Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1644546
Hoi iedereen!
Vandaag al het vlees in huis gehaald voor de whippet pup die ik vrijdag ga ophalen.
Maar nu heb ik dus ook pens besteld, en die moet ik natuurlijk nog kleiner maken.
Maar heb geen flauw benul welke grote ik de pensstukjes moet maken??
Iemand een tip?

Alvast bedankt!
Wendy
#1644559
gewoon zo groot mogelijk, liefst aan een stuk houden. Ook pups kunnen goed kauwen hoor.

Spannend zeg, vrijdag! Nog een paar nachtjes slapen.... :D

Vergeet niet om foto's te maken, pup met eerste pens, pup met eerste kipkarkas, pup met eerste stuk vlees.
En natuurlijk hier plaatsen.  :D ;D :D
Laatst gewijzigd door Butch op di 08 jun 2010, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
#1644582
Haha, ja ze moeten natuurlijk wel weten hoe/dat ze moeten kauwen. Als ze dat niet doen, dan toch maar kleiner maken. Die van mij ging altijd heel rustig liggen kauwen, dus vandaar mijn antwoord. Even uitproberen dus. :)
Die van mij was ook afgespeent met vers, dan weten ze natuurlijk al wel een beetje hoe het gaat.

Wat een schatje!!!!!
#1645704
Hier nog maar een vraag stellen, in de hoop dat iemand het leest die het antwoord weet zodat ik geen nieuw topic hoef te openen :-[

Ik ga de pup als hoofdvoer KVV geven, en daarnaast i.i.g. - kippennekken, -kipkarkassen,- parelhoenkarkassen,-kippenhartjes,-stukjes runderhart.
Ik wil haar als ze b.v. drie keer per dag moet eten 2x kvv geven en dan 1x iets van bovenstaande. Maar zie nu in dat dit dus vleesbotten en spiervlees (hart) is. Heeft het nut/waarde om kippenniertjes o.i.d. te halen om dat ook te geven????
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door