Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ollie
#163769
Hallo,

Bellamy en Stanley zijn aan de diaree, Bellamy eet heel slecht, en geeft over. Belfi eet ook heel slecht en is nog niet aan de diaree! Ollie heeft ook een paar dagen diaree gehad, maar dat gaat nu al weer beter.

Ze hebben een virusje te pakken blijkbaar, maar ze heben geen koorts.

Wat kan ik ze nu het beste te eten geven, is het goed om ze even een dag op de pens te zetten?
Door Lizzy
#163771
Okugst van VSM is altijd lekker om te geven. Als ze niet willen eten, dan zou ik ze gewoon niets te eten geven. Een dagje vasten kan geen kwaad. Willen ze wel eten, dan zou ik zelf gewoon het eten geven dat je altijd geeft. Misschien met wat gekookt water erover heen om het lekker te maken. Maar ik zie zelf niet zoveel verschil tussen pens of hun normale eten.

Je kunt ook wat yoghurt met rauwe honing en geprakte banaan/geraspte appel geven. Vaak vinden ze dat lekker en het werkt stoppend.

Sterkte en nu maar hopen dat ze snel opknappen! Geef ze maar een knuffel van mij, OK?
Door Ollie
#163772
Lizzy schreef: Okugst van VSM is altijd lekker om te geven. Als ze niet willen eten, dan zou ik ze gewoon niets te eten geven. Een dagje vasten kan geen kwaad. Willen ze wel eten, dan zou ik zelf gewoon het eten geven dat je altijd geeft. Misschien met wat gekookt water erover heen om het lekker te maken. Maar ik zie zelf niet zoveel verschil tussen pens of hun normale eten.

Je kunt ook wat yoghurt met rauwe honing en geprakte banaan/geraspte appel geven. Vaak vinden ze dat lekker en het werkt stoppend.

Sterkte en nu maar hopen dat ze snel opknappen! Geef ze maar een knuffel van mij, OK?
Hoi Lizzy,

Okugst, wat is dat voor spul?

Belfi moet eingelijk wel eten als het kan, anders doet ze niks anders dan overgeven (gal) en zij spuugt dus erg moeilijk, net of moet het uit haar tenen komen. :-\

Ooow, ik dacht dat pens juist goed was ivm die gunstige bacterie. Oke dus gewoon hun normale eten met wat gekookt water.

Yoghurt,banaan en appel enzo vinden ze normaal gesproken wel lekker, dus dat zal ik ze ook gaan geven dan.

Bedankt voor je reactie, en ik zal ze even een knuffel geven van jou! :-*
Door Lizzy
#163775
Wanneer de darmen van slag zijn is probiotica altijd goed hoor! En dat geldt dus ook voor pens. Hoewel in pens gewoon lang niet de bacterieen zitten die wel in bijv. capsules zitten. Je kunt wel pens geven, maar ik weet niet wat je voor versvlees geeft: de meeste merken bevatten al aardig wat pens. Je zou dus ook gewoon het normale eten kunnen geven, eventueel aangevuld met probiotica uit capsules.

Als Belfi niet echt lekker wil eten, dan vindt ze het misschien wel lekker om haar eigen eten te krijgen met wat gekookt water. En als ze dat niet lekker vindt, dan is er ook niks op tegen om pens te proberen! Of inderdaad yoghurt met geraspte appel/banaan en rauwe honing. Vaak sterken hondjes ook goed aan van rauwe honing en vaak vinden ze het ook nog eens lekkerrrr!

Okugest is een homeopathisch middel van VSM. Het is wereldspul!

Dit zit erin:
Per tablet: Okoubaka aubrevillei D3 50 mg, Arsenicum album D12 25 mg, Carbo vegetabilis D6 25 mg, Croton tiglium D6 25 mg, Veratrum album D12 25 mg, tabletmassa ad 250 mg.

En dit is de toepassing:
Okugest tabletten is een homeopathisch geneesmiddel, dat wordt toegepast bij misselijkheid, diarree, opgeblazen gevoel en ter verbetering van de spijsvertering. Diarree en misselijkheid kunnen optreden bij spijsverteringsstoornissen ten gevolge van virale- en bacteriële infecties of verkeerde voeding. Met diarree verliest u veel vocht. Het is daarom belangrijk om extra te drinken.
Kenmerkend voor de klachten bij het homeopathische geneesmiddelbeeld van de bestanddelen van Okugest tabletten zijn misselijkheid, diarree, een opgeblazen gevoel en winderigheid.
Door Ollie
#163776
Wij voeren op het moment energique afgewisseld met carnibest. De energique poept Belfi net even wat makkelijker van dan van de carnibest.

