Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door marsieyenna
#1635521
Een kennis van mij wil  haar labrador van brokken over gaan zetten naar KVV/ vers.Dit omdat haar hond erg veel last heeft van jeuk en aan de poten bijt. De dierenarts heeft haar eerst een zak dure hypoallergene brokken verkocht en de zak is op maar de kwaal niet over.
Kan ze nu over op kvv ( 1 soort zeker zonder granen) of beter wat anders ?
De dierenats wil haar met haar labje doorsturen naar een dermatoloog.
Door Limpy
#1635538
Er zijn meerdere merken kvv zonder granen, wel belangrijk is verschillende smaken (=diersoorten) af te wisselen om te korten te voorkomen.

Laat haar eens kijken op de sites van bv haaksbarf, naturis, bibi voor de preciese ingredienten.
Door Rimanda
#1635575
Zou de hond gewoon overzetten op kvv, wel 1 zonder graan.
Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat de hond een allergie heeft voor een bepaald diersoort.. maar zou het eerst gewoon proberen.
Door @nouk
#1644492
Dit zou zomaar over mijn hond kunnen gaan! Ik heb mijn Labrador 3 maanden geleden overgezet van brok naar Carnibest (niet eens de bijzondere variant, maar gewoon de Natuurvoer) ook ivm huid/vacht klachten en dat gaat super! Ik zeg doen!
Door Bets
#1645488
Ik ben sinds gisteren begonnen met het geven van vers vlees.
Daarnaast heb ik ook brokken van farmfood.
Mijn hond weegt ongeveer 12 kilo en mag volgens de deskundige 250 gr vlees op een dag daarnaast geen brokken.
Ik was van plan om 4 dagen vlees te geven en 3 dagen brokken
Is dit verstandig?
Het is best een gedoe en weet niet prcies hoe ik het nou moet doen
Wie kan mij goed adviseren?

groetjes, Betsie
Door bloemetje
#1645492
Geef je de complete versvleesvoeding van Farmfood? Een 250 à 300 gram per dag moet wel kloppen. Je moet even aankijken of hij niet te mager of te dik word dan kun je altijd nog aanpassen.
Welke deskundige hebben wij het over?

Ik adviseer je wel natuurlijk om die brokken lekker te laten voor wat ze zijn. Die heeft je hond helemaal niet nodig. Alleen vlees is veel gezonder  ;)
Door Lizzy
#1645992
[quote="Bets"]
Ik ben sinds gisteren begonnen met het geven van vers vlees.
Daarnaast heb ik ook brokken van farmfood.
Mijn hond weegt ongeveer 12 kilo en mag volgens de deskundige 250 gr vlees op een dag daarnaast geen brokken.
Ik was van plan om 4 dagen vlees te geven en 3 dagen brokken
Is dit verstandig?
Het is best een gedoe en weet niet prcies hoe ik het nou moet doen
Wie kan mij goed adviseren?

groetjes, Betsie
[/quote]

Jij bent diegene waar de TS het over heeft? Ja, die FF brokken zou ik dus gewoon even doneren aan vrienden, kennissen of het asiel en echt over gaan op vers.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door