Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door robbiemarie
#1639089
Als alles goed is komen er ergens in 2011 pups bij ons!!!! :D
Helemaal geweldig! Maar ook rete spannend zo'n eerste nestje!

Veel voorbereidingen treffen en veel en heel veel lezen en leren van andere mensen.
Een vraag voor de versfokkers hier.
Hoe en wanneer zetten jullie de pups om van moedermelk naar vers?

Denia Marie en beau krijgen duck en smuldier. Ik wilde dit ook aan de pups geven. En natuurlijk als ze oud genoeg zijn ook kippennekjes en andere lekkernijen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1639138
Hier gaan ze aan het eind van de derde week op vast voer en dat gaat gewoon van ploep in een bak en happen maar. Ik heb het wel eens gedaan door het eerst doro de melk heen te roeren, maar dat was achteraf gezien niet nodig. Ik begin dan met gemalen spiervlees en voeg dan beetje bij beetje daar vanalles aan toe zodat ze eind van de week "compleet" eten.
Door Hanny
#1639362
Donderdag zijn de pupjes vijf weken en gisteren hebben ze hun eerste hapje gehad.
Ik heb lang gewacht, Betsy had genoeg melk en ik heb mijn heup gebroken, dus gemak dient de mens..
Ze hebben wat energique gehad met wat pupmelk op geitenmelk basis er over heen. Niet dat ik dat echt nodig vind, maar er stond nog een zakje dat op moet.
Het smaakt ze prima en de poepjes zien er al redelijk goed uit.
Ze blijven enrgique eten en waarschijnlijk ook eens wat smuldier met door onszelf gemalen kipgedoe met wat mager kopvlees en een beetje groenten.
Ik ga niet aan de gang met nekjes enz., ik heb een klein ras, gulzige eters en dan vind ik het niet zo prettig als alles zo naar binnen wordt geklokt.
Ik probeer wel zo lang mogelijk te wachten met voeren. Als het eerder nodig zou zijn, dan zou ik waarschijnlijk alleen pupmelk bij geven.

Hanny
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1641004
Hier ook van moedermelk gelijk over op vers. Ik doe er een beetje warm water bij zodat het wat smeuig wordt. Ze leren dat met 1 dag en het gaat echt prima zo. Pupmelk gebruik ik niet.
Door Lizzy
#1641637
[quote="robbiemarie"]
Nog een vraag. Wat is de toegevoegde waarde van compleet kkv voor pups?
Is dat nodig of waarom zouden ze het nodig vinden om dat te geven?


[/quote]

Ligt vast aan mij maar ik begrijp je vraag niet.
Door robbiemarie
#1641638
Ik zag dat er kkv was speciaal voor pups. Wat is de toegevoegde waarde daarvan? Lijkt me dat de pups gewoon meteen op gewone kkv kunnen. Dat was de vraag.
Wat sit er in puppykkv extra wat in gewone kkv niet zit?
Door Lizzy
#1641639
[quote="robbiemarie"]
Ik zag dat er kkv was speciaal voor pups. Wat is de toegevoegde waarde daarvan? Lijkt me dat de pups gewoon meteen op gewone kkv kunnen. Dat was de vraag.
Wat sit er in puppykkv extra wat in gewone kkv niet zit?
[/quote]

Niet alle merken hebben een speciale KVV versie voor pups. Ik geloof eigenlijk alleen Carnibest en Energique? Carnibestt is iets fijner gemalen dan de normale versie en dat heb je bij Dalmatier puppy's dus niet nodig, daar kun je de gewone versie aan geven. Energique heeft een verwaarloosbaar verschil tussen de pup en volwassen variant dus ook daar kun je gewoon de normale volwassen variant van nemen.
Door K@rin
#1641688
ik begin met 4 weken met de pup-versie van Carnibest (Pyreneese Berghonden)
wanneer ze dat goed eten, langzaamaan over op de gewone versie.
In het begin kauwen ze niet en proberen de CB naar binnen te slurpen.
Zodra ze gaan kauwen mag het iets minder grof zijn.
Gisteren waren ze 5 weken en eten ze vanaf vandaag ca. 4x 75 gram=300 gram per dag per pup
Door Mevroi Kruim
#1641751
Logi is een stuk kleiner dan Biscuit maar die had met een week of 10 ook geen enkel probleem met eendennekken, eendenruggen, kippenpoten en flinke lappen pens. Hij is nu bijna 4 maanden en heeft afgelopen week z'n eerste duiven verorberd (YESSS!) en de eerste zachte lamsribbetjes.
Door K@rin
#1641939
[quote="Lizzy"]
Op 4 weken at Biscuit al complete kippennekken, eendennekken, kippenvleugels en stukken vlees!
[/quote]

:o :o :o
met 4 weken ?
dan hebben ze net tanden ?
Al zouden ze het wegkrijgen, dan lijkt het me toch te zwaar voor de vertering van het bot ? ? ?
Door danielle1980
#1641940
hier gingen ze met ruim 4 weken op de bibi.
gewoon 1 schaal, geen melk erdoor, wel pup versie.
daarna kregen ze dus kippenvleugels ivm hoeveelheid vlees en het even goed kunnen kauwen, nekken vliegen zo naar binnen, dus eerst leren
op 5 weken, nekken, van kip en eend en kleine stukken vlees, pens enz.
daarna karkassen van eend en kip.
deze week aten ze ook konijnkarkassen, penslappen, grotere stukken geit, lam enz.
ik wil na weekend haaskarkas proberen
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1642045
Zo dat vond ik me een geweldige ervaring bij Ine: de pups hun eerste kippenekje! Niet te geloven hoe ze daar op aanvallen  :o , ze hebben heel snel door waar die scherpe tandjes voor zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door