Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bets
#1645489
Ik ben sinds gisteren begonnen met het geven van vers vlees.
Daarnaast heb ik ook brokken van farmfood.
Mijn hond weegt ongeveer 12 kilo en mag volgens de deskundige 250 gr vlees op een dag daarnaast geen brokken.
Ik was van plan om 4 dagen vlees te geven en 3 dagen brokken
Is dit verstandig?
Het is best een gedoe en weet niet prcies hoe ik het nou moet doen
Wie kan mij goed adviseren?

groetjes, Betsie
Door bloemetje
#1645494
Hier ook maar even

Geef je de complete versvleesvoeding van Farmfood? Een 250 à 300 gram per dag moet wel kloppen. Je moet even aankijken of hij niet te mager of te dik word dan kun je altijd nog aanpassen.
Welke deskundige hebben wij het over?

Ik adviseer je wel natuurlijk om die brokken lekker te laten voor wat ze zijn. Die heeft je hond helemaal niet nodig. Alleen vlees is veel gezonder 
Door Bets
#1645517
Hoi.

Bedankt voor je reactie.

Ja ik geef het complete versvlees.
Ik kom aan die 250 gr van de mevrouw die het vlees aan me heeft verkocht.
Het lijkt zo weinig.
Hoe lang moet ze aan de compleet en wanneer kan ik haar wat anders geven?
Dus liever geen brokken, ook al zijn ze van Farmfood?
Door **Jolanda**
#1645526
Wij zijn van mening dat brokken niet goed zijn, een soort van fast-food maar van voor honden ;) Welk merk dan ook, ofhet nou van de lidle komt of de dure RC, hills, eukanuba, cavom of farmfood...het is in onze ogen allemaal rotzooi.

Het beste zou indd alleen vers zijn. De complete versie is zeer belangrijk, hier zit alles in.
Als je enkelvoudige versies gaat geven moet je daar nog iets anders bij gaan geven.

Enkelvoudig wilt zeggen dat er of alleen gemalen (vlees)botten in zit, of gemalen vlees of gemalen orgaan...en om het compleet te maken moet je ze alle 3 geven.
Smuldier heeft bijv enkelvoudig kip, dit zijn gemalen kipkarkassen, maar ze hebben ook bakjes met vlees en bakjes met hart of pens.
Door bloemetje
#1645529
[quote="Bets"]
Hoi.

Bedankt voor je reactie.

Ja ik geef het complete versvlees.
Ik kom aan die 250 gr van de mevrouw die het vlees aan me heeft verkocht.
Het lijkt zo weinig.
Hoe lang moet ze aan de compleet en wanneer kan ik haar wat anders geven?
Dus liever geen brokken, ook al zijn ze van Farmfood?

[/quote]

Als je het te weinig vind dan geef je toch meer. Mijn Danny krijgt 300 gram per dag en weegt 10 kg. Het is per hond verschillend wat ie eten kan. Er bestaat nu eenmaal geen standaard hond snap je  ;D

Compleet betekend dat de voeding die je geeft compleet is. Alle voedingsstoffen zitten er in en de hond kan op alleen dat ene voertje overleven. Als het nu goed gaat op de Farmfood vers dan zou ik als ik jou was ook andere merken gaan geven. Dan heeft de hond lekker afwisseling en je voegt toch meerdere voedinsstoffen toe. Ik zou zelf een week of of wat even op de Farmfood blijven en dan een ander merk per keer erbij proberen.

Probeer dat eerst eens en ga in de tussentijd lekker hier lezen en uitvinden wat je dan straks nog meer kan geven.

Hier op dit forum zijn we niet gek van brokken. Vandaar dat het ook een versvoedingsforum is  :biggrin2:.

Maar zoals gezegd:

Probeer lekker even de Farmfood vlees uit en meld je als er problemen zijn of als je vragen hebt en in de tussentijd ga je lekker even de bibliotheek uitpluizen!

Deal?  ;) :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door