Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Wendy (boxer gek)
#1622890
Wij hebben 2 katten waarvan we er bij eentje (moeders) er  bijna dagelijks wel één vanaf halen. We controleren haar iedere dag. D'r zoon heeft nergens last van * gelukkig*
Nu kan je katten helaas niet met een tekenmiddel behandelen (ze kunnen er goed ziek van worden of zelfs overlijden).
Maar weet iemand een huis tuin en keuken middeltje ertegen?
Had het ook al aan de da gevraagt maar die wist het ook niet, dus ik hoop jullie wel!

Haar binnen houden is geen optie helaas want dan vliegt ze bij de muren op.
Door Hilde__
#1623396
Frontline Combo schijnt te werken tegen teken, of het ook echt zo is weet ik niet...
Door Wendy (boxer gek)
#1623552
Wat ik van de da heb begrepen is er niets voor katten wat werkt. Merken die zeggen dat het wel werkt * liegen* ........ Want volgens hun is de werkzame stof die ervoor nodig is om de teek te doden/niet laten bijten gevaarlijk is voor katten......

Ik zat zelf te denken om er een beetje tea tree oil te proberen...... Of werkt dat alleen tegen vlooien?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1623599
ik weet wel wat tree tea olie erg giftig is voor katten, dat zou ik dus ook niet proberen.

ik weet niet wat ik zou doen als ik een teek op ot of sien zou vinden. ik denk gillen en dan naar de dokter  :-[
Door maddoc
#1623640
Frontline werkt echt wel tegen teken ook bij katten en is heel veilig.
De tekenwerking houdt alleen niet de volle maand aan (normale interval is dus een maand), bij de hond ong 3 weken, bij de kat ong 2 weken.
De frontlinespray is het beste bij tekenpreventie, dan wel de hele kat goed tegen de haren in sprayen en stevig inwrijven, katten vinden het insprayen alleen meestal niet zo'n succes.

Tea tree dus niet gebruiken bij de kat.
Door Limpy
#1623695
[quote="koekje"]
ik weet wel wat tree tea olie erg giftig is voor katten, dat zou ik dus ook niet proberen.
ik weet niet wat ik zou doen als ik een teek op ot of sien zou vinden. ik denk gillen en dan naar de dokter  :-[
[/quote]

Waarom heb ik hier nou beeld bij nu ik Sien en jou ontmoet heb en vooral jullie heel groene tuin gezien heb??? :-* :-*

Maar ik zou ook gillen bij het zien van een 1e teek hier hoor.....en dan hopelijk verstand genoeg tot afknijpen met tekentang (ja, die had ik voor mezelf in ehbo-doosje)
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1626484
Je went er aan hoor... helaas...  :-\

ik net bij Theo weer een teek achter zijn oor vandaan gedraaid, omdat ik mijn ouderwetse tekentang niet zo snel kon vinden maar het koevoet-dingetje gebruikt en daar viel het rotbeest natuurlijk vanaf, weer op Theo's koppie. Theo dacht inmiddels: genoeg polonaise aan mijn lijf gehad, ik ga er vandoor!!  ::) ::) ::)
Na een korte zoektocht het rotbeest toch teruggevonden op de bank, tussen een wattenschijfje kapot gedrukt en doorgespoeld  :naughty:

Wat ik me dan alleen wel afvraag is of het niet slim is om katten als Theo die zooooo vaak teken hebben te behandelen tegen Lyme omdat de kans wel erg groot wordt dat hij door besmette teken is gebeten (hoeveel teken zijn tegenwoordig besmet, 2/3 hoorde ik vandaag nog?) Is er mss een dierenarts hier die daar een mening over heeft? En wat zijn bij katten de meest voorkomende symptomen van Lyme??
Door Henkje
#1626494
Volgens mij krijgen katten geen lyme.... toch?

Hier haal ik er soms wel 4 van een kat af. Het is wel in fases. Nu weer wat minder.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1626503
[quote="koekje"]
zijn katten dan idd gevoelig voor lyme?
[/quote]

Dat vraag ik me dus af...
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door