Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sher
#1641367
Aangezien ik nu toch al een tijdje barf voer, zou je misschien denken dat ik er al wel het een en ander van weet.  :-[ Valt toch nog wel eens tegen.  :-[
Af en toe krijgen mijn hondjes een eitje. Vooral als mijn ouders van de buren verse eitjes hebben gekregen, vind ik het een prettig idee om hen een lekker biologisch hapje te geven. Ik weet dat ze ook de dop mogen hebben, maar die gooi ik altijd weg.
Eigenlijk begrijp ik het nog niet helemaal. Die dop, moet ik die dan eerst een tijd laten drogen en dan malen, of kan ik die er gewoon bij doen. Het lijkt me altijd zo'n scherp materiaal.  :-\
Door suzanne 1
#1641374
ja hoor, de dop kun je gewoon zo geven. Lijkt idd scherp maar mijn hondjes hebben er niks geen last van.
Jamey (de pup) eet ze helemaal op, Max laat ze liggen maar dan worden ze alsnog door Jamey opgegeten.

Mijn opa heeft trouwens ook wel eens zo'n eierschil opgegeten. Als de honden dat kunnen kon hij dat ook. Hij leeft nog steeds  :D ;)
Door M@rina
#1641377
Ik ben  heel onervaren ;)  maar als ze hier een eitje krijgen dan geef ik er alleen een tikje op zodat de schil kapot is en doe hem in de bak. Dan hebben ze alvast een beginnetje. Saar eet ongeveer een halve schil Teun bijna een hele.
Gebruikersavatar
Door Sher
#1641383
babbel schreef: Ik ben  heel onervaren ;)  maar als ze hier een eitje krijgen dan geef ik er alleen een tikje op zodat de schil kapot is en doe hem in de bak. Dan hebben ze alvast een beginnetje. Saar eet ongeveer een halve schil Teun bijna een hele.
:-[
Volgende keer ga ik het echt proberen.  :-\
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1641436
Een rauw ei was het eerste wat ik Raiko 'rauw' heb durven geven.
Gewoon even een tikje (zodat ie idd een beginnetje had) en vanaf dag 1 eet hij zijn eitje met smaak met schil en al op.
Door M@rina
#1641441
Sher schreef: :-[
Volgende keer ga ik het echt proberen.  :-\
Niet mutsen, laat ze lekker hun eigen eitje klutsen :P
Gebruikersavatar
Door Sher
#1641442
babbel schreef: Niet mutsen, laat ze lekker hun eigen eitje klutsen :P
;D
Door mettrop
#1641826
harry krijgt m zonder schil, eet ie niet op, en als ik m geef heb ik het hele terras onder de schil, dus dan maar zonder!!
eerder at ie ze wel!
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1642442
Baiko weet nu zelf heel goed wat hij met een heel ei aan moet: Heel voorzichtig meenemen en dan met zijn hoektand een gaatje in maken zodat hij het ei lekker leeg kan slurpen en dan als laatste de schil als toetje. Niks meer van het ei te zien.  ;)
Door bascha
#1642592
als freule schil bij haar ei heeft kan ik die schil overal terug vinden....zelfs op plaatsen waar het eigenlijk niet kan...(maar dus toch)
Gebruikersavatar
Door Madera
#1642595
La sLuck ei krijgt krijgt ie m (meestal) ook met schil, hetzij in zn bak fijngemaakt en door het ei heen, of hij krijgt een hele op t balkon.
(daarna emmer water erover heen en klaar)
Door Xada
#1643720
Mac eet hier eieren met schil evenals Querida. Dat wil zeggen als ze het ei gejat hebben. Doe ik de schil met ei door hun groentes, dan vind ik later de schil terug. Mac eet ook bedorven eieren met schil en al op. Echt als ze al helemaal groen zijn van binnen. Dan heb je zeker een geurende thuiskomst.  >:(
Gebruikersavatar
Door pike
#1643944
HIer wordt heel verschillend eitje gegeten.
Armagnac krijgt zijn eitje heel, die maakt er dan een klein gaatje in en likt het leeg. De dop eet hij niet.
Bij Duc gooi ik het ei stuk in zijn bak zodat het net gebarsten is. Dan weet hij de rest zelf wel te klaren. De dop laat hij liggen.
Bij Pike moet ik het ei echt helemaal stuk maken zodat het al uitgelopen in de bak ligt anders snapt hij er niets van en laat het liggen. Soms eet hij ook een deel van de dop.
Na afloop van het eetfestijn gaat Duc op zoek naar anderhonds eierdopjes, want daar zit vast nog wel een restje aan  ::) Het leukst is het om die dopjes een voor een mee de kamer in te slepen en ze daar te verkleinen tot honderden eierdopsnippers  >:( (zijn eigen dopje laat hij gewoon liggen  ::))
Door Staftime
#1645775
Even vervelend doen hoor, het is nml een eierschaal en geen schil.

Romeo lust ze niet, die laat ze liggen.
Julia eet ze wel op, maar die kan er echt absoluut niet tegen.
Niemand gelooft me als ik het zeg, maar het is echt waar, als zij een ei met schaal opeet, dan poept ze die schaal er binnen 2 uur weer uit met heel veel waterpoep erbij.
Haar darmen zijn dan echt enorm van slag.

Hoe het mogelijk is weet ik niet, ik snap niet dat ze het niet gewoon uitkotst als ze er niet tegen kan.
Maar op de één of andere manier weet haar lichaam het eruit te werken via de achterkant binnen een tijdsbestek van maar 2 uur.

Ik blijf het vreemd vinden, maar nog eens uitproberen doe ik ech niet, ze heeft er nml erg last van als ik dat doe.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1646366
Aquillo krijgt zijn eitje heel. Hij pakt m dan voorzichtig op en neemt m mee naar zijn plek. Daar maakt hij met zijn hoektand een heel klein gaatje en lebbert het ei leeg. Op het laatst maakt ie het gat iets groter zodat ie het ei nogmaals grondig kan uitlikken. De schaal eet hij niet op.
Estrella snapt niets van een heel ei en een rauw ei vind ze eigenlijk maar niets. Dus voor haar kluts ik het eitje door een theelepel yoghurt en dan lust ze het wel. Of ik laat m heel licht stollen en dat vindt ze heel erg lekker.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door