Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sella
#1645642
Diego kreeg het vaak voor de ok en nu af en toe na de ok.
Werkt goed en hij bleef er beter rustig mee als hij veel pijn heeft wordt hij hyper.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1646580
nova schreef: Tramadol is een krachtige pijnbestrijder.
De artrose, artritis , spondylose zal er niks door veranderen
Het gaat ook om de pijn die hij er van heeft  ;)
Tot nu toe namelijk nog niets kunnen ontdekken wat de atrose, artritis en spondylose WEL doet veranderen (zonder pijn)  :-X
Door nolly
#1646703
Wat een narigheid hé , die oude botten. Ik ben ook zo aan het tobben met Gabber. Zoals ik je al eerder schreef is Tramadol een sterke pijnstiller. Helpt wel goed tegen de pijn ; ze worden er ook rustig van.Als ik merk, dat hij erg sukkelt geef ik hem zo'n pilletje.Heb het dan ook standaard in huis. Zoooooo....Jammer , dat er nog geen medicijn bestaat die de kwaal verhelpt.Ik wrijf zijn poten ook regelmatig in met Spiroflor van vsm , mij helpt het in mijn handen en ik heb de indruk, dat het  Gabber ook lichtelijk helpt. Het voelt in ieder geval lekker koel aan op de gewrichten.Voor de rest weet ik het ook even niet meer wat ik eraan kan doen.
Door Hanny
#1646857
Kort geleden heb ik mijn heup gebroken en kreeg in het ziekenhuis ook Tramadol om de pijn te verlichten.
Dit was het eerste medicijn, wat afgebouwd werd. Ik heb er voor een hond geen goed gevoel over, voor me zelf ook niet.
Je zult het dan blijvend moeten geven, ik neem aan, drie keer per dag een portie en wat doet het nog meer, dan de pijn verdoezelen? Het maakt enigszins muffig, denk ik. Als je daar voor kiest, is het misschien een optie.
Ik kan me niet voorstellen, dat ik het aan een hond zou geven, maar niet ieder heeft dezelfde gedachten.

Hanny
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1647012
Hanny schreef: Kort geleden heb ik mijn heup gebroken en kreeg in het ziekenhuis ook Tramadol om de pijn te verlichten.
Dit was het eerste medicijn, wat afgebouwd werd. Ik heb er voor een hond geen goed gevoel over, voor me zelf ook niet.
Je zult het dan blijvend moeten geven, ik neem aan, drie keer per dag een portie en wat doet het nog meer, dan de pijn verdoezelen? Het maakt enigszins muffig, denk ik. Als je daar voor kiest, is het misschien een optie.
Ik kan me niet voorstellen, dat ik het aan een hond zou geven, maar niet ieder heeft dezelfde gedachten.

Hanny
Ik hoor liever wat je dan wel zou geven, eigenlijk!  :-\
Gebruikersavatar
Door nova
#1647023
yuki11 schreef: Ik hoor liever wat je dan wel zou geven, eigenlijk!  :-\
Als de pijn zo hevig wordt dat het erg moeilijk wordt voor de hond, dan zou ik denk ik wat geven wat je vast niet wil horen..... :-\
Voor mij is het niet te verhapstukken dat mijn honden erge pijn  zouden hebben, zeker wanneer de oorzaak van de pijn onomkeerbaar is.

Ik hoop dat je alsnog een goeie remedie vindt. :)
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1647095
nova schreef: Als de pijn zo hevig wordt dat het erg moeilijk wordt voor de hond, dan zou ik denk ik wat geven wat je vast niet wil horen..... :-\
Voor mij is het niet te verhapstukken dat mijn honden erge pijn  zouden hebben, zeker wanneer de oorzaak van de pijn onomkeerbaar is.

Ik hoop dat je alsnog een goeie remedie vindt. :)
Ik wil t toch WEL horen!!  ;)
Gebruikersavatar
Door nova
#1647105
Nou, niet lelijk gaan doen, want je vraagt om mijn mening...
In zo een situatie zou ik erover denken om de hond te laten inslapen,  :-\ de aangewezen middelen hiervoor heeft de DA
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1647115
nova schreef: Nou, niet lelijk gaan doen, want je vraagt om mijn mening...
In zo een situatie zou ik erover denken om de hond te laten inslapen,  :-\ de aangewezen middelen hiervoor heeft de DA
Ah zo....tja, ok.
Maar daarvoor vind ik Yuki nog veel te goed  :)
Alleen mag hij geen NSAID's omdat hij chemo's krijgt  ::)

Maar vind je specifiek dat Yuki in zou moeten slapen of wat bedoel je?? Vind je in zijn algemeenheid dat een hond met pijn moet inslapen??  :-\
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1647118
nova schreef: Als de pijn zo hevig wordt dat het erg moeilijk wordt voor de hond, dan zou ik denk ik wat geven wat je vast niet wil horen..... :-\
Voor mij is het niet te verhapstukken dat mijn honden erge pijn  zouden hebben, zeker wanneer de oorzaak van de pijn onomkeerbaar is.

Ik hoop dat je alsnog een goeie remedie vindt. :)
Dat zou dus betekenen dat je de stap 'pijnstillers' zou overslaan :-\  :-\
Tjsssssss, dan zou Yuki al 10 jaar geleden moeten zijn gaan hemelen  :-X
Gebruikersavatar
Door nova
#1647120
yuki11 schreef: Vind je in zijn algemeenheid dat een hond met pijn moet inslapen??  :-\
Forse chronische pijn, die onvoldoende bestreden kan worden is voor mij een rede om een dier los te laten
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1647123
nova schreef: Forse chronische pijn, die onvoldoende bestreden kan worden is voor mij een rede om een dier los te laten
Maar dat weet je toch pas als je t geprobeerd hebt??
Gebruikersavatar
Door nova
#1647129
Ja, dat zul je dus eerst moeten uitproberen.
Maar uit jouw verhaal maak ik op  dat je ook al heel veel geprobeerd, hebt, of heb ik dat mis?  ???
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door