Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1645535
ik zit al een ganse tijd met een vraag in mijn hoofd en had heir graag eens jullie mening over.  Zoals jullie wel al gelezen hebben hier heeft Nena problemen in de trend van jeuk, rode oren en de laatste tijd ook rode pootjes, wondjes tussen de tenen...
Ze heeft geen hotspots, een blinkende vacht en is speels en zo meer, goeie stoelgang en eet graag.
De DA geeft altijd aan dat de jeuk en de rode oorschelpen een gevolg zijn van een allergische reactie.  Er is gezocht op mijten, geen vlooien  en zo meer... maar niets te vinden.
Nu vraag ik mij af: in de periode dat het zo vroor en sneeuwd heeft Nena nul komma nul, niks noppes nada last gehad van jeuk of rode oorschelpen of vuil in haar oren.  Dit is allemaal terug gekomen nadien als de sneeuw weg bleef.  Ze kreeg 1 kortwerkende spuit van prednisolone en toen was het terug weg.  Maar ze bezeerde haar pootje kort nadien en moest antibiotica nemen en voila de jeuk kwam in al haar glorie terug met nu dus ook rode pootjes...

Mag ik nu veronderstellen dat er niets mis is met het eten dat ik haar geef ( nog steeds hetzelfde rauwe vlees  als toen de vriesperiode en daarvoor toen er ook al problemen waren) maar dat het echt van iets anders voortkomt?  Ze knabbelt regelmatig iets op tijdens de wandelingen ( zoals kattenstront of ze eet gewoon gras of van dat lang breder gras)  Ze gaat vaak aan de lange lijn en het is zo hard belonend dat een los niet altijd helpt bij een strontje! Toen alles onder de sneeuw zat kon ze niets meehappen op wandelingen en at ze ook geen gras of zo meer...
Maar mag ik echt zeggen dat haar eten dat IK geef veilig is?  Of heeft vriesweer ook invloed op allergische reacties afkomstig van eten.
#1645600
Veerle-scrappyToo schreef: ik zit al een ganse tijd met een vraag in mijn hoofd en had heir graag eens jullie mening over.  Zoals jullie wel al gelezen hebben hier heeft Nena problemen in de trend van jeuk, rode oren en de laatste tijd ook rode pootjes, wondjes tussen de tenen...
Ze heeft geen hotspots, een blinkende vacht en is speels en zo meer, goeie stoelgang en eet graag.
De DA geeft altijd aan dat de jeuk en de rode oorschelpen een gevolg zijn van een allergische reactie.  Er is gezocht op mijten, geen vlooien  en zo meer... maar niets te vinden.
Nu vraag ik mij af: in de periode dat het zo vroor en sneeuwd heeft Nena nul komma nul, niks noppes nada last gehad van jeuk of rode oorschelpen of vuil in haar oren.  Dit is allemaal terug gekomen nadien als de sneeuw weg bleef.  Ze kreeg 1 kortwerkende spuit van prednisolone en toen was het terug weg.  Maar ze bezeerde haar pootje kort nadien en moest antibiotica nemen en voila de jeuk kwam in al haar glorie terug met nu dus ook rode pootjes...

Mag ik nu veronderstellen dat er niets mis is met het eten dat ik haar geef ( nog steeds hetzelfde rauwe vlees  als toen de vriesperiode en daarvoor toen er ook al problemen waren) maar dat het echt van iets anders voortkomt?  Ze knabbelt regelmatig iets op tijdens de wandelingen ( zoals kattenstront of ze eet gewoon gras of van dat lang breder gras)  Ze gaat vaak aan de lange lijn en het is zo hard belonend dat een los niet altijd helpt bij een strontje! Toen alles onder de sneeuw zat kon ze niets meehappen op wandelingen en at ze ook geen gras of zo meer...
Maar mag ik echt zeggen dat haar eten dat IK geef veilig is?  Of heeft vriesweer ook invloed op allergische reacties afkomstig van eten.
Ik denk dat je inderdaad kunt veronderstellen dat zij iets anders dan een voedsel probleem heeft. Het klinkt als een contact-allergie/gras-allergie. De drollen kan hoor, maar ik denk daar niet aan.
#1645625
Die rode pootjes heeft ze pas van Na de sneeuwperiode en ik zie haar nu ook vaak over haar muil met de poot of de onderkant van haar muil over haar poten wrijven.  Voor de sneeuwperiode had ze dus ook al jeuk, uitslag en zweertjes op de buik en rode oorschelpen maar geen problemen met de poten of muil.
We gaan elke dag gaan wandelen in het park hier net voor onze deur of de andere parken in Zelzate en daar staan echt van alles en nog wat bomen en planten en struiken.  Wij hadden dus nog helemaal niet gedacht dat ze misschien niet tegen gras zou kunnen maar dachten eerder aan iets van die bomen of planten of struiken.  Ze raced daar vaak door of onder.
#1646415
Veerle-scrappyToo schreef: Die rode pootjes heeft ze pas van Na de sneeuwperiode en ik zie haar nu ook vaak over haar muil met de poot of de onderkant van haar muil over haar poten wrijven.  Voor de sneeuwperiode had ze dus ook al jeuk, uitslag en zweertjes op de buik en rode oorschelpen maar geen problemen met de poten of muil.
We gaan elke dag gaan wandelen in het park hier net voor onze deur of de andere parken in Zelzate en daar staan echt van alles en nog wat bomen en planten en struiken.  Wij hadden dus nog helemaal niet gedacht dat ze misschien niet tegen gras zou kunnen maar dachten eerder aan iets van die bomen of planten of struiken.  Ze raced daar vaak door of onder.


