Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door debaetsstevie
#1638376
ik heb een belgische herder en Barf (enkel in het weekend)

maar nu krijgt hij pens, hart, zalm(graten & kop), schapevlees, kippenekken,...

maar kan aan meerdere vis afval graken

nu vraag ik me af wat je best niet heeft en wat geen probleem is (bv vissoorten met te harde graten) ?????
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1638593
Eigenlijk kan bijna alle vis gegeven worden.
Kabeljauwkop of graat kun je vaak nogal makkelijk krijgen, maar dat vindt ik niet geschikt, te hard en te scherpe graten.
Witvis kun je prima geven maar voegt weinig toe aan je menu, vette vis is dan beter.
Voorbeelden van vette vis die je prima kan geven: panharing, sardientjes, zalm, makreel.
Er zullen nog wel meer soorten geschikte vissen zijn, maar ik ben niet zo'n grote viskenner.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1653550
May Lynn heeft al een heleboel genoemd, maar ik geef alles wat naast kop en karkas ook gewoon in de aanbieding is bij de vishandel, verse spiering, scholletjes, wijting, poon (wel even stekels aan de kieuwen en kop wegknippen), rauwe en ongezouten haringen, baars, horsmakreel, meerval, mul, dorade  zeeduivel, kweekvis is ook veel en veel vetter dan de wilde varianten Pangasius, roodbaars, kweekforel,kweekzalmforel. '
en hierbij een tabel waarin de voedingswaarde per vissoort is opgetekend
http://www.nubel.com/ned/p21_nl.pdf
Laatst gewijzigd door Aquillo op do 17 jun 2010, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door