Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door DJ_Doerak_Tucker
#1637831
Omdat DJ toch duidelijke pijnklachten heeft wil ik naast de CortaRX (waardoor zijn opstartklachten aanzienlijk zijn verbeterd :)) toch een pijnstiller gaan gebruiken in een lage dosering. In de hoop dat ik dit na een tijdje weer kan afbouwen. Welke raden jullie aan? Metacam? Ik hoorde dat hier tegenwoordig ook een goedkopere variant van is, is iemand hier bekend mee en kan ik dat via internet bestellen?
Door Esther Q
#1638688
Hoe oud is DJ? Ik twijfel bij mijn hond ook over pijnstilling bij artrose, maar ze is pas 6 en ik vraag me af of de werking ervan gaat afnemen bij langdurig gebruik. En hoe lang geef jij de CortaRX? Of hoelang duurde het voor het ging werken? Radja krijgt nu 2 maanden glucosamine van Groene Os. Ik blijf het 2 maal daags geven, want na overstap op 1 maal daags ging het weer wat slechter.
Door Lil
#1638872
flexicam en novacam zijn de goedkopere varianten van de metacam  ;)
afhankelijk van waar je het koopt en de grote van de verpakking is of de een of de ander goedkoper.
Door DJ_Doerak_Tucker
#1639680
Ok, weer wat wijzer! Bedankt!

@ Esther Q: DJ is 8, ik gebruik de corta nu ruim 2 maanden, na een maand begon ik wel iets van verandering te zien. Ik geef het eenmaal daags.

Ik lees hier ook wel over andere pijnstillende middelen maar ik geloof dat Metacam (of een soortgelijk product) toch wel het meest gebruikt wordt bij de artrose klachten als ik zo her en der lees. Ik wil natuurlijk ook maar zo kort mogelijk een pijnstillend middel toedienen maar het is nu niet meer anders, hij heeft pijn en dat is niet de bedoeling. Ik denk er wel over om daarnaast (ben de naam even kwijt) iets te geven wat de maagwand beschermd.
Door Xada
#1640833
Mac heeft ook last van artrose en daar geef ik hem Omnicondro voor. Ik moet zeggen dat het goed werkt en het is plantaardig. In het begin heeft hij wel korte tijd pijnstillers gegeven en dan de goedkopere versie van rymadyl.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door