Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kiba
#1641200
Kan dat kwaad? Kiba ligt het liefste de hele dag midden in de zon... Hij zoekt de plekjes echt zelf op, soms wil ik dat hij wat meer in de schaduw ligt maar dat is geen succes. Hij gluipt gewoon weer naar een plekje waar de zon schijnt.
Door Too
#1641224
Sja..
mijn ouwe witte kat, een volleerd zonnebader kreeg op hoge leeftijd [15+] wel wat carcinoompjes/kleine huidzweertjes  :-\
Advies van de DA was om toch [kinder]zonnebrandcreme met hoge factor op de dun behaarde delen [oren en neus] te smeren

Ik ga er van uit dat hondenvelletjes niet veel anders zijn dan poezenvellen
Laatst gewijzigd door Too op vr 04 jun 2010, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#1641229
Ik denk dat ze het zelf wel uitzoeken alhoewel ik de kale plekken zoals buik wel in smeer.
Gebruikersavatar
Door pike
#1641295
Mijn tekkel vroeger lag ook altijd in de zon te bakken. En als ik haar dan met mandje en al oppakte en in de schaduw zette, stapte ze eruit en ging op de stenen in de zon liggen.  ::) Ik heb het indertijd aan mijn toenmalige dierenarts gevraagd, en die zei: Als ze dat graag wil laat haar maar. Zolang ze maar de kans heeft om de schaduw op te zoeken als het haar toch te heet wordt. Tja en dat kon ze want ze lag natuurlijk niet vast.

Eén maal per jaar ging ze in bad. Dat deed ik als het hoogzomer was. Dan legde ik haar na het bad buiten in de zon in haar mandje, helemaal gewikkeld in een dikke handdoek. En dan lag ze, in de zon, in die handdoek, te bibberen!
Door Too
#1641303
Ik denk dat t veel uitmaakt of een dier de schaduw op kan zoeken én de hoeveelheid pigment die ze hebben [mijn poezel was helemaal wit met roze vel..]
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1641322
hier 2 die dat doen en mooi dat ik ze naar binnen stuur..
vince gaat naast me leggen in de volle zon, hij voelt dan echt ontzettend warm aan, zimba hetzelfde, ze gaan vreselijk liggen hijgen en kwijlen, dat vindt ik te gek en dan gaan ze maar naar binnen..
Door Fido
#1641487
Bloterik Eddie ligt heeeeel graag in de zon. Vooral met de 1e zonnestralen smeer ik meneertje goed in met anti-zonnebrand.
Nu is hij weer lekker donker gekleurd maar met deze dagen smeer ik hem nog wel in op de lichtere plekken van zijn huid.

Eddie kan de schaduw opzoeken maar dat duurt wel erg lang voordat hij dat gaat doen  :biggrin2:
Door robbiekomvoor
#1642129
ik haal mijn honden altijd uit de zon,ik ben ooit eens bij een hond geroepen die te lang in de zon had gelegen en een hart stilstand had
reanimatie was helaas te laat! :( :(
Door Esther Q
#1642136
robbiekomvoor schreef: ik haal mijn honden altijd uit de zon,ik ben ooit eens bij een hond geroepen die te lang in de zon had gelegen en een hart stilstand had
reanimatie was helaas te laat! :( :(
Kon die hond zelf de schaduw opzoeken?

Ik laat het ze zelf uitzoeken, de poolhonden liggen meestal in de schaduw. Boef ook, Radja houdt wel van een zonnetje. Zij ligt ook vlak naast de kachel in de winter, waar het gloeiend warm is.
Door Lizzy
#1642138
Ik laat het ze zelf uitzoeken. Ik zie hier dat ze graag in de zon liggen maar rond het warmste tijdstip van de dag gaan ze steeds naar binnen om zichzelf op de plavuizen vloer te koelen. Ik heb het gevoel dat ze zich niet laten overkoken en dat ze ruim op tijd weer de schaduw/koelte opzoeken. Ik heb ook wel een hond gehad (Whoofer) die maar in de zon bleef bakken. En dan vond ik het ook wel eens lastig hoor. Dan dacht ik ook wel eens "hallo, zometeen ben je gekookt". Dan maakte ik de tuin zoveel mogelijk schaduwrijk met de parasollen en dan ging ze precies daar liggen waar nog zon was ::). Ik dacht dan toch "laat maar".
Gebruikersavatar
Door essie74
#1642279
:biggrin2: :biggrin2: herkenbaar, hier doen we ook alle moeite de tuin schaduw rijk te maken en mijn eigen zonnebedje in de zon....

Zodra ik ff opsta, liggen onze twee streepjes direct op het bed in de volle zon! niet te filmen gewoon!!

De jongste is dan ook echt aan het bakken.... haar buikje wordt echt zwart... smeren met zonnebrand is geen optie, blijkbaar is het zo lekker dat het er gelijk afgelikt moet worden... ::)  vervolgens kwijlt ze dan de hele zooi onder omdat het eigenlijk toch wel smerig is dat goedje...

Volgens mij zou iedere andere hond dit dan laten, maar die van ons..... ???
Door moniqueo
#1642300
Hier gaat het als volgt ze gaan in de zon liggen bakken,beginnen te hijgen en gaan naar binnen om af te koelen.
Als ze afgekoeld zijn gaan ze weer gaan bakken en dat ritueel herhalen ze een hele dag. :D
Door Kiba
#1642444
Zeker met de hitte de afgelopen dagen heb ik mezelf serieus afgevraagd of hij niet liever een gewone Duitse Herder wil zijn... Hij gaat gewoon liggen slapen, hijgt pas als hij van mij op moet staan en zoekt amper de schaduw op. Die is er overigens genoeg.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1642463
Kiba schreef: Zeker met de hitte de afgelopen dagen heb ik mezelf serieus afgevraagd of hij niet liever een gewone Duitse Herder wil zijn... Hij gaat gewoon liggen slapen, hijgt pas als hij van mij op moet staan en zoekt amper de schaduw op. Die is er overigens genoeg.
Ik zou wel zn oren insmeren met zonnebrandcreme!
Door Nicky
#1642466
Jaia is ook zonnebaadster...Gisteren was ik op het hondenstrand met andere honden aan het spelen terwijl zij op dr rug op mn handdoek lag...  ::) Ik smeer haar altijd wel in, want ze verbrand wel op dr neus, buik, witte oor en binnenkant van dr pootjes...Verder gaat ze zelf zwemmen om af te koelen, op t gras of in de schaduw liggen...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door