Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door inni
#1642448
Berre heeft altijd wel een heel klein beetje traanstrepen gehad, maar enkele dagen na z'n laatste ab kuurtje gingen de traanstrepen van rozig naar donkerbruin-rood. Ondertusen is hij ook een bruine snor aan 't kweken en zelfs rond z'n poeper (waar hij sinds hij kvv eet af en toe een licht roze schijn op z'n haren had) is 't echt roze aan 't worden. Heeft iemand een idee waardoor dit kan komen. Blijkbaar heeft 't toch te maken met iets vanuit z'n binnenkant.
Verder doet hij 't de laatste tijd héél goed en z'n grootste hobby is ondertussen eten geworden.
#1642453
Haar wat vaak nat word (van speeksel) kleurt rood/bruin.
Heeft mijn malthesertje ook.
De traanstrepen kunnen door het ontgiften komen, en het roze vachtje rond de anus misschien van de anaalklieren?

Toen mijn malthesertje overging op kvv werden haar traanstreepjes uiteindelijk veel minder.
#1642542
[quote="claudiaB"]
Haar wat vaak nat word (van speeksel) kleurt rood/bruin.
Heeft mijn malthesertje ook.
De traanstrepen kunnen door het ontgiften komen, en het roze vachtje rond de anus misschien van de anaalklieren?

Toen mijn malthesertje overging op kvv werden haar traanstreepjes uiteindelijk veel minder.
[/quote]

Berre eet sinds september 2009 kvv en de traanstrepen waren er zeker nier feller door geworden, 't is pas sinds een week of drie dat 't zo opvallend is terwijl er aan z'n voeding niks veranderd is enkel dat ABkuurtje omdat hij toen ineens weer erge diarree en buikpijn had. Daarom mijn vraag of 't idd zou kunnen of misschien komt 't door héél iets anders, in ieder geval iets dat van binnenuit komt er vroeger niet was.
#1643312
Ben ook benieuwd wat dit kan zijn. Hier loopt ook een malthesertje rond in de buurt met roodbruine pootjes,traanogen enz. Overigens is ze al oud en eet br*k zonder tanden.
Laatst gewijzigd door Truus op ma 07 jun 2010, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
#1644035
De roodverkleuring van de haren aan de pootjes is ook afkomstig van speeksel. Door veelvuldig likken aan de pootjes verkleurt het haar rood. Dit gebeurt niet alleen bij witte hondjes trouwens. Maar daar valt het het meeste op. Pike heeft ooit een hotspot aan een teen gehad. Daar kon hij ook maar niet vanaf blijven en het haar verkleurde daar ook naar rood. Viel bij hem alleen niet zo op.  ;)
#1644232
Yuki heeft t nu ook weer (ik denk door de chemokuren)...

net onder zijn onderlippen zitten hele rode stukken en op zijn matras zitten ook steeds rode vlekken. Ik maak t nu dagelijks schoon met kamillewater  :-\
Het is dus niet alleen van likken, maar ook 'gewoon' op plaatsen waar de huid sowieso in aanraking komt met lichaamsvocht (ogen, mond en anus).
#1644945
[quote="yuki11"]
Yuki heeft t nu ook weer (ik denk door de chemokuren)...

net onder zijn onderlippen zitten hele rode stukken en op zijn matras zitten ook steeds rode vlekken. Ik maak t nu dagelijks schoon met kamillewater  :-\
Het is dus niet alleen van likken, maar ook 'gewoon' op plaatsen waar de huid sowieso in aanraking komt met lichaamsvocht (ogen, mond en anus).
[/quote]


Zou 't dan komen van een slechte weerstand??
Bij Berre is 't nog nooit geweest en hij is lange tijd vaak ziek en aan de AB geweest.

'k Vind 't heel raar, waar ik ook nog ergens een oorzaak in zag was in de wortelen in Haaksbarf. Sinds een tijdje maal ik de HB extra omdat Berre problemen heeft met 't verteren van stukjes bot. Vroeger haalde ik de stukjes wortel eruit omdat hij daarmee ook problemen had, maar fijner gemalen reageren z'n darmen er niet op. Ach 't is gissen nu maar 'k hoop toch achter de oorzaak te komen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door