Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1643718
Omdat ik zelf wil gaan koken voor Yuki, zoek ik nu een calciumcomponent. Botten moet ik natuurlijk niet koken, maar zou ik bv beendermeel kunnen toevoegen aan gekookt spiervlees en orgaanmix??
Of dan beter gedroogde, gestampte eieren??

En waar zou ik dat kunnen kopen??

Of is bv Gistocal ook een goede toevoeging??

pfff, barfen is toch makkelijker (als je t eenmaal weet) dan koken  :(
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1644254
ulla schreef: Waarom ga je zelf geen botten vermalen?Of anders eierschillen drogen en malen.
Dat vind ik echt veel te veel werk  :-[ (ik draai me altijd suf aan de molen...en dan nog is het natuurlijk niet fijn vermalen)

En eieren...ik vrees dat ik nooit genoeg eieren eet om voldoende 'grondstof' te hebben voor Yuk's toevoeging  :-\

Ik ga eens kijken naar de Groene Os  :)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1644385
Mocht je het toch willen proberen met eieren, wil ik ze wel voor je bewaren.
Volgens mij kom jij regelmatig hier in de buurt, dus dan zou het qua ophalen ook makkelijk zijn.
Hier gaat minimaal 1 doos eieren per week doorheen  ::) :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1645598
May Linn schreef: Mocht je het toch willen proberen met eieren, wil ik ze wel voor je bewaren.
Volgens mij kom jij regelmatig hier in de buurt, dus dan zou het qua ophalen ook makkelijk zijn.
Hier gaat minimaal 1 doos eieren per week doorheen  ::) :biggrin2:
Ow, dat vind ik een lief aanbod, thanxxx!!
Ik zal er even over denken hoe ik t wil gaan doen!!  ;)
Door wendy71
#1645616
Je zou ook botmixen kunnen bestellen bij herby/richard.
Hij heeft 2 of 3 verschillende soorten botmixen met oa konijn, eend ,kip etc.
Het bestaat uit 70% gemalen bot, de rest(30%) is gemalen spiervlees.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1645864
wendy71 schreef: Je zou ook botmixen kunnen bestellen bij herby/richard.
Hij heeft 2 of 3 verschillende soorten botmixen met oa konijn, eend ,kip etc.
Het bestaat uit 70% gemalen bot, de rest(30%) is gemalen spiervlees.
Die heb ik wel in de vriezer, maar aangezien ik de maaltijden ga koken, zal t bot onverteerbaar worden...dus dat is geen optie helaas.
Door Lizzy
#1645917
yuki11 schreef: Omdat ik zelf wil gaan koken voor Yuki, zoek ik nu een calciumcomponent. Botten moet ik natuurlijk niet koken, maar zou ik bv beendermeel kunnen toevoegen aan gekookt spiervlees en orgaanmix??
Of dan beter gedroogde, gestampte eieren??

En waar zou ik dat kunnen kopen??

Of is bv Gistocal ook een goede toevoeging??

pfff, barfen is toch makkelijker (als je t eenmaal weet) dan koken  :(


Ik ging voor gestampte eierschillen trouwens. Lekker in een koffiemolen en dan 1 theelepel op 500 gram vlees. Makkelijk en gezond.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1645949
Lizzy schreef:

Ik ging voor gestampte eierschillen trouwens. Lekker in een koffiemolen en dan 1 theelepel op 500 gram vlees. Makkelijk en gezond.
Hoef ik dan niet te vrezen voor Salmonella??  :-X
Door Lizzy
#1645953
yuki11 schreef: Hoef ik dan niet te vrezen voor Salmonella??  :-X
Je kunt de eierschillen afspoelen met koud water en daarna drogen in de oven. Op een temp waarbij salmonella het loodje legt. Dat is boven de 60 graden. Nou, droog je de schillen een kwartiertje op 65 graden!
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1645996
Lizzy schreef: Je kunt de eierschillen afspoelen met koud water en daarna drogen in de oven. Op een temp waarbij salmonella het loodje legt. Dat is boven de 60 graden. Nou, droog je de schillen een kwartiertje op 65 graden!
Ah, dat klinkt als een goed plan!!

Thanxx!  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door