Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Migudu
#1639735
Ik heb gisteren verse groente gekocht, en van een aantal soorten papjes gepureerd en in de vriezer gedaan.
Maar ik vond het niet echt lekker groenteachtig ruiken. Is dat normaal???

Groetjes,
Gerda
Door Lizzy
#1639742
Het ligt er een beetje aan welke groenten je hebt gebruikt. Vond je het direct na het pureren niet lekker ruiken?
Door Migudu
#1639777
Niet echt een rotte lucht hoor, maar volgens mij overheerst de bloemkool nogal...Kan dat??

Ik heb er komkommer, rode kool, broccoli, bloemkool, sla en witlof door gedaan, en knoflook een beetje.

Groetjes,
Gerda
Door Lizzy
#1639781
Migudu schreef: Niet echt een rotte lucht hoor, maar volgens mij overheerst de bloemkool nogal...Kan dat??

Ik heb er komkommer, rode kool, broccoli, bloemkool, sla en witlof door gedaan, en knoflook een beetje.

Groetjes,
Gerda
Ja, kool stinkt. En broccoli is natuurlijk ook kool en rode kool is ook kool en bloemkool is ook kool. Dus als ik het eerlijk mag zeggen? Teveel kool! Dat is geen probleem maar ik zou de volgende mix maar even helemaal geen kool gebruiken. En dan de mix daarop, kun je weer kool doen. Maar neem gewoon 1 koolsoort voor 1 voorraad groentenmix want teveel kool is om meerdere redenen geen goed idee. Ten eerste gaat je hond er stinkwinden van laten (waarschijnlijk) en ten tweede zou teveel langdurig kool gebruik kunnen leiden tot een verminderde schildklierwerking. Ik gebruik daarom dus standaard maar 1 koolsoort per voorraad groentenmix. Meestal gebruik ik broccoli. Dat is gezond en geeft niet zoveel gas-problemen in de darmen.

Overigens is sla vrij arm in voedingsstoffen en komkommer ook. Je zou de volgende mix bijv. waterkers en courgettes kunnen gebruiken. Dat is net wat rijker aan voedingsstoffen. Wortel is trouwens ook lekker door de mix. En wat meer bladgroenten kan geen kwaad dus bijv. andijvie en waterkers en broccoli en courgette en wortel en knoflook en witlof en pompoen maakt een goede mix (dat is maar een vorobeeldje).
Door Migudu
#1639789
Gister bij de AH: geen wortels, geen bietjes, geen courgette, geen waterkers, geen tauge...
Ja...beetje veel kool, je hebt gelijk...
Ik ga vandaag ergens anders kijken en dan maak ik wat zakjes erbij en meng ik ze. Is dat een idee???

Dankjewel hoor voor het ondersteunen van deze beginneling...

Groetjes,
Gerda
Door Lizzy
#1639796
Migudu schreef: Gister bij de AH: geen wortels, geen bietjes, geen courgette, geen waterkers, geen tauge...
Ja...beetje veel kool, je hebt gelijk...
Ik ga vandaag ergens anders kijken en dan maak ik wat zakjes erbij en meng ik ze. Is dat een idee???

Dankjewel hoor voor het ondersteunen van deze beginneling...

Groetjes,
Gerda
Altijd graag gedaan!

Oh, was het weer zo'n dag bij de AH.... :-\. Ja, dat heb je wel eens. Nou ja, voor deze keer is het geen probleem hoor, om de mix op te maken! Natuurlijk kun je ook wat mix maken en dat weer mengen maar het hoeft niet. Voor een paar weken is dit geen probleem, deze kool-mix :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door