Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Flip*
#1645324
schijnt bij te dragen aan het optimaliseren van de spijsvertering en een goede volle glans van de vacht. Valt dit ook onder het "kopje: groente/fruit" ? Dat krijgt de kat nl niet, ook geen andere voedingssupplementen. Gezien de bruistabletten ed. voor mensen ook weinig positief nut heeft, de helft is niet opneembaar en is dus alleen maar belasting voor je lichaam. Na de nodige discussies over groente/fruit voor hand/kat gelezen te hebben denk ik dat iets van dien aard misschien wel goed is om bij te voeren.
Heeft iemand ervaring met het zeewier? Moet dat perse iets van ijslands zeewier zijn of kan ik ook nori vellen van de Sushi gebruiken? Dan rol ik er een zalmpje in  ;D
Gebruikersavatar
Door Elise Lecarme
#1645451
ik heb bij de natuurwinkel kelppoeder gehaald en dat doe ik af en toe over het voer maar dat is meer omdat ze het hier erg lekker vinden ;-)
Door flin
#1645671
Pammie schreef: schijnt bij te dragen aan het optimaliseren van de spijsvertering en een goede volle glans van de vacht.
bij mensen misschien?  :D
Valt dit ook onder het "kopje: groente/fruit" ? Dat krijgt de kat nl niet, ook geen andere voedingssupplementen. Gezien de bruistabletten ed. voor mensen ook weinig positief nut heeft,
de helft is niet opneembaar en is dus alleen maar belasting voor je lichaam. Na de nodige discussies over groente/fruit voor hand/kat gelezen te hebben denk ik dat iets van dien aard misschien wel goed is om bij te voeren.
dat bij een kat dit nog extremer is als bij nond of mens, een kat zit uiteindelijk nog simpeler in elkaar
...gooi er teveel 'foute' dingen in, en je kunt de resultaten later plukken

mochten ze moeilijk poëpen,(omdat je misschien geen hele prooitjes voert, met huid en haar) dan kun je door 't voer iets van sla of komkommer oid, mengen ( laag in KH, en makkelijk oplosbaar)
Heeft iemand ervaring met het zeewier? Moet dat perse iets van ijslands zeewier zijn of kan ik ook nori vellen van de Sushi gebruiken? Dan rol ik er een zalmpje in  ;D
hoeveel jodium zit erin?

een kat heeft maar zeer weinig jodium nodig,( ergens rond de 0.225 mg per dag, voor 'n 4.5 kg kat)
dit zit ook al in meer of mindere mate, in andere voedingsstoffen ( vergeet met name de witvis niet!)
en neej, je wilt niet dat hij/zij problemen met de werking van z'n/haar schildklier krijgt

om te vergelijken:

chlorella bevat zo'n (hangt een beetje van de productie af) 0.006 mg jodium per 5 tabletten (1 gram)
Kelp 0.62 mg per 1 gram
Door *Flip*
#1645684
geen zeewier dus :) op kuikens en vogels die hij zelf vangt na eet hij geen prooien. Vooral iets met een staart is toch echt geen kattenvoer ???
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1648476
Ook ik was naar een antwoord op zoek over zeewier. Het staat wel op de verpakking van zeewier dat het voor hond en kat is; Voor de kat een half theelepeltje per dag.

Maar (flin, net als bij de omega 3) wanneer geef je genoeg aan jodium?
Mijn kat weeg maar 3.2kg, is een heel fijn poesje maar niet te mager. Ze eet op een enkel zelf gevangen muisje geen prooidieren. Geef ik dan wel of geen extra zeewier, of een beetje?
Laatst gewijzigd door WillyP op vr 11 jun 2010, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door flin
#1648596
[quote="WillyP"]
Ook ik was naar een antwoord op zoek over zeewier. Het staat wel op de verpakking van zeewier dat het voor hond en kat is; Voor de kat een half theelepeltje per dag.

Maar (flin, net als bij de omega 3) wanneer geef je genoeg aan jodium?
Mijn kat weeg maar 3.2kg, is een heel fijn poesje maar niet te mager. Ze eet op een enkel zelf gevangen muisje geen prooidieren. Geef ik dan wel of geen extra zeewier, of een beetje?

[/quote]

katten hebben maar liederlijk weinig nodig, en jodium zit ook in vlees/bot/orgaan...
't lijkt me niet slim om dat toe te voegen, bij een 'normaal' menu
  overdaad doet veel kwaad in dit geval
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1648737
oké, dan geef is het er niet bij. Het is dus heel anders dan bij de hond?
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1648803
persoonlijk zou ik een hond ook niet zomaar zonder dat daar een goede reden voor is kelp geven, maar een hond kan in ieder geval qua gifstoffen wat meer hebben dan een kat, katten hebben een lever van niks!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door