Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Borke
#1640457
We waren een paar dagen in Duitsland en zagen bloeddruppels op de vloer.
Ze bleken van Borke te zijn, wat was dit?
Voorhuidsontsteking of iets ernstigers?

Gisteren thuis gekomen en vandaag naar de DA gegaan.
Urine onderzocht en rectaal onderzoek.
Geen vergrootte prostaat te zien en daar hij geen problemen met plassen heeft e.d. geen blaasontsteking.
Vooralsnog lijkt het een voorhuidsontsteking en behandelen we het in eerste instantie met spoelen met prepusol (zelf gaf ik hem al een week Silicea D30 en daar ga ik mee door).
Daar we dit weekend voor een week naar Frankrijk vertrekken, heb ik een heel arsenaal met pijnstillers, AB oraal en AB injector om in zijn penis te spuiten meegekregen.
Daar Borke dekreu is en binnenkort een dame uit Zweden verwacht, leek dit de DA de beste oplossing en ons ook wel.

Ik ben wel blij dat het niet ernstiger leek, de gedachte om hem te castreren leek me zeer onaangenaam....
Gebruikersavatar
Door Riek
#1640652
Nou, dan schrik je wel even.
Hopelijk is het alleen maar dit, en op een makkelijke manier te verhelpen.
Heel af en toe nijgt Boris naar een voorhuidontsteking, dan is het wat plakkerig en donkergelig bij de uitgang en dan geef ik hem vit.C.
Boris heeft ook lang haar, net  als Borke, maar ligt graag wijdbeens op zijn rug, dus af en toe kan ik zijn pipi een beetje bekijken.
#1640900
kira schreef: Vervelend, ik neem aan dat hij dan nu ook niet mag dekken?
We gaan nu naar Frankrijk, dus daar zal hij toch niet dekken en als we met een week weer terug zijn dan zou het bloed verliezen over moeten zijn.
Wat we nu doen is spoelen met prepusol en ik geef hem Silicea D30.
Voor de zekerheid hebben we AB mee om in zijn penis te spuiten en ook tabletten AB voor het geval hij zelf erg ziek wordt en tevens pijnstillers en Finidiar mocht hij diarree krijgen van de AB. Dan hebben we alle mogelijke behandelmethoden bij ons en kunnen we altijd telefonisch overleggen met de DA.
Ongebruikte medicatie kunnen we na de vakantie dan terug geven.

Ik ga er eigenlijk van uit dat het zich zo wel op zal lossen.

Juist om te voorkomen dat hij een periode niet mag dekken, heeft hij nu geen AB gekregen.
Daar hij verder totaal niet ziek toont, lijkt dat mij ook de beste aanpak.
Ik ben er niet zo'n voorstander van om zo snel met AB aan de slag te gaan.
Uiteraard gaat zijn eigen gezondheid voor het dekken en ik hoop van harte dat hij nooit gecastreerd hoeft te worden, niet zozeer voor het dekken als meer voor het gedrag. Nu heb ik een stabiele reu aan hem die prima met andere honden overweg kan en na een castratie moet ik maar zien wat er dan met hem gebeurt...
#1641020
Dian schreef: die Silicea D30 vond ik bij Rakker trouwens niets doen :-X
Tot nog toe hielp Silicea bij Borke prima, maar het helpt niet binnen een week, dus dat klopt op zich wel.
Ik ga er gewoon een aantal weken mee door, tot nog toe loste dat telkens het probleem op, alleen heb ik er nog nooit bloed bij gezien.
De tijd zal het leren of het inderdaad een voorhuidsontsteking is, als het spoelen helpt dan moet het haast wel lijkt mij.
Gebruikersavatar
Door Dian
#1641039
Borke schreef: Tot nog toe hielp Silicea bij Borke prima, maar het helpt niet binnen een week, dus dat klopt op zich wel.
Ik ga er gewoon een aantal weken mee door, tot nog toe loste dat telkens het probleem op, alleen heb ik er nog nooit bloed bij gezien.
De tijd zal het leren of het inderdaad een voorhuidsontsteking is, als het spoelen helpt dan moet het haast wel lijkt mij.
heb het hele potje leeg gemaakt, maar ik kon geen verschil merken :P
#1678864
Update: inmiddels zijn we weer een maand verder.

AB via de injector in de voorhuid gespoten gedurende een week, geen bloed op de grond meer gezien.
Direct daarna een Zweedse dame 3 dagen op bezoek gehad voor 3 ochtenden dekken en daarna is het bloed lekken weer gestart.
Dit is dus ook duidelijk iets hormonaals en ik hoorde van een Stabij fokster dat het vaker voorkomt, haar eigen reu had er soms ook last van.

Tja dan kan je naar de DA gaan en doorverwezen worden in een heel circuit van echo's en onderzoeken, waarmee je waarschijnlijk toch uitkomt op AB of castreren, wat ik allebei niet wil.
Waar ik ook geen zin in heb, omdat Borke verder nergens last van heeft, geen verschijnselen van ziekte vertoont en het prima naar zijn zin heeft.

Dus heb ik onze homeopate gebeld voor een telefonisch consult, die vrouw verricht wonderen en heeft al zoveel honden en katten met uiteenlopende problemen geholpen, daar waar reguliere DA-en het niet meer wisten of met een paardenmiddel kwamen.
Zij heeft Sofi ook van haar likgranuloom afgeholpen  :biggrin2:

Nu krijgt Borke sinds inmiddels 2 weken 2x daags 3 verschillende korreltjes en heel langzaam zie je het verminderen.
Bloed lekken op de vloer zie ik niet meer en bij de 'zakdoek controle' vind ik ook niet meer iedere ochtend bloed.
De rest van zijn leven zal hij permanent deze medicatie krijgen, bij lekken en dekken 2x daags en als we helemaal geen bloed meer zien dan kan ik terug gaan naar 1x daags.

Het is dus nog steeds niet over, maar ik ben wel hoopvol voor een happy end  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door