Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1636633
Hoi hoi,
zijn er hier mensen die reeds voor de 2de keer bij hun hond het implantaat hebben laten plaatsen ?
Zoja wat zijn de ervaringen ?

Ik zit nu met Yoda voor de keuze 2de keer implantaat of castratie.
Vandaar dit topic.

Implantaat is 27 januari geplaatst en halverwege mei merkte ik duidelijk dat het implantaat uitgewerkt raakte.  :-\
#1637198
Hee Wendy

Fynn heeft 2x het implantaat gehad en ik moet zeggen dat het implantaat de 2e keer zeker een jaar gewerkt heeft.
Ik heb geen nieuwe meer laten zetten omdat niet bekend is of er nadelige gevolgen zijn bij langdurig gebruik.
Ik weet niet of er ondertussen al meer bekend is ?

Sinds enkele weken is het implantaat echt uitgewerkt en Fynn is echt enorm aan het snuffelen en kwijlen  :(
Toch kan ik mezelf er niet toe brengen hem te laten castreren .

Groetjes Rian
#1637208
Eigenlijk weet ik al wat ik met Yoda moet doen.
Maar een heel piepklein stemmetje houdt me tegen.

Dat wat Rian zegt over dat er verder nog niets bekend is over
nadelige gevolgen houdt mij ook wel weer tegen om dat voor de 2de keer te doen.
Was ook de reden dat de mensen waar ik getraind hebben dat een beetje
" uitsloten ".

Raar he...vroegah zou ik er geen probleem mee hebben gehad, met castratie.
Nu wel. Maar het brengt voor hem waarschijnlijk/zo goed als zeker rust in zijn
koppie.
#1637216
ik denk he, dat als je een tweede implantaat wil laten zetten dat je dat op 'tijd' moet doen, dus niet als het eerste helemaal is uitgewerkt en dan de andere laat zetten, dan heb je veel hormoomschommelingen en dat lijkt me niet goed, zeker niet voor de 'gevoelige' honden...
als ik jouw was wendy, zou ik hem laten castreren...
#1637219
vanaalst schreef: ik denk he, dat als je een tweede implantaat wil laten zetten dat je dat op 'tijd' moet doen, dus niet als het eerste helemaal is uitgewerkt en dan de andere laat zetten, dan heb je veel hormoomschommelingen en dat lijkt me niet goed, zeker niet voor de 'gevoelige' honden...
als ik jouw was wendy, zou ik hem laten castreren...
bij bo heb ik m op tijd gezet.
maar die was nog zo gek als deur.

nu bij de 3de keer heb ik echt helemaal uit laten werken dus echt 2 maanden later nog zeg maar en nu geen enkel gevolg.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door