Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door millyckk
#1642293
Vanaf a.s. dinsdag gaat de KVV die ik 'sochtends nog gaf, eruit en ga ik helemaal over op barf , heb dus een nieuw schema gemaakt.  Omdat Milik de afgelopen tijd regelmatig reageerde op orgaan ( dunne ontlasting),wil ik de eerste tijd elke dag compleet voeren om te kijken hoe dat gaat.
Omdat hij 'sochtends last heeft van galspugen voer ik 2 maal daags.

De hoeveelheden kloppen m.i.,maar zien jullie ook combinaties die ik beter niet kan geven i.v.m. laxerende werking? Gaat vis en orgaan b.v. samen?

                ochtend                           avond
ma.dag  100paard/75groente          350  eendenek /100 paardspiervl/ 100 gr. orgaan

di.dag     100rund/75groente            350  kipkarkas/150 wildafsn/100 orgaan/ei

wo.dag   200pens/75 groente           400 fazantkarkas/200 rundvlees/

do.dag    100lamsvlees/75groente     400kalkoennek/100 lamsvl/100 orgaan/ei

vr.dag     100kopvlees/75groente       400kipkarkas/100 kopvlees/100orgaan

za.           200 pens/75 groente           350 par.hoen.kark./150 paard

zo.dag    100vis/75groente                 350 haaskarkas/100 vis/100orgaan
Laatst gewijzigd door millyckk op vr 25 jun 2010, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ulla
#1642695
Vis en orgaan kan laxerend werken,maar je geeft er haaskarkas bij, die volgens mij vrij kaal is, en het dus op kan heffen.
Wil je op zeker spelen, dan kan je een andere combinatie doen.
Of je moet die dag hart als orgaan nemen.
Door Lizzy
#1642987
*milik* schreef: Vanaf a.s. dinsdag gaat de KVV die ik 'sochtends nog gaf, eruit en ga ik helemaal over op barf , heb dus een nieuw schema gemaakt.  Omdat Milik de afgelopen tijd regelmatig reageerde op orgaan ( dunne ontlasting),wil ik de eerste tijd elke dag compleet voeren om te kijken hoe dat gaat.
Omdat hij 'sochtends last heeft van galspugen voer ik 2 maal daags.
Galspugen verdwijnt juist wanneer je 1 keer per dag op wisselende tijdstippen gaat voeren!

De hoeveelheden kloppen m.i.,maar zien jullie ook combinaties die ik beter niet kan geven i.v.m. laxerende werking? Gaat vis en orgaan b.v. samen?
                 ochtend                           avond
ma.dag  100paard/75groente          350  eendenek /100 paardspiervl/ 100 gr. orgaan

di.dag     100rund/75groente            350  kipkarkas/150 wildafsn/100 orgaan/ei

wo.dag   200pens/75 groente           400 fazantkarkas/200 rundvlees/

do.dag    100lamsvlees/75groente     400kalkoennek/100 lamsvl/100 orgaan/ei

vr.dag     100kopvlees/75groente       400kipkarkas/100 kopvlees/100orgaan

za.           200 pens/75 groente           350 par.hoen.kark./150 paard

zo.dag    100vis/75groente                 350 haaskarkas/100 vis/100orgaan
Ziet er lekker afwisselend uit zeg! Hier laxeert orgaan + ei ook teveel trouwens. Niet dat het een drama is, een dagje dunne ontlasting. Maar als je er de nacht erop van uit je bed moet (zoals ik met Linga), dan is het gauw leuk geweest :biggrin2:.
Door millyckk
#1643946
[quote="ulla"]
Vis en orgaan kan laxerend werken,maar je geeft er haaskarkas bij, die volgens mij vrij kaal is, en het dus op kan heffen.
Wil je op zeker spelen, dan kan je een andere combinatie doen.
Of je moet die dag hart als orgaan nemen.
[/quote]

Ik geef elke dag EN hart EN lever EN nier, dus dat kan niet maar zal voor de zekerheid even een andere combi maken!

[quote="Antonia"]
Ik weet niet of dat voor iedere hond opgaat, maar bij Enya werkt de combinatie orgaan en ei in één maaltijd wat laxerend.
[/quote]

Oke, dan kan ik beter dat ei 's morgens geven!

[quote="Lizzy"]
Galspugen verdwijnt juist wanneer je 1 keer per dag op wisselende tijdstippen gaat voeren!

Dat is hier een beetje een probleem aangezien de katten 2 x daags krijgen ( op vaste tijdstippen) Daar staat hij dan watertandend bij :biggrin2:

De hoeveelheden kloppen m.i.,maar zien jullie ook combinaties die ik beter niet kan geven i.v.m. laxerende werking? Gaat vis en orgaan b.v. samen?
Ziet er lekker afwisselend uit zeg! Hier laxeert orgaan + ei ook teveel trouwens. Niet dat het een drama is, een dagje dunne ontlasting. Maar als je er de nacht erop van uit je bed moet (zoals ik met Linga), dan is het gauw leuk geweest :biggrin2:.
[/quote]
Een dagje dunne ontlasting is ook niet zo erg op zich, ware het niet dat hij een mega-broek met haar heeft :-X
Bovendien mogen we niet naar cursus als hij dunne ontlasting heeft en daar heb ik ook wel begrip voor.

