Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door millyckk
#1648370
Vanavond stond er fazant op het menu. Gevogelte onderwerp ik eigenlijk nooit aan snoeischaar onderzoek, maar vanavond was Milik wel 20 minuten bezig met het karkas en heb ik uiteindelijk een deel van de ruggegraad weggehaald.

Hebben jullie dit wel eens bij de hand gehad?  Dacht dat gevogelte karkas altijd zacht is ??? Of  zou het een oude fazant zijn geweest ::)
Heb er nog behoorlijk wat in de vriezer liggen,vandaar mijn vraag.
Door millyckk
#1648444
Ja, dat is ook mijn ervaring, was er dus ook helemaal niet op bedacht :-\
Had het ditmaal van een andere leverancier, die karkassen van de vorige leverancier  waren zo weg!
pallas schreef: Bij mij is een fazantkarkas altijd wel snel weg. Vergelijkbaar met wilde eend zeg maar.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1648447
Misschien inderdaad een oude fazant geweest. Je hond is er toch groot genoeg voor om het makkelijk weg te krijgen. Fazant is hier geen enkel punt.

Volgende beter.
Door millyckk
#1648456
WillyP schreef: Misschien inderdaad een oude fazant geweest. Je hond is er toch groot genoeg voor om het makkelijk weg te krijgen. Fazant is hier geen enkel punt.

Volgende beter.
Misschien inderdaad een toevalstreffer, zal er morgen nog een uithalen. En inderdaad, mijn hond is groot genoeg en kreeg zelfs als pup al fazant,vandaar mijn verbazing!
Door pallas
#1648457
*milik* schreef: Ja, dat is ook mijn ervaring, was er dus ook helemaal niet op bedacht :-\
Had het ditmaal van een andere leverancier, die karkassen van de vorige leverancier  waren zo weg!
Ik zou de ontlasting even goed in de gaten houden. Als je van die korrelige ontlasting krijgt is het te hard en verteerd het niet goed.
Het gaat er ook niet zozeer om of je hond het wel weg kan krijgen, maar of het prettig verteerd ;)
Door millyckk
#1648459
pallas schreef: Ik zou de ontlasting even goed in de gaten houden. Als je van die korrelige ontlasting krijgt is het te hard en verteerd het niet goed.
Het gaat er ook niet zozeer om of je hond het wel weg kan krijgen, maar of het prettig verteerd ;)
Klopt, had het eigenlijk eerder weg willen halen, dacht dat hij zat te "mutsen" omdat je bij fazant hier niet op bedacht bent ;) Morgen maar even kijken en bij de rest van de partij de snoeischaar paraat :D
Door Mevroi Kruim
#1648924
Volwassen fazant kan redelijk hard zijn, zoiets als haas.
En meneer meut hier vindt het goor  >:( Tara at het wel maar met lange tanden. De katten lusten het wel maar krijgen de botten niet weg.
Gebruikersavatar
Door pike
#1649273
Fazant is toch doorgaans wat harder vind ik. Die van mij zijn er altijd wat langer mee bezig dan met een (veel groter) parelhoenkarkas. Pike zat er ook altijd mee te mutsen, die lustte het wel maar had dan geen zin om moeite te doen ::). De laatste tijd eet hij het wel zonder protest; hij weet inmiddels wel dat hij anders niks krijgt  :biggrin2:
Door millyckk
#1649298
Mevroi Kruim schreef: Volwassen fazant kan redelijk hard zijn, zoiets als haas.
pike schreef: Fazant is toch doorgaans wat harder vind ik.
Dat had ik tot nu toe nog niet ervaren,zal er ook wel aan liggen waar de leverancier het vandaan heeft ( uit het wild of gefokt)?
pallas schreef: Ik zou de ontlasting even goed in de gaten houden. Als je van die korrelige ontlasting krijgt is het te hard en verteerd het niet goed.
Het gaat er ook niet zozeer om of je hond het wel weg kan krijgen, maar of het prettig verteerd ;)
Zijn ontlasting was in ieder geval prima, dus dat verteren zit wel snor!
Door pallas
#1649451
*milik* schreef: Dat had ik tot nu toe nog niet ervaren,zal er ook wel aan liggen waar de leverancier het vandaan heeft ( uit het wild of gefokt)?

Zijn ontlasting was in ieder geval prima, dus dat verteren zit wel snor!

Nou das mooi. Gewoon flink werken voor Miik en evt een lapje pens erbij geven.  :)
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1653521
een herder moet dat toch idd wel aankunnen? Mijn podenco's lusten dan wel geen fazant maar een oudere haas heeft ook hard bot en daar hebben ze totaal geen moeite mee. (voor de goede orde mijn hondjes hebben resp. een gewicht van 12,5 en 19 kg) ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door