Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Migudu
#1644046
Fazantkarkas, eendenkarkas en zalmstaart, is dat een beetje te doen voor een beginnende barfer?
En konijnenkarkas?
Is er veel verschil tussen konijn en haas qua botstructuur?
Migudu eet nu kippennek/eendennek/kippenvleugels/kipkarkas.

Groetjes,
Gerda
Door Lizzy
#1644099
Ik vind fazant, eend en haas vrij hard. Konijn hangt weer af of het tam is of wild. Wild is harder. Zalmstaart is vergelijkbaar met zalmkop en de niet te grote zalmen zijn niet zo hard. Als het eten van eendennek en kippenvleugels en dergelijke goed gaat (en dan heb ik het niet over 2 dagen maar eerder over een week ofzo), dan kun je best die dingen gaan gegeven die jij noemt. Haas is trouwens wild en is in de regel net zo hard als wild konijn. Tam konijn is zachter.
Door Migudu
#1644105
We zitten nu op de drie weken en het gaat heel goed, hij kauwt alles helemaal tot moes. Prima toch?
Ik wil hem een beetje meer variatie gaan geven. Levert Lupa dan tam of wild konijn, of lees ik er overheen?

En parelhoenkarkas?

Groetjes,
Gerda
Door Lizzy
#1644111
Migudu schreef: We zitten nu op de drie weken en het gaat heel goed, hij kauwt alles helemaal tot moes. Prima toch?
Ik wil hem een beetje meer variatie gaan geven. Levert Lupa dan tam of wild konijn, of lees ik er overheen?

En parelhoenkarkas?

Groetjes,
Gerda
Ja, prima. Dan kun je gerust die andere dingen gaan geven! Ik heb geen idee wat Lupa levert. Ik denk dat je dat het beste aan hen even vraagt. Parelhoenkarkas is ook prima. Dat is tam en dat hapt behoorlijk makkelijk weg. Mijn pup van 16 weken eet dat al sinds ze 8 weken oud is.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1644344
Konijnkarkas en konijnenrug van Lupa zijn mooie zachte botjes,
Ik knip er met een schaar zo doorheen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door