Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Antheman
#1638423
Hoi,

Hierbij wilde ik nog even mijn vraag stellen. Ik zat de bibliotheek weer door te lezen en las dat enkele ribben niet gegeven moeten worden.

Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik me hier niet aan gehouden heb!Kees heeft al een keer of 10 een enkele geitenrib gegeten, uiteraard altijd onder toezicht. Hij doet hier heerlijk lang mee en ik heb echt t idee dat ik hem hiermee een enorm plezier doe. Ik ben wel geschrokken van het verslikkingsgevaar.

Mijn vraag is wat ik het beste kan doen. Kees krijgt smorgens KVV en savonds Barft hij.( Kippenpootjes/nekken/niertjes/hart/geitensnippers etc). Hij weegt 9,5 kilo.
Is het beter om bijv 2 ribben tegelijk te geven en dan de volgende ochtend bijv alleen wat yoghurt te geven? .Hoe lossen jullie dat op met een kleine hond?
Door tt-tjes
#1638463
Ik geef ook wel eens een enkele rib, maar dan laat ik ze niet alleen eten, dan wordt het altijd vastgehouden door mij zodat ze het niet in 1 keer door kunnen slikken.
Door Antheman
#1638467
dank voor je antwoord tt- tjes!

Wat ik ook raar vind....als ik 2 ribben aan elkaar laat zitten en dat geef... dan scheurt hij dat toch eerst doormidden en loopt hij nog steeds gevaar dat hij een enkele rib te gulzig inneemt??
Door lightning
#1638471
ik zou toch echt voorzichtig zijn met ribben en eerst checken of ze niet te hard zijn. zelf zou ik het niet geven. en zeker niet peuzelen en alleen dat geven zou er ook pens en spiervlees bij geven. als het knoert hard is zou ik het weggooien. behalve in verslikken kunnen ze ook verstoppingen krijgen tot hele nare gevolgen. wees uab voorzichtig ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1638472
Antheman schreef: dank voor je antwoord tt- tjes!

Wat ik ook raar vind....als ik 2 ribben aan elkaar laat zitten en dat geef... dan scheurt hij dat toch eerst doormidden en loopt hij nog steeds gevaar dat hij een enkele rib te gulzig inneemt??
Meestal beginnen ze gewoon aan één kant te knagen ipv dat ze het rib voor rib afpellen. Scheelt dat jij een wat kleinere hond hebt zodat 1 rib nog best een aardige hap is. MIjn honden zouden 1 rib zo naar binnen kunnen kloeken en vandaar de waarschuwing om niet 1 rib te geven omdat het voor veel honden een te makkelijk doorslikkertje is en meerdere ribben aan elkaar een te breed geheel worden om door te slikken. Als je hond verder rustig eet kun JIJ het verder als geen probleem beschouwen om een enkele rib te geven.
Door tt-tjes
#1638475
lightning schreef: ik zou toch echt voorzichtig zijn met ribben en eerst checken of ze niet te hard zijn. zelf zou ik het niet geven. en zeker niet peuzelen en alleen dat geven zou er ook pens en spiervlees bij geven. als het knoert hard is zou ik het weggooien. behalve in verslikken kunnen ze ook verstoppingen krijgen tot hele nare gevolgen. wees uab voorzichtig ;)
Ribben die niet met een snoeischaar door te knippen zijn gaan bij mij sowieso de kliko in. Ze krijgen hier alleen ribben van jonge geiten.
Door lightning
#1638493
tt-tjes schreef: Ribben die niet met een snoeischaar door te knippen zijn gaan bij mij sowieso de kliko in. Ze krijgen hier alleen ribben van jonge geiten.
ik weet dat jij het wel weet was ook voor TS bedoeld ;).. ik waarschuwde alleen eventjes :-[
Door spickenstef
#1638497
ik heb ook eens spare ribs van het IC gehad ipv ribben , en die heb ik toen ook gewoon aan spickel opgevoerd hoor , als je een hond hebt die rustig knabbeld is er geen probleem hoor
Door lightning
#1638519
spickenstef schreef: ik heb ook eens spare ribs van het IC gehad ipv ribben , en die heb ik toen ook gewoon aan spickel opgevoerd hoor , als je een hond hebt die rustig knabbeld is er geen probleem hoor
ben ik het niet helemaal mee eens hoor. ik had er ook 1 die rustig knabbelde en dat was foute rib daarom waarschuw ik als ik iets lees van ribben beter niet te hard.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door