Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door lisa-v
#1647285
Ik zit echt even met een probleem waar ik geen oplossing voor weet.
Mijn hond gaat 2 dagen per week naar mijn ouders als ik moet werken.. Ongeveer anderhalve week geleden toen ik haar op kwam halen zag ik twee vlooien over haar heen rennen en heb ik haar gelijk weer haar pipetje advantage gegeven. Ik heb het gelijk tegen mijn ouders gezegd dus alles is heet gewassen en behandeld met een omgevingsspray! Ook mijn huis en spullen. Afgelopen vrijdag kreeg Puck weer mega veel jeuk achter haar staart en beet ze zich helemaal kapot. Na een da bezoek is alles weer genezen. Nu bracht ik gister mijn hond weer naar mijn ouders en nadat ze in de tuin geweest is begint ze zich uit te schudden en vallen er drie vlooien van haar af! Even later zagen we ze ook op haar kussen en vandaag weer na in de tuin te zijn geweest brengt ze vlooien mee naar binnen. Wij weten echt niet meer wat we hier tegen kunnen doen. Ze blijven blijkbaar niet op haar zitten omdat ze een pipetje heeft gehad, maar ze blijven wel op haar springen en ze neemt ze constant mee naar binnen. Mijn ouders zijn het ondertussen helemaal zat want mijn vader wordt nadat Puck weg is ook helemaal lek geprikt.. We kunnen nu dus binnen wel weer sprayen, maar als ze in de tuin zitten dan blijven ze via Puck mee naar binnen komen.
Ze hebben vorige maand drie eenden met nesten in de tuin gehad, dus ik denk dat het daar door komt. Iemand enig idee hoe we dit aan moeten pakken? Ze bijten mijn hond soms wel, maar blijven niet op haar. Ze reageerd heel heftig op een beet.
#1647809
Ik heb werkelijk geen flauw idee; zit al te kijken of er vlooienmiddelen voor buiten zijn, maar googlen levert alleen op dat je het beste je hond buiten kan behandelen met vlooienmiddel....
Ik hoop dat iemand de gouden tip voor je heeft....
Gebruikersavatar
Door pike
#1647872
Het enige wat ik me kan bedenken: eventueel nestmateriaal van die eenden opruimen, de nestplaatsen schoonmaken en daar spuiten (wat mogelijk zeer waarschijnlijk ten koste gaat van ander klein leven :-X) :-\
Door bloemetje
#1648040
Ik kan alleen maar zeggen: bel de rentokil of een soortgelijk ongediertebestrijdingsbedrijf..
Het is niet overdreven duur en je bent in 1x van alle ellende af. Ik heb het vorig jaar gedaan. Niet overdreven; nooit meer last gehad van vlooien op/in mijn huis.
Deze mensen hebben echt wel verstand van wat ze doen en ik ben er zeker van dat ze je ook voor buiten-vlooien wel kunne helpen!
Laatst gewijzigd door bloemetje op vr 11 jun 2010, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K&D
#1648082
Het waait nu wel hard, maar in het donker een grote schaal met water met een lampje/zaklantaarn/kaarsmetstolp bij de bron neerzetten? Vlooien schijnen daarop af te komen maar verzuipen in het water -  aldus Milieucentraal
Door lisa-v
#1648215
Ja de nesten (waren er drie) zijn vorige maand gelijk allemaal al opgeruimd. Dit is dus ook het laaste jaar dat ze in de tuin mogen broeden, want dit willen we nooit meer.
Ik heb de tip gekregen om een gieter met water te vullen en dan met zwavel de tuin te sproeien.. Ook zou het helpen om lavendel en andere kruiden te planten!?? Dit zou niet schadelijk zijn voor mens en dier en de planten blijven leven. Ik hoop dat het gaat werken en anders idd de gemeente proberen en daarna anders zelf een ongediertebestrijdingsbedrijf! Ik wacht het resultaat een week af.
Pff wat een gedoe zeg.. wordt er helemaal kriebelig van  :D
#1648227
De tip van bak water en kaars/lamp werkt idd wel enigszins maar je moet wel een paar druppels afwasmiddel in het water doen en goed roeren om de oppervlaktespanning te verlagen, anders klimmen de vlooien er zo weer uit  :-X
Door Too
#1648230
Owww da's een drama!!
Hebben wij ook ooit gehad, een terrasje dat miechelde van de vlooien..
voordat ik toch doorhad dat de kriebelkat [die ook op bed sliep :-\] ze 6xdaags beneden opliep, had ik al 3x m'n minihuisje behandeld en poes bijna vergiftigd

Wij hebben toen toch maar voor de gruwelijke manier gekozen en er 2 bussen leeggespoten :-[ en dat werkte [omdat we wisten/ konden zien dat ze echt dáár tussen de tegels zaten konden we t lokaal behandelen]
Gebruikersavatar
Door kira
#1648392
Is maar 1 oplossing voor volgens mij als het zo heftig is en dat is de reinigingsdienst. Een vriendin van mij heeft dit ook gehad en omdat het officieel laten spuiten (zo noem ik het maar) nog niet alles verdwenen was heeft ze ook een heel deel van haar tuin mogen afgraven en moesten er allerlei planten uit. Het probleem is uiteindelijk wel opgelost, dus moed blijven houden. Maar ik zou zeker een bedrijf inschakelen, in het geval van mijn vriendin maakte dat gelijk duidelijk dat de bron niet bij haar lag, maar elders en dat niet alleen zij, maar meerdere buurtgenoten enorme plagen hadden. Tja daar praat je op verjaarsvisite natuurlijk niet over.
Door Nyncke
#1648494
Ik heb hier vorig jaar een kleine vlooienplaag gehad, sindsdien krijgen alle dieren een vlooien-anticonceptiemiddel ( Beaphar bij haast alle dierenwinkels te krijgen )
Dan kunnen ze zich iig niet meer voortplanten.

Daarnaast gaf ik de honden vlo-kill ( beaphar ) in acute situaties, werkt plm 6 uur, alle vlooien waren hier gegarandeerd dood :biggrin2:

Maar misschien is reinigingsdienst een beter idee maar dan moet je wel weten waar de vlooien precies zitten.
#1649416
Dat vlooien-anticonceptiemiddel, kan je dat ook gebruiken bij honden die gevoelig reageren op druppels, vlooienbanden enz. voor op de huid?
Of zou de kans bestaan dat ie daar ook heftig op reageert?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door