Gelukkig hoeven we er 's nachts niet voor uit bed, is nog nooit gebeurd (afkloppen) maar ik heb beeld hoe jij daar met Linga stond :biggrin2:
Door millyckk
#1662071
We zijn nu een paar weken verder en het gaat super! Zijn ontlasting is veel beter nu ik het percentage orgaan terug heb gebracht ( maar misschien was daarnaast het percentage orgaan in de KVV ook wel de boosdoener alhoewel ik daar in het barfgedeelte al wel rekening mee had gehouden  )

Wat wel opvalt is dat hij dikker wordt, kreeg voorheen 2,5 % van zijn lichaamsgewicht en ben nu zijn menu aan het omzetten naar 2 %.

Nu zit ik erg te haspelen met de percentages orgaan, kom er niet uit....

Hij krijgt per week 630 gr. orgaan (15 %) , waarvan 7,5 % pens, 3% hart, 2,5 % lever en 2 % nier. Ben eindeloos aan het rekenen, maar elke keer als ik denk dat ik eruit ben, tel ik de boel op en kom dan in totaal veel hoger uit dan 630 gr. :-[

Wie wil me even helpen rekenen?
Door Lizzy
#1662104
[quote="*milik*"]
We zijn nu een paar weken verder en het gaat super! Zijn ontlasting is veel beter nu ik het percentage orgaan terug heb gebracht ( maar misschien was daarnaast het percentage orgaan in de KVV ook wel de boosdoener alhoewel ik daar in het barfgedeelte al wel rekening mee had gehouden  )

Wat wel opvalt is dat hij dikker wordt, kreeg voorheen 2,5 % van zijn lichaamsgewicht en ben nu zijn menu aan het omzetten naar 2 %.

Nu zit ik erg te haspelen met de percentages orgaan, kom er niet uit....

Hij krijgt per week 630 gr. orgaan (15 %) , waarvan 7,5 % pens, 3% hart, 2,5 % lever en 2 % nier. Ben eindeloos aan het rekenen, maar elke keer als ik denk dat ik eruit ben, tel ik de boel op en kom dan in totaal veel hoger uit dan 630 gr. :-[

Wie wil me even helpen rekenen?
[/quote]

Veel honden worden dikker, zodra je ze over zet op barf. Het verteert ook beter dan KVV.

Waarom reken je zo in detail? Gewoon 10% orgaan als hart, nier, lever en 5% pens. Dat is detaillistisch genoeg. Dat is 210 gram pens en 420 gram andere organen, is samen 630. En die andere organen, gut, je kunt het nog in drieeen verdelen, geef je van ieder 140 gram.

Wil je het persee doen zoals je hier hebt neergezet (ik zie echt het nut niet hoor, van zoveel detail, echt, nergens voor nodig), dan is het: 320 gram pens, 130 gram hart, 110 gram lever en 80 gram nier. Afgerond, maar opgeteld kom je op 640 gram maar anders moet je 108 gram lever gaan geven enzo en dat gaat echt te ver.

Je kunt trouwens ook 20% orgaan geven. Als helemaal geen KVV meer geeft. Geef je 10% organen als hart, nier en lever en 10% pens. Dan geef je 420 gram pens en 420 gram andere organen. Die andere organen kune je weer door drieen delen (zou ik niet doen, ik zou op de gok wat in de bak gooien) en dat is dan weer 140 gram per orgaansoort.
Door millyckk
#1662118
[quote="Lizzy"]
Veel honden worden dikker, zodra je ze over zet op barf. Het verteert ook beter dan KVV.

Waarom reken je zo in detail? Gewoon 10% orgaan als hart, nier, lever en 5% pens. Dat is detaillistisch genoeg. Dat is 210 gram pens en 420 gram andere organen, is samen 630. En die andere organen, gut, je kunt het nog in drieeen verdelen, geef je van ieder 140 gram.

Wil je het persee doen zoals je hier hebt neergezet (ik zie echt het nut niet hoor, van zoveel detail, echt, nergens voor nodig), dan is het: 320 gram pens, 130 gram hart, 110 gram lever en 80 gram nier. Afgerond, maar opgeteld kom je op 640 gram maar anders moet je 108 gram lever gaan geven enzo en dat gaat echt te ver.
Je kunt trouwens ook 20% orgaan geven. Als helemaal geen KVV meer geeft. Geef je 10% organen als hart, nier en lever en 10% pens. Dan geef je 420 gram pens en 420 gram andere organen. Die andere organen kune je weer door drieen delen (zou ik niet doen, ik zou op de gok wat in de bak gooien) en dat is dan weer 140 gram per orgaansoort.
[/quote]

Dank je wel!
Had her en der gelezen over m.n. percentage lever: teveel zou niet goed zijn... OMDAT ik een slechte rekenaar ben,  had ik iets van: "ik speel op safe" :biggrin2:
( <fluistermodus aan> : nog veel erger: had orgaanpakketjes per dag gemaakt gebaseerd op die 7,5/3/2,5 en 2 % ::)
Door Lizzy
#1662286
[quote="*milik*"]
Dank je wel!
Had her en der gelezen over m.n. percentage lever: teveel zou niet goed zijn... OMDAT ik een slechte rekenaar ben,  had ik iets van: "ik speel op safe" :biggrin2:
( <fluistermodus aan> : nog veel erger: had orgaanpakketjes per dag gemaakt gebaseerd op die 7,5/3/2,5 en 2 % ::)
[/quote]

:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:, moet kunnen :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door