Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hamada
#1641258
Midget van nog een jaar is een paar maanden geleden "geholpen" en loopt nu al een kleine week te miauwen vanuit haar tenen (dag en nacht) en zich continu op de grond te rollen en te kroelen. Ze eet wel, maar minder dan normaal en wil ook niet met de hond spelen. Kent iemand dit gedrag van een gesteriliseerde (of eigenlijk is het gecastreerde) kat? Mogelijk is de operatie niet helemaal goed gelukt. De DA heeft al laten weten, dat als dit nou door blijft gaan of na afname weer terugkomt, dat er op haar kosten een heroperatie kan worden ingepland. Maar ik blijf het vreemd vinden.
Er komen trouwens geen horden katers de tuin in lopen om de dame te bezoeken, dus misschien komt ze niet helemaal overtuigend over.
Door Too
#1641261
Wellicht weten de BP-dierenartsen meer.. maar voor zover ik weet is t mogelijk dat er wat weefsel is achtergebleven..
Door millyckk
#1642276
[quote="Too"]
Wellicht weten de BP-dierenartsen meer.. maar voor zover ik weet is t mogelijk dat er wat weefsel is achtergebleven..
[/quote]

Dat kan idd, Snoes heeft het ook! De diagnose was dat er een stukje eileider is achtergebleven, er is niets aan gedaan aangezien het zoeken naar een speld in een hooiberg zou worden volgens de DA.
Door hamada
#1642408
O, het gebeurt dus wel vaker.
Wordt Snoes dan ook om de haverklap krols of valt dat mee?
Als dat het geval is zal ik oordopjes voor mijn zoon moeten kopen, die deed de afgelopen week geen oog dicht. ;D Nu is Midget al weer een stuk rustiger, gelukkig.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1642668
een sham-dekking (zo heet dat toch?) vind ik echt niet iets om aan te raden. je brengt namelijk op die manier ook bacterieen e.d. mee de vulva en baarmoeder in. een vaginitis of baarmoederontsteking zit echt niemand op te wachten en een bmo kan vaak zelfs dodelijk zijn, omdat je het niet opmerkt.
en ik vind het best een vies idee; met een wattenstaafje in de poes van je poes te gaan roeren.
Door liessie
#1642959
[quote="koekje"]
een sham-dekking (zo heet dat toch?) vind ik echt niet iets om aan te raden. je brengt namelijk op die manier ook bacterieen e.d. mee de vulva en baarmoeder in. een vaginitis of baarmoederontsteking zit echt niemand op te wachten en een bmo kan vaak zelfs dodelijk zijn, omdat je het niet opmerkt.
en ik vind het best een vies idee; met een wattenstaafje in de poes van je poes te gaan roeren.
[/quote]

Vind het ook een aparte methode.
Ik zou denk ik bang zijn, dat ik dingen beschadig :-X
Onder het watje zit toch een vrij scherp stokje :-\
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1643764
[quote="liessie"]
Vind het ook een aparte methode.
Ik zou denk ik bang zijn, dat ik dingen beschadig :-X
Onder het watje zit toch een vrij scherp stokje :-\
[/quote]

Nou ja, euhm, aan de penis van een kater zitten weerhaken, dus tjah  :-X

Maar goed, ik zou persoonlijk ook niet, zoals koekje het zo mooi verwoordde, in de poes van mijn poes gaan roeren  :-X
Door millyckk
#1643949
[quote="hamada"]
O, het gebeurt dus wel vaker.
W
Als dat het geval is zal ik oordopjes voor mijn zoon moeten kopen, die deed de afgelopen week geen oog dicht. ;D Nu is Midget al weer een stuk rustiger, gelukkig.
[/quote]

Dat valt heel erg mee momenteel, ze heeft alleen in het voor- en najaar last. Dat uit zich nu niet meer in lawaaiig gedoe,maar wel met onrust en veel heen en weer racen.
Laatst gewijzigd door millyckk op zo 03 mei 2015, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bloemetje
#1644192
Wel goor misschien in de poes van je poes maar als ie steeds krols word.. Dan wil je op een gegeven moment alles wel doen volgens mij  :biggrin2:. Er bestaan toch steriele wattenstaafjes..
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1644659
[quote="Saille"]
Nou ja, euhm, aan de penis van een kater zitten weerhaken, dus tjah  :-X

Maar goed, ik zou persoonlijk ook niet, zoals koekje het zo mooi verwoordde, in de poes van mijn poes gaan roeren  :-X

[/quote]

En echt steriel lijkt me die ook niet  :-X
Door hamada
#1645014
Midget is nu weer erg rustig, wat goed is voor onze nachtrust  :biggrin2:
En nu, na alle bovenstaande spannende reacties, maar vol spanning wachten of het echt rustig blijft....
Door Havvanur
#1645072
Het gebeurd inderdaad wel eens. Waarschijnlijk is de eileider niet volledig weg gehaald.
Een sham dekking zal ik persoonlijk ook nooit doen. In dit geval is de kans op een BMO er niet, vanwege het ontbreken daarvan (ik ga er tenminste vanuit dat ze die eruit hebben gehaald).
Mocht het heftig blijven aanhouden, dan zou je kunnen overwegen om een suprelorin staafje te laten zetten.
Door liessie
#1646047
niet iedere da haalt de baarmoeder er uit, bij Sanya zit de baarmoeder er nog in.
Ik had ook liever gehad, dat ze die er ook gelijk uit hadde gehaald, maar dat deden ze alleen als er iets met de baarmoeder was.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1646050
klopt inderdaad, de enige poes waarbij tijdens mijn stage bij een dierenarts ook de baarmoeder werd weggehaald was zwanger  :-X
verder allemaal jonge poesjes, alleen eierstokjes weg en klaar, baarmoeder blijft gewoon zitten meestal! En als de dierenarts het heeft over een heroperatie zou dat dan wel de oplossing kunnen zijn om in ieder geval te zorgen dat ze niet toch per ongeluk een nestje krijgt als er nog een stukje eierstok is blijven hangen ergens  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door