Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Evie
#1639129
Op welke manier kan ik spiervlees het beste geven. Ik heb paard voor ze voor vanavond maar dit is 1 lap. Kan ik dit zo geven of kan ik het beter even in stukken of stukjes snijden?
Voor pup 4nd en volwassen schapendoes
Door Lizzy
#1639141
Kan allebei maar een lap vlees moet wel knap taai of groot zijn willen ze er aan sleuren, rukken en trekken. En wat de meeste honden dus doen is zo'n lap in 1 keer, al kokhalzend naar binnen werken. Ik snijd het daarom in stukken. Voor de pup in stukken van 5 a 7 cm en voor de volwassen honden in stukken van 10 a 15 cm.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1639143
Ik schreef "stukjes" hé. Ik bedoel dus ook het formaat ongeveer wat Lizzy mooi omschrijft. Meer "stukken" dus :)
Door henneke
#1639175
voor Bo snij ik niets aan stukken , die eet het netjes ( lees slokt het zonder problemen ) op . voor Storm knip ik wel stukken die heeft te veel moeite met grotere stukken en doet dan zo raar met zijn maag dat ik doodsangsten uitsta voor een maagtorsie dus daar knip ik voor
Door Mevroi Kruim
#1639250
Mijn brave IJzen eten dat keurig op, onder gemopper van Kátur  :biggrin2: mits de lap groot genoeg is. Kleinere stukken worden vakkundig geperforeerd zodat de maag ze verder op de kartels kan scheuren  :biggrin2: gaat altijd goed.
Gebruikersavatar
Door pike
#1639356
Eerst snee ik alles in stukken, want Pike is een enorme schrokker. Maar of ik het nu groot of klein geef, hij schrokt het allemaal zo naar binnen, zonder te kokhalzen  ::). Hij is een grote pijp  :biggrin2: Ballen, handschoenen, alles floept zo naar binnen  :-X Dus tegenwoordig krijgt hij zijn vlees in grote repen, dan heeft hij langer wat in zijn maag. De andere twee krijgen het ook groot; Armagnac perforeert het net als de IJsjes een paar maal, Duc knipt en knipt en knipt en ... 8)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1639386
Hier ook in stukken.
Jane, de berner wat grotere stukken en Charlie, de poedel wat kleinere stukken, dit is een hele nette eter namelijk en laat ik het te groot, dan is hij er te lang mee bezig of geeft het op.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1639440
in stukken anders stikken ze hier, ze gooien het als een reiger naar achteren, gooien het er weer een keer uit en dan begint het weer op nieuw...
Door *Natasja*
#1639441
Voor Beau laat ik het in vrij grote stukken, die maalt goed. Voor Benthe knip ik het in stukjes van ongeveer 1,5 x 1,5 cm en overgiet het met gekookt water. En dan durft ze het soms nog te laten staan  >:(
Door Adrie.k
#1639484
we geven 1 stuk mee, ze kauwen goed op.
Zo poetsen ze hun tanden ook mooi gelijk mee  ;)

Groetjes Adrie
Door Evie
#1639487
Bedankt allemaal!!!

Ik heb het inderdaad in stukjes voor de pup geknipt, ging zonder problemen naar binnen.
de schapendoes wel iets groter gehouden maar schrokte het naar binnen. Daarna bleef hij er ook zowat in en ik dus ook :-\
Ik heb hem opgetild bij zijn middel en op zijn rug geklopt en alles kwam er ongekauwd weer uit. Maar daarna heeft hij alles wel goed kauwend opgegeten ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door