Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nolly
#1642396
Ben van plan om voor Gabber ook Corta RX te bestellen, maar..... Kan je van glucosaminepreparaten ook te veel geven??
Dit omdat hij deels (ja voor jullie een vies woord) op brok staat. Hill's JD( hier zit ook glucosamine en chondroïtine in) ; en was  toen op aanraden van de orthopeed.Ik ben sinds 2jr begonnen met KVV. Het advies kreeg ik omdat Gabber al zo lang op brok heeft gestaan het met zoveel dg om zoveel dg af te wisselen. Dit doe ik nu tot grote tevredenheid en geef bij de KVV  doils joint en glucosamine van de groene os. Maar ik vind dit niet zoveel doen ; vandaar mijn vraag over de Corta RX
Door 202Spots
#1642502
Je moet de hond natuurlijk nooit TEveel geven van welk supplement dan ook, maar je zal 'm geen overdose geven met glucosamine en chondroïtine in de CortaRX, wanneer je TEveel zal geven dan kan er misschien diarree van komen.
Wanneer je nog niet op alleen KVV of Barf wil overgaan,dan kan je eventueel op de dagen dat je wel rauw geeft,dan daar de CortaRX bij doen.
Ik zou er ook over denken om b.v 2 dagen rauw en 1 dag B*** te geven, en kijken of ie 't daar ook goed op doet, en als dat goet gaat misschien helemaal van de B*** af?
Door nolly
#1642517
Ik heb een tijdje 4 dg rauw en 2dg brok enz. gegeven. Die Kvv vind ik goed voor zijn anaalklierprobleem maar had het idee, dat hij slechter ging lopen.Dus ben ik  hem maar weer  meer brok gaan geven.
Ik hoop , dat de samenstelling van de Corta RX  samen met Kvv en doils joint hem beter doet lopen.Dan kan ik dat oude schema weer handhaven.
Sorry er zijn zoveel van dat soort supplementen dat ik soms door de bomen  het bos niet meer zie.
Door 202Spots
#1642552
nolly schreef: Ik heb een tijdje 4 dg rauw en 2dg brok enz. gegeven. Die Kvv vind ik goed voor zijn anaalklierprobleem maar had het idee, dat hij slechter ging lopen.Dus ben ik  hem maar weer  meer brok gaan geven.
Ik hoop , dat de samenstelling van de Corta RX  samen met Kvv en doils joint hem beter doet lopen.Dan kan ik dat oude schema weer handhaven.
Sorry er zijn zoveel van dat soort supplementen dat ik soms door de bomen  het bos niet meer zie.
Het lijkt me echt sterk dat ie slechter gaat lopen op rauw voer...ik weet niet hoe lang je 't hebt geprobeerd,
maar ik begrijp dat je altijd de KVV en  B*** hebt gegeven?
Hoe lang is "'n tijdje"?  soms is 1-2 weken echt te kort om te besluiten of ze 't wel of niet beter/slechter doen.
Maar is het wat om b.v 4-6 weken helemaal GEEN B*** te geven en echt alleen maar KVV te geven en dan zien wat ie doet?


btw Hoe oud is ie?
Door nolly
#1642565
Hij is 11 jaar. En sinds 2 jaar ook op Kvv . Sinds sept. krijgt hij carnivoer. Ik zeg niet , dat hij slechter gaat lopen op vers  , maar de toevoegingen die ik er bij geef, dat die niet voldoende zijn. ( Dus in zijn totaliteit)Ik las toen op het forum , dat heel veel van jullie honden baat hebben bij de Corta RX  en vroeg mij af of het wat voor Gabber zou zijn . 
Door 202Spots
#1642571
Sorry, Ik las net pas op de andere topic over de problemen. :-[
Nee ik zeg ook niet dat je denkt dat ie slechter loopt op vers...
Maar de enige manier om er achter te komen of ie het BETER gaat doen als ie alleen maar KVV met de CortRX krijgt.
is gewoon doen!
Door nolly
#1642578
OK . Ik heb al een oproep gedaan of er misschien iemand is , die ook nog moet bestellen. 
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1642589
In JD zit gewoon een heel goed glucosaminecomplex. Ik heb helaas ook honden gezien die het op de JD beter deden dan op kvv met doils en glucosaminecomplex van de groene os. Maar er is gewoon zoveel verschil tussen de glucosamines, in de meeste preparaten zit gewoon weinig glucosamine en de kwaliteit is slecht. Ik zou zeker de cortaRX proberen.
Door nolly
#1642644
Dank je wel voor jullie tips. Laat het wel weten. Het moet nog besteld worden , dus kan nog wel even duren
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door