Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Gilmour
#1641906
>:( Gilmour is een beginnende barfer en we proberen telkens iets uit. Kippenvleugels waren geen probleem. Gisteren eendennekken van een vriendin mee gekregen, maar meneer eet ze met lange tanden en laat ze links liggen.

Helaas was de parelhoen uitverkocht anders hadden we dit vandaag nog uit kunnen proberen. Gelukkig heeft hij geen reactie op rund gegeven dus dit kan ik nu wel toevoegen aan zijn menu.

Wat is een goed alternatief voor eend?

Maandag gaan we de hertenribben uitproberen. De geitenribben laat ik nog even in de vriezer liggen, ik heb van meerdere al begrepen dat deze te hard zijn.
De vriezer is besteld dus hoop deze volgende week in huis te hebben.

Maandag achter parelhoen, konijn en kwartels aan.
Door Greece
#1641909
Hertenribben kunnen ook heel hard zijn en zijn dan ook niet echt geschikt voor een beginnende barfer. 
Ik zou eerst parelhoen, konijn en de kwartels toevoegen.
Door Gilmour
#1641920
Rosalie schreef: Hertenribben kunnen ook heel hard zijn en zijn dan ook niet echt geschikt voor een beginnende barfer. 
Ik zou eerst parelhoen, konijn en de kwartels toevoegen.
Bedankt voor de melding, dan laat ik ook de hertenribben nog achterwegen.
Door pallas
#1641927
Mocht je na verloop van tijd nog eens eend proberen, dan helpt het bij sommige honden om het vette vel eraf te halen.
Zorg dat je iig tamme eend hebt, want wilde eend eten veel honden niet.

Verder kan je na de konijn en kwartels vis gaan proberen, of had je die al?
Door Gilmour
#1641965
pallas schreef: Mocht je na verloop van tijd nog eens eend proberen, dan helpt het bij sommige honden om het vette vel eraf te halen.
Zorg dat je iig tamme eend hebt, want wilde eend eten veel honden niet.

Verder kan je na de konijn en kwartels vis gaan proberen, of had je die al?
Het waren eendennekken van Herby, het rare is dat hij de eendenvleugel wel vanavond heeft opgegeten. Weet dus niet of dit tamme of wilde eend betreft.

Als vis krijgt hij sardientjes en zalm, de zalmkoppen moet ik nog proberen.
Haring en tonijn lust hij ook.

Ben ook al druk bezig met zijn menu, maar dit val niet mee
Door millyckk
#1642061
Milik heeft in het begin ook erg liggen mutsen met eendenekken, vleugels ging wel goed!  De nekken gaan er nu goed in, maar tamme eend karkas is een dikke no-no-no , wilde eend daarintegen is echt favoriet, soms moet je het ook maar niet willen snappen en van tijd tot tijd gewoon opnieuw proberen!
Door Lizzy
#1642137
Hier wordt absoluuuut geen wilde eend gegeten. Maar tamme eend vinden ze heerlijk en eendennek is hier zo'n beetje favoriet. Misschien moet je het nog een keer proberen en de nekken even in warm water leggen, een minuutje of 10. En dan kijken wat hij er mee doet. Of ze eens ergens anders bestellen. Misschien dat ze van een andere leverancier wel beter geaccepteerd worden door Gilmour.
Door Peter79
#1642141
Lizzy schreef: Hier wordt absoluuuut geen wilde eend gegeten. Maar tamme eend vinden ze heerlijk en eendennek is hier zo'n beetje favoriet. Misschien moet je het nog een keer proberen en de nekken even in warm water leggen, een minuutje of 10. En dan kijken wat hij er mee doet. Of ze eens ergens anders bestellen. Misschien dat ze van een andere leverancier wel beter geaccepteerd worden door Gilmour.
Hadden wij met kwartels.
Die van Herby worden hier absoluut niet gegeten, van iedere andere leverancier gaan erin als koek.
Door Anne in Zweden
#1642402
Of stop de eendennekken even een uurtje in een droogmachine (of, als je die niet hebt, in een oven die niet warmer dan 50 graden is). Dan wordt de buitenkant krokant, wat erg lekker schijnt te zijn. Ik heb een hond die acht maanden lang met lange tanden gemalen vers voer heeft gegeten, maar die zo verliefd werd op een gedroogd eendennekje dat ik hem voorhield dat hij inmiddels alles, maar dan ook echt álles lust. Ongemalen. Soms moet het kwartje gewoon nog even vallen!
Door Gilmour
#1642501
Bedankt voor alle tips. Ik heb nog twee eendennekken in koelkast liggen, ga het eens proberen in de oven.

Ben ook aan het kijken om mijn spullen bij diervriendelijk te gaan bestellen. Nadeel van Herby vind ik dat je niet kan zien wat je besteld. Het is toch allemaal nieuw voor mij en zie graag wat ik bestel.
Door Gilmour
#1642579
Ik heb de eendennekken een uur in de over gehad en wat denk je  ;) ;)

Meneer eet ze zonder lange tanden op  :thumbup:

Volgende week nogmaals in de oven, kijken hou hij het dan doet.
Door Anne in Zweden
#1642754
Gilmour schreef: Ik heb de eendennekken een uur in de over gehad en wat denk je  ;) ;)

Meneer eet ze zonder lange tanden op   :thumbup:

Volgende week nogmaals in de oven, kijken hou hij het dan doet.
Nou kijk, dat bedoel ik! ;D Onze Scotch was er zo weg van dat ik bijna zélf m´n tanden erin zette om te kijken of het echt zo lekker was. Gelukkig herinnerde ik me op tijd dat ik geen vlees eet (en dat ik vier kostbare kronen heb)... :D
Door Xada
#1643713
Ik dacht ook tot vanmiddag dat ik tamme eenden had. Maar toen ik ze wilde vangen waren ze best wild en ook snel. Vanavond maar een nieuwe poging wagen.  ;)
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1646683
Estrella heeft vanaf het begin geen eend willen eten.. en nu 4 jaar later opeens wel. Rare beesten die podenco's.
Aquillo at het al vanaf het begin als het maar geen wilde eend is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door