Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1644258
Kira is een langharige duitse herder van 1,5 jaar.
Bij het maken van rontgenfoto's is er 2 maanden geleden arthrose ontdekt.
Zij heeft nu een kuur Previcox van de dierenarts.
Zelf geef ik haar ook groenlipmossel extract.
Op dit moment geef ik KVV (carnibest) en wil graag over op barf.

Donderdag moet ik voor controle terug naar de da.
Dan gaan we stoppen met Previcox en wil hij een orthopedisch dieet voor haar.
Nu vrees ik dat hij speciale brokken wil voorschrijven...  ::)
Ze is nog zo jong dus een goed dieet is van harte welkom!

Wie kan Kira helpen?
Heeft iemand ervaring of suggesties?
Ik hoor het graag!  :)
#1644303
yuki11 schreef: Waarom krijgt ze Previcox nu??

En is het dan de bedoeling om haar dat te blijven geven??

En waardoor heeft ze arthrose?? (verkeerde bouw, verkeerde bewegingen, overbelast??)
Hoi,

Kira krijgt nu Previcox omdat ze 2 maanden geleden aan haar elleboog is geopereerd. ED!
Er kwam een stukje bot uit haar elleboog ter grootte van een knikker!
Ik heb Kira vanaf 10 maanden.
Ze ging opeens erg mank lopen en ik zag duidelijk dat ze pijn had.
Dus naar de da... Meteen foto's gemaakt en geopereerd aan linker elleboog.
Dat gaat trouwens goed nu. Na 6 weken lijnrust zijn we nu de spierconditie aan het trainen.
Ze mag alleen nog niet spelen met andere honden om de elleboog goed te laten helen.
De arthrose is waarschijnlijk erfelijk.

Na de operatie heeft ze eerst Metacam gekregen en nu nog een kuur Previcox.
Deze kuur stopt donderdag waarschijnlijk.
En donderdag gaat de DA een orthopedisch dieet voorschrijven...
#1644315
*Dorothea* schreef: Ik zou een goed glucosaminecompex geven. Ik ben zelf enthousiast over synoquin, maar CortaRX schijnt ook goed te zijn. Bij mijn hond deden die goedkope glucosaminepoeders bar weinig. En daarnaast een goede visolie zoals bv Doils joint.
Ik sta hier helemaal voor open. Ik geloof wel in de werking hiervan.
Waar kan ik deze producten kopen c.q. bestellen?
Ik woon in klein dorpje vlakbij Harderwijk (je weet wel met die dolfijnen...)  
#1644319
*Dorothea* schreef: De artrose komt doordat er lange tijd een los botstukje in het gewricht zat, dat veroorzaakt ontsteking waardoor het botvlies wordt geprikkeld en er nieuw bot wordt aangemaakt (is artrose).
Klppt wat je schrijft. Dat was ook zo bij de elleboog.
Maar toen er rontgenfoto's werden gemaakt zag je ook al duidelijk dat er verkalkingen zaten op de ruggewervels.
Nog niet zo erg, maar al wel zichtbaar. Aldus dierenarts is dit een erfelijke kwestie.
Daarom vind ik goede voeding en goede (natuurlijke) medicijnen erg belangrijk!
#1644373
luka en kira schreef: Hoi,

Kira krijgt nu Previcox omdat ze 2 maanden geleden aan haar elleboog is geopereerd. ED!
Er kwam een stukje bot uit haar elleboog ter grootte van een knikker!
Ik heb Kira vanaf 10 maanden.
Ze ging opeens erg mank lopen en ik zag duidelijk dat ze pijn had.
Dus naar de da... Meteen foto's gemaakt en geopereerd aan linker elleboog.
Dat gaat trouwens goed nu. Na 6 weken lijnrust zijn we nu de spierconditie aan het trainen.
Ze mag alleen nog niet spelen met andere honden om de elleboog goed te laten helen.
De arthrose is waarschijnlijk erfelijk.

Na de operatie heeft ze eerst Metacam gekregen en nu nog een kuur Previcox.
Deze kuur stopt donderdag waarschijnlijk.
En donderdag gaat de DA een orthopedisch dieet voorschrijven...
Ik denk dat ie zich de moeite wel kan besparen  :biggrin2:
#1644380
luka en kira schreef: Ik sta hier helemaal voor open. Ik geloof wel in de werking hiervan.
Waar kan ik deze producten kopen c.q. bestellen?
Ik woon in klein dorpje vlakbij Harderwijk (je weet wel met die dolfijnen...)  
De meeste wel op/via internet.
Corta RX alleen in de USA (zie topic om eventueel mee te bestellen met anderen).
Doils is vaak ook bij je da te koop.

Met goede voeding, supplementen en goede (aangepaste) beweging kun je echt een heel eind komen!!  :)

(mijn hond heeft al gewrichtsproblemen vanaf dat hij 2 was, ook een herder, en hij is nu bijna 12...niet probleemloos, maar wel goed acceptabel!)
#1644415
yuki11 schreef: De meeste wel op/via internet.
Corta RX alleen in de USA (zie topic om eventueel mee te bestellen met anderen).
Doils is vaak ook bij je da te koop.

Met goede voeding, supplementen en goede (aangepaste) beweging kun je echt een heel eind komen!!  :)

(mijn hond heeft al gewrichtsproblemen vanaf dat hij 2 was, ook een herder, en hij is nu bijna 12...niet probleemloos, maar wel goed acceptabel!)