Mij klinkt dit echt als een contact allergie in de oren. Iets van pollen, struiken, planten maar ook iets als een nieuw wasmiddel of schoonmaakmiddel zou kunnen.
#1679132
Ik dacht ...ik zet maar even wat nieuwe info.
Na lang aandringen heeft de DA eindelijk bloed getrokken en eindelijk zijn de resultaten binnen.  't Is nog maar een eerste stap natuurlijk maar nu weten we toch al in welke richting we moeten gaan zoeken.
er kwam reactie op de mengeling GRASSEN - STOF - VLO
Ik ga nu dus op zoek naar wat we kunnen gaan geven op homeopatische basis.  Ik gebruik eerst de zoekfunctie en als ik niet echt een antwoord vind op mijn vragen dan start ik nog een nieuw specifiek topic.  Alvast bedankt voor alle reacties...die er blijkbaar niet zo ver vanaf zaten  ;)
#1679145
Veerle-scrappyToo schreef: Ik ga nu dus op zoek naar wat we kunnen gaan geven op homeopatische basis.  Ik gebruik eerst de zoekfunctie en als ik niet echt een antwoord vind op mijn vragen dan start ik nog een nieuw specifiek topic.
Ik kan je dit adres aanbevelen voor maatwerk advies en zij werkt met telefonische consulten.
Ik werk al 12+ jaar met haar samen voor allerlei problemen met katten en honden en tot nog toe heeft zij altijd hulp kunnen bieden  :biggrin2:

http://www.homeo-natura.nl/
#1681948
Het lijkt verdacht veel op de klachten van onze hond. (Malassezia)
Wrijven in de ogen, snor poetsen, kin schuren, rode vlekken die ontstoken raken en daarna zwart
worden. Ontstoken oren. Een andere dierenarts die geen entingen geeft, niet met medicijnen strooit
en het wel een goed idee vindt om vlooien- en wormenmiddelen voorlopig weg te laten was hier DE
oplossing. Alles werd veroorzaakt door het immuunsysteem wat inmiddels niets meer deed.
Laatst gewijzigd door Mary.vS op wo 14 jul 2010, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
#1682147
Ik herken wel een paar deeltjes namelijk die van de jeuk maar ze heeft geen plekken die ontstoken raken en daarna zwart worden.
Al van in het begin zegt de DA dat het een allergie is en ze heeft dus gelijk.  Alleen niet over het feit dat het een voedingsallergie is ( waar ze bijna heilig van overtuigd was) maar bloedtesten tonen dus mijn gelijk: geen problemen met de voeding ( via eliminatiedieet ook getest) maar dus iets in de lucht...en op de grond  :(
#1682166
In IETS op de grond kun je je ook nog lelijk verkijken. Ik heb een buurman die fan is van Round-up.
Zag trouwens dat de gemeente ook weer met de gifspuit rondrijdt. Mensen in mijn buurt zijn blijkbaar
gek op makkelijk tuinieren. Buurman heeft op mijn verzoek de gifspuit dit jaar weggelaten. Zijn uitrit
houd ik schoon, tegelijk met de mijne. De gezondheid van onze hond gaat voorzichtig vooruit.
#1682226
Ik bedoelde met dat IETS eigenlijk haar grasachtigen waar ze dus niet tegen kan maar dat had ik duidelijker moeten omschrijven.
En ja, er zullen ongetwijfeld nog wel meer dingen op de grond zijn waar honden op kunnen gaan reageren.  Maar nu maar eerst aanpakken wat we al weten en dan zien wat er gebeurt.  Ondertussen proberen we haar ook van het gras te houden voor een tijdje ...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door