Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1648185
Nou ik weet even helemaal niet meer wat ik moet misschien is het allemaal helemaal niets om me druk over te maken maar bahbahbah.

Mijn mechelse herder is op latere leeftijd gesteriliseerd en heeft sinds kort kleine erwtjes in het melkklierpakket. Ik heb er nooit veel aandacht aan besteed omdat het er maar ééntje was. Nu zijn het er verdorie toch meer geworden, niet groter geworden maar wel meer.
Nog steeds te klein om biopt te nemen, en ze zijn erg hard. Omdat ze zo klein zijn willen ze alles verwijderen (en opsturen naar lab natuurlijk), maar gatvergatver ik heb er helemaal geen goed gevoel bij volgens mij.

Moest dit even kwijt hoor weet gewoon niet wat het beste is om nu te doen, meteen weg laten halen of kijken hoe het ontwikkeld?? Ik zie veel teven in de praktijk die met dergelijke klachten beginnen en helemaal niet leuk aflopen!
Laatst gewijzigd door Souris op do 24 jun 2010, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
#1648203
Souris schreef: Sja dat is natuurlijk ook zo, ben eigenlijk gewoon heel erg geschrokken  :-[
Denk dat het even moet zinken en dan maar snel een afspraak maken.. :(
Ja, snorrie, daar ging ik even aan voorbij  :-[
Ik dacht dat die eerste er al een tijdje zit, of niet?? En je nu een 2e hebt ontdekt??

Willen ze beide melklijsten verwijderen, of 1 (zitten beide bultjes in 1 lijst??)...

Geen overhaaste beslissingen inderdaad...neem even de tijd!! Laat je goed voorlichten door de da en doe dan wat voor jou t beste voelt!!
(met mededenken van ons, natuurlijk...als je wilt  ;) )

Feit is dat ze uit zichzelf niet weg gaan of minder zullen worden, denk ik?!

Heel veel sterkte!!
#1648216
Het zijn er 5 aan beide kanten... Echt nog miniscuul, maar sjasjasja ze zitten er wel verdorie en idd wat je zegt ze gaan niet vanzelf weer weg.
Willen niet persee het hele pakket weghalen maar wel alle plekjes, dat vind ik geruststellender dan beide pakketten, dat is toch wel erg ingrijpend, maar goed daar moeten we gewoon even goed over denken.
Hoe wat wanneer enzo, maar idd ook graag met jullie hulp en inzichten!
#1648222
Hmmm, 5...en aan beide kanten. Mij lijkt t dan, dat als ze die 5 weghalen, de kans dat er nieuwe komen, erg groot is  :(

Bij Winnie, de witte herderin van een vriendin, is vorig jaar 1 lijst weggehaald. Ze heeft er echt totaal geen last van gehad, terwijl ze toen ook al 11 was!! Het zou een ingrijpende operatie zijn, maar dat was aan haar totaal niet te merken (maar misschien is dat uitzonderlijk  :-[ )...de dag erna wilde ze alweer rennen en gek doen  ;)
#1648244
hier heeft mn vorige jackrussel het gehad , bolletjes zo groot als van die hagelkorrels.
eerst is de ene kant eruit gehaald en na een paar jaar de andere kant helemaal.(als ik het geweten had , had ik ze er beide gelijk uit laten halen  :-\ )
een rits over het hele lichaam leek het wel . :-[
s avonds heeft ze nog wat liggen piepen en en de dag erna nog behoorlijk moe van de narcose , maar de genezig vond ik verbazend snel :)
#1648272
Ben benieuwd wat de uitslag van die bultjes was heb je die laten onderzoeken?
Het klinkt alleen zo groot en zoveel een hele strip aan beide kanten, ik denk ook veel bloedverlies?
Maar goed je hoeft de buik niet in het is in principe alleen een operatie van de huid dus opzich... Na het weekend verder, eerst lekker leuke dingen doen!!
#1651397
Gisteren een compleet bloedonderzoek laten doen voor de oudere hond, woensdag de uitslag..
Donderdag operatie, maar alleen de bultjes verwijderen. De lijsten verwijderen is op het moment niet nodig en erg ingrijpend voor een grote hond. Er gaat veel bloedverlies bij gepaard, bovendien zou het dan aan beide kanten moeten, das best heftig....
Klopt dat als het terug komt ze weer onder sedatie moet en weer geopereerd moet worden, maar de noodzaak voor een dergelijke operatie is er op het moment niet.

Voor iedereen die dit heeft ondergaan, zijn de bultjes onderzocht in het lab en wat was de uitslag???
Bah wat maak ik me zorgen pffff
#1651605
bij humpie waren ze niet onderzocht ( aangeprikt) maar omdat ze al +/- een jaar zaten  ( ik twijfelde aan een operatie omdat ze al wat ouder was ) en de bultjes los zaten .
wat betreft lab onderzoek , dit vond de DA niet nodig omdat heel de melkklieren + bultjes eruit waren gegaan

zou er nu zich weer een situatie voor doen bij mn dames , dan zou ik weer de hele melkklier weg laten halen .
(dus niet alleen de bultjes)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door