Heb net zitten 'googelen' en kom inderdaad deze middelen tegen...
Zo te zien heb je n witte herder?

Naast Kira met de arthrose heb ik nog een hond.
Mijn oudste herder Luka (kruising witte herder en groenendaeler) heeft arthrose wegens ouderdom.
Zij is vorige maand 12 jaar geworden en is nog fier en speels, maar na het opstaan is ze stram. Gaat beter door bewegen.
Dus voor haar is het óók goed om deze middelen te geven lijkt me?
Zij krijgt sinds januari via de da onderhoudsmedicatie tegen arthrose... Je raad het al: Previcox.
Zou het een optie zijn om hiermee te stoppen en te kijken wat bijv doils joint en synoquin doen?
Of is het beter om dat ernaast te geven?


Prettig om goede ervaringen te horen / lezen.
#1644424
yuki11 schreef: Ik denk dat ie zich de moeite wel kan besparen  :biggrin2:

Hi hi, ja dat denk ik ook.
Maar ik heb nog niet een goed alternatief.
Ik wil dus van KVV naar barf en dan de goede voedingssupplementen erbij en het allerliefst natuurlijke middelen die helpen bij arthrose.
En als het kan stoppen met Previcox. Ik ben sowieso geen voorstander van chemische middelen.
Maar ja, soms is het toch beter voor je hond... Zeker als je hond pijn heeft!

Vorige keer al eens met de dierenarts over barf gehad maar die is er geen voorstander van.
Hij zegt dat hij in z'n praktijk daar veel ellende van ziet?!
Ik durf dat best te betwijfelen maar weet nog niet genoeg om het te weerleggen.
Dus ik denk dat ik gewoon de stap moet maken en dan maar ondervinden hoe het gaat.
Daarom ben ik blij met dit forum.
Zo veel mensen met zo veel ervaring!
Daar kan toch geen dierenarts tegenop?!  ;D
#1644566
luka en kira schreef:
Hi hi, ja dat denk ik ook.
Maar ik heb nog niet een goed alternatief.
Ik wil dus van KVV naar barf en dan de goede voedingssupplementen erbij en het allerliefst natuurlijke middelen die helpen bij arthrose.
En als het kan stoppen met Previcox. Ik ben sowieso geen voorstander van chemische middelen.
Maar ja, soms is het toch beter voor je hond... Zeker als je hond pijn heeft!

Vorige keer al eens met de dierenarts over barf gehad maar die is er geen voorstander van.
Hij zegt dat hij in z'n praktijk daar veel ellende van ziet?!
Ik durf dat best te betwijfelen maar weet nog niet genoeg om het te weerleggen.
Dus ik denk dat ik gewoon de stap moet maken en dan maar ondervinden hoe het gaat.
Daarom ben ik blij met dit forum.
Zo veel mensen met zo veel ervaring!
Daar kan toch geen dierenarts tegenop?!  ;D

Ook al zou je op KVV blijven (met voedingssupplementen), dan ben je altijd nog veel beter af dan met het potentiele, vermeende,  advies van je da  :D
Gewoon even afwachten waar de beste man mee komt en dan vragen waarom dat zou goed is....
Waarschijnlijk komt ie met Hills JD en zal ie als antwoord moeten geven dat dat goed is voor honden met gewrichtsproblemen omdat er glucosamine en chondroitine in zit. Nou ja, dat kunnen we zelf natuurlijk ook heel erg goed toevoegen  :biggrin2:
Alleen voegen wij 't dan toe aan veel beter opneembare en rijkere grondstoffen  :D, klein detail, maar toch  ;D
#1644570
luka en kira schreef:

Heb net zitten 'googelen' en kom inderdaad deze middelen tegen...
Zo te zien heb je n witte herder?

Naast Kira met de arthrose heb ik nog een hond.
Mijn oudste herder Luka (kruising witte herder en groenendaeler) heeft arthrose wegens ouderdom.
Zij is vorige maand 12 jaar geworden en is nog fier en speels, maar na het opstaan is ze stram. Gaat beter door bewegen.
Dus voor haar is het óók goed om deze middelen te geven lijkt me?
Zij krijgt sinds januari via de da onderhoudsmedicatie tegen arthrose... Je raad het al: Previcox.
Zou het een optie zijn om hiermee te stoppen en te kijken wat bijv doils joint en synoquin doen?
Of is het beter om dat ernaast te geven?


Prettig om goede ervaringen te horen / lezen.
Ik zou Luka op de doils en synoquin zetten en dan, na bv een week, de Previcox afbouwen, dan kun je zien of de doils en syno de werking van Previcox kunnen overnemen.
(en dan ook even ontgiften, want de resten van Previcox moeten er natuurlijk nog uit  ;) )
#1644638
yuki11 schreef: Ik zou Luka op de doils en synoquin zetten en dan, na bv een week, de Previcox afbouwen, dan kun je zien of de doils en syno de werking van Previcox kunnen overnemen.
(en dan ook even ontgiften, want de resten van Previcox moeten er natuurlijk nog uit  ;) )

Heb inmiddels alvast een account aangemaakt op de dierenapotheek site.
Ik ben blij met jullie adviezen en ervaringen!
Misschien nog een rare vraag: Hoe ontgift je je hond?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door