Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Migudu
#1647491
Ik heb 4 Maine Coon katten, die alle vier het verboden woord krijgen (br*k dus)...
Geef ze wel regelmatig goed bekend staand blikvlees, maar alles wat rauw is, weigeren ze pertinent.
Carny (staat dicht bij rauw vlees, maar zit in blik)...Lotgering, kuikens, kippennek.
Ze moeten het niet..
Wat moet je daar nu mee, als je het beste wilt voor ze???
Tips??

Groetjes,
Gerda
Gebruikersavatar
Door koekje
#1647517
laat ze eens een stukje rauwe kipfilet jatten van het aanrecht ofzo. er zijn genoeg katten die vinden dat ze het dan zelf gevangen hebben en t dan ineens wel eten.
doen ze daar ook niets mee, zulke trutten bestaan immers, kook dan stukjes kipfilet en geef ze dat. er zijn maar weinig katten die gekookte kipfilet niet moeten. zo kan je heel langzaam de stukjes kipfilet steeds minder lang koken en uiteindelijk alleen nog maar even blancheren. de volgende stap is dan rauw geven en dat is het begin van een volledig rauw menu.
de theelepel-methode kan ook helpen. gebruik een smeermiddel dat onweerstaanbaar is.

ps: animonda carny heeft echt helemaal niets met rauw te maken, het is gewoon blikvoer. de meeste smaken zijn wel zonder koolhydraten, maar dat maakt het niet minder blik.
poet vond animonda carny ook niet te vreten. maar die heb ik wel aan de half gemalen barf gekregen.
Door Too
#1647529
Ja hoor, je bent nl niet de eerste met eigenwijsjes  ;)

Kwartel wordt door veel katten erg gewaardeerd , botjes zijn ook nog s lekker zacht,
Patrijs , konijn  ook erg smakelijk volgens mijn knagerts
veel experimenteren , stevig doorzetten en lange adem
en heel belangrijk... gezonde trek creëren dus 's ochtends brokken weghalen en pas 's avonds een gezonde maaltijd

Dat blik vinden ze dat heelheel lekker? of misschien een blikje vis
dan zou je kunnen gaan, hakken, mengen, smeren: eerst veel blik en een beetje vlees, gehakte nekjes etc
Soms helpt om een vleesje heel even te schroeien in een hete pan

K zal s even verder denken
Door Migudu
#1647536
Almo nature en Feline, daar zijn ze alle 4 wel gek op.

Groetjes,
Gerda
Gebruikersavatar
Door koekje
#1647556
dan zijn dat je ideale smeermiddelen. het gemakkelijkste is om een theelepeltje kvv te mengen door dat blik. echt wel goed mengen, het moet er niet meer uit te vissen zijn.
er zijn katten die niet van kvv houden. dan ook is methode-too handig.
Door Migudu
#1647568
Maar waarom houden zoveel katten niet van kvv?
Is het omdat het anders (of minder sterk) ruikt???

Groetjes,
Gerda
Gebruikersavatar
Door koekje
#1647573
geen idee. mss de structuur, omdat het gemalen en minder 'echt' is ofzo. maar er zijn er ook genoeg die het wel eten, na de gewenningsperiode.
sien heeft overigens altijd alle soorten en smaken kvv gegeten, behalve smuldier met pens. ot at wel cb, en met aandringen ook bibi. poet heeft dat nooit willen eten en swarts ook niet (maar die eet sowieso nooit vers).
ik geloof dat de bejaarden van olga graag prins-karton eten. sien hier zal dat vast ook wel wegkrijgen, maar ot bv niet.
Door Migudu
#1647575
Nou, als ik het doe, die kvv (en geloof me, ik wil dat graag) dan wel alle 4 hetzelfde hoor..
Geen gezeur! En dat van dat jatten van kipfilet..Hummer zit wel altijd op het aanrecht, in de buurt van die filet als
mijn man aan het koken is.. (ja, hij kookt altijd).
Het is wel maf, de meeste honden doen figuurlijk gesproken een moord voor rauw, en katten hebben liever brokken.
Blijf het vreemde wezens vinden...

Groetjes,
Gerda
Door Migudu
#1647579
Dit zijn de heren...Clover (2009), Woody (2005), Stilgar (2009) en Hummer (2007):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door Mevroi Kruim
#1647869
De voorkeur van katten wordt op heel jonge leeftijd al bepaald. Wat moeders meebrengt kun je eten, alle andere dingen zijn fout. Heeft natuurlijk zin als je in het wild leeft, de prooien die moeders meebrengt kun je later zelf ook vangen en andere dingen kunnen gevaarlijk zijn, katten zijn qua vertering van gore dingen tenslotte geen honden.
Brokken en blikvoer zitten vol met geur- en smaakstoffen waar katten sterk op reageren. Als ze dat een tijd gegeten hebben zijn ze ahw verslaafd aan die sterke geuren en smaken en gewend aan de structuur van brok of blik. Omschakelen op rauw is dus voor een aardig deel afkicken van de verslaving en verder het ingeboren wantrouwen tegen alles wat vreemd is overwinnen. Kost tijd en doorzettingsvermogen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door