Ik had voor vanavond rundergehakt met kopvlees eruit gelegd, omdat ik weet dat ze dat erg lekker vinden.

Pens eten ze hier ook heel goed, maar dat is van smuldier en daar hoor ik hier ook niet veel goeds over.
Ik wil binnenkort verse pens gaan halen bij de slachter.

Rauwe honing ga ik straks nog wel even kopen dan, want dat heb ik niet in huis. En dat okugest haal ik dan meteen ook maar even+ de probiotica capsules.

Ik ben altijd een beetje bang als ze zo'n virus te pakken hebben, want Belfi is een keer zo ziek geweest dat ze een nacht bij de DA aan het infuus moest liggen. Ze had een luchtbel tegen haar maag aanzitten, waardoor ze dus helemaal niks meer binnen hield, en al flink aan het uitdrogen was. Belfi is m'n lievelingetje, maar ook het zorgenkindje :-\

Hartelijk dank voor de uitleg Lizzy! :-*
Door Lizzy
#163779
Ollie schreef: Wij voeren op het moment energique afgewisseld met carnibest. De energique poept Belfi net even wat makkelijker van dan van de carnibest.

Ik had voor vanavond rundergehakt met kopvlees eruit gelegd, omdat ik weet dat ze dat erg lekker vinden.
Dit klinkt mij ook prima hoor. Dit kun je ook geven (rundvlees).
Pens eten ze hier ook heel goed, maar dat is van smuldier en daar hoor ik hier ook niet veel goeds over.
Ik wil binnenkort verse pens gaan halen bij de slachter.
Ach, er zijn ook weer mensen heel tevreden over de pens van Smuldier. Ik vind het stinken, maar wie ben ik! Verse/vuile pens is natuurlijk altijd geweldig omdat je het in lappen krijgt. Je kunt de honden dan grotere lapjes geven of grotere stukjes. En grotere stukken vlees verdient de voorkeur, vind ik (boven gemalen vlees).
Rauwe honing ga ik straks nog wel even kopen dan, want dat heb ik niet in huis. En dat okugest haal ik dan meteen ook maar even+ de probiotica capsules.

Ik ben altijd een beetje bang als ze zo'n virus te pakken hebben, want Belfi is een keer zo ziek geweest dat ze een nacht bij de DA aan het infuus moest liggen. Ze had een luchtbel tegen haar maag aanzitten, waardoor ze dus helemaal niks meer binnen hield, en al flink aan het uitdrogen was. Belfi is m'n lievelingetje, maar ook het zorgenkindje :-\

Hartelijk dank voor de uitleg Lizzy! :-*
He gatverdamme... ja, dat zijn vreselijke dingen.... En nee, dat wil je geen tweede keer meemaken, dat begrijp ik!

Met wel of niet eten bij zieke honden: ik vind het altijd lastig. Op zich is vasten voor een zieke hond heel gezond/goed. Als mijn Dalmaten niet lekker zijn, geef ik ze gewoon geen eten en ze malen daar ook niet om. Maar sommige honden vormen weer een uitzondering op de regel. Whoofer kon ook heel moeilijk/niet vasten. Ze werd daar inderdaad beroerd van en ging gal spugen.... Rauwe honing met wat yoghurt of kwark deed haar dan vaak erg veel goed.... (rauwe honing omdat verhitte honing gewoon niks meer van waarde bevat en alleen maar zoet is, meer niet).

Nou, laten we hopen dat Belfi snel opknapt! Ik zal duimen!
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 10 sep 2004, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ollie
#163788
Ik vind de smuldier pens ook vreselijk stinken :-X

Maar ze zijn er echt gek op hier.

Max heeft gisteren 3 konijnen geslacht, die zaten heel ingevroren, dus hij heeft ze een klein beetje laten ontdooien, en ze toen de jas uitgetrokken (ja het is ook zulk lekker weer, dus die jas kon wel uit ;D) En toen heeft hij de maag en darmen weggegooid, en de rest is door de gehaktmolen gegaan. Aangezien wij toch geen botten durven geven is zo'n gehaktmolen natuurlijk wel een uitkomst, het is dan wel gehakt, maar verder wel compleet lijkt mij.

En ja wat dat vasten betreft daar worden ze hier alleen maar ziek van, dus daar beginnen we dan maar niet aan.
Door madonna
#163810
Nou ik hoop dat je bullen snel weer opknappen

Geef ze maar een knuffel van mij
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door