Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#1636909
De hond van een vriendin zit al geruime tijd niet lekker in haar vel. Een tijd geleden heeft ze anti-worteldoek gegeten samen met grind, en een paar weken geleden weer grind. Vorige week stopte ze opeens met eten, en is mijn vriendin (eindelijk) naar de DA gegaan met haar. De buik voelde soepel, maar de darmen zaten vol met ontlasting. Er is ook bloed geprikt, en vandaag kreeg ze daar de uitslag van: vrij hoge ontstekingswaarden, de rest was goed. Er zijn vanmorgen foto's van de buik gemaakt, en tot aan de maag zit ze vol met ontlasting  :-X Geen wonder dus dat ze niet meer wilde eten. Ze poept overigens al die tijd wel, vorige week is er weer het nodige grind meegekomen. Ik had haar vorige week al geadviseerd om voorlopig alleen maar pens te geven, om de ontlasting niet nog verder te laten indikken. Volgens de DA moet ze hier nog een week mee doorgaan, en daarnaast adviseerde hij zonnebloemolie. Ik heb haar gezegd dat dat niet goed is voor honden, maar wat kan ze naast de pens nog meer geven om om de ontlasting dunner te laten worden? Iedere dag een eitje? Groentemix? Andere olie? Tips zijn van harte welkom  :)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1636975
maar krijg je daar die inmiddels hard geworden ontlasting mee uit?
zal uitkijken straks heeft de hond een illius...komt de ontlasting naar boven en raakt de darm afgesloten...
zal misschien eerder voor een 1 malige klysma gaan....ontlasting wat er een week inzit is nm al behoorlijk hard....
en kans dat er grind opgehoopt in de darmen zit...maar dat had de da moeten zien op de foto's?
Door *Natasja*
#1636984
De DA heeft er al wat (knetterharde) ontlasting uitgehaald, