Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1644918
Wij hebben sinds 1,5 week een klein hondje uit Spanje in de opvang. Het is een Yorkie (4 kilo, misschien niet helemaal zuiver, maar wel duidelijk een York-uiterlijk). Hij is zeer kort voor hij naar NL kwam gecastreerd en kwam met een flinke ontsteking in zijn zakje (inmiddels behandeld en zo goed als over, donderdag laatste controle). In tegenstelling tot andere hondjes en katten die ik in mijn roedel heb gehaald, heeft hij moeite zich aan te passen. Hij is erg kleverig en volgt ons als een schaduw. Hij begint nu een beetje zelfstandiger te worden (zolang we in beeld zijn, anders gaat ie piepen). Als hij op de grond loopt of buiten is hij super lief en het is een vreselijke knuffel. Maar hij heeft veel moeite met delen, vooral aandacht. Hij gromt en bijt (niet hard) als een ander hondje op schoot wil zitten. Kan het zijn dat dit gedrag minder wordt naarmate de hormonen verder uit zijn lijfje verdwijnen? Wat is de beste manier om hem zijn plaats te wijzen in de roedel? Ik wil niet dat hij de baas probeert te spelen over hondjes die ik al veel langer heb. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoorde iemand over homeopatische middeltjes om zijn dominante gedrag te onderdrukken. Is dat een idee? En zo ja, wat voor middel is dat en wat doet het precies? Alle suggesties zijn welkom, want we zijn dol op dit hondje en willen graag dat hij lekker mee kan draaien in het gezin en in de roedel.
Laatst gewijzigd door barbarella op wo 09 jun 2010, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
#1645211
je heb hem net een week, logische dat ie achter je aan hobbelt!
en dat claimen, weet jij veel wat ie allemaal heb meegemaakt, denk dat je hem gewoon moet gaan opvoeden ipv middeltjes geven...en dat grommen ed als ie bij je zit en een andere hond wilt erbij  ---  dat herken is van sommige honden  wel, wegwezen mijn plekje is het dan!
dan gaat die andere er rap af en komt er geen eentje meer op een bank of wat dan ook...
#1645269
Ik ben het helemaal eens met mijn voorganger! Niks geen middeltjes en ik denk ook niet dat het met castratie te maken heeft. Hij heeft gewoon regeltjes nodig en het is logisch dat hij achter je aan hobbelt. Wellicht heeft hij ook wel last van verlatingsangst.
#1645987
Bedankt voor jullie reacties. Heel dom misschien  :-[ maar wat is Bachbloesem en wat doet het precies? Tja, het is wel een hondje met een rugzakje. Ik weet niet precies wat hij allemaal heeft doorgemaakt, maar zijn vorige eigenaar in Spanje had hem gedumpt bij het asiel en daar is hij flink gebeten door grotere honden. Vreemd genoeg is hij daar niet bang voor. Wel voor de bezem en de zwabber, dus misschien is hij geslagen,  :'(  want de stofzuiger doet hem dan weer helemaal niets. Na een paar dagen in het asiel is hij bij iemand in huis geweest voor een paar dagen, toen geholpen en de volgende dag gevlogen naar NL, dus het is zoveel in zo'n korte tijd. Ik snap best dat hij in de war is. Hij reageert inmiddels op z'n naam en op dingen die hij veel hoort ('Kom hier', 'zit' en 'plaats') en soms luistert hij al meteen de eerste keer.

Ben wel super trots, want vandaag is hij vijf minuutjes helemaal alleen geweest (met 1 van de andere hondjes en de katten) zonder te piepen. En hij heeft vaandaag voor het eerst gespeeld zonder een ander hondje te bijten of ernaar te grommen.  ;)
#1646190
Ik heb al sinds ik de vorige post plaatste zitten googelen. Veel geleerd en het klinkt super en onschadelijk. Ik vind het nu moeilijk om de juiste soort te kiezen uit de 39  :o verschillende opties. Ik heb namelijk begrepen dat je ook verschillende soorten kunt mengen. Hoe kies ik de juiste soort of combinatie? En als ik die dan heb, hoe kan ik het hem dan toedienen zonder dat de andere dieren het binnen krijgen? Er staan een aantal drinkbakken waar ze allemaal uit drinken, dus in het drinkwater kan niet.
Door Sella
#1646335
In jou geval zou ik een gedragstherapeut zoeken die met bloesemremedies werkt.
Dit is een gevalletje dat je veel kennis van de werking van de middelen en van honden en hun trauma's nodig hebt.
Dit kan je niet even zelf doen.
Ik maak ook vaak zelf flesjes en remedies, maar hier begin ik niet aan.
Je hebt gewoon hulp nodig van iemand in je eigen omgeving, omdat het een diertje is met een verleden en grote angst.

En ik geef de drupjes gewoon in de bek.
Een therapeut voor dieren conserveert niet met alcohol maar met plantaardige glycerine, dat maakt het ook lekker zoet.
Dan kan je het zo in het bekje druppelen of van je vingers laten likken.
Of op een stukje brood.
#1646675
Honden uit Spanje hebben een verleden. Vaak is niet bekend wat ze allemaal hebben meegemaakt. De ene hond zal zich binnen enklele maanden kunnen aanpassen in het nieuwe leven, maar het kan ook veel langer duren. Deze honden hebben vaak veel begeleiding en nieuwe training nodig omdat ze nog niets geleerd hebben. Heel veel succes met je opvangertje.
#1647099
Ook ik heb een hond uit Spanje, met drie maanden gekregen als pupje, maar toch al zoveel meegemaakt dat het erg lang geduurd heeft voordat hij weer wat vertrouwen in mensen kreeg. Hij is nu drie en een half jaar en ik kan pas sinds een half jaartje zeggen dat hij wat stabieler is. Geef je hondje dus de tijd en zoek een goede gedragstherapeut!!
#1647363
Super dat jullie zo meedenken en behulpzaam zijn. Ik heb wel ervaring met dieren met een verleden. Ik heb een oude kat die ooit gered is uit een crackpand (het duurde 2 jaar voordat we haar konden aaien), een hondje uit Turkije (mishandeld geweest) en eentje uit Spanje (met verlatingsangst). En een Yorkie x teckel zonder rare achtergrond. Ze hadden altijd wel wat problemen, maar dat uitte zich nooit eerder op deze manier. Ik heb inmiddels iemand gevonden die honden heeft getraind en veel ervaring heeft met kleinere, lastige hondjes. Zij gaat me ook helpen. Vandaag een heel goede dag gehad.  :) Ik had vrij (kwam mooi uit), dus op zoek naar een reformhuis voor Bach. Een mens kan wel eens mazzel hebben want ik trof daar een mevrouw met een enorme kennis op Bach-gebied en ervaring met Bach-therapie voor dieren. Ik heb van haar een spray gekregen Bach Rescue om te proberen hoe dat bevalt en dan naar aanleiding hoe hij daarop reageert en met dat we het hondje beter leren kennen kan ze speciaal voor hem een combinatie samenstellen. Ik ben maar meteen begonnen (inmiddels 3x gedaan) en (het kan natuurlijk toeval zijn), maar hij heeft sinds hij dat krijgt niet meer gebeten of gegromd. Hij heeft lief gespeeld met de andere hondjes, zonder morren of knokken. Zou het kunnen dat het al zo snel effect heeft? Ik kon namelijk nergens iets vinden over hoe lang het duurt voordat Bach-druppels beginnen te werken. Weten jullie dat misschien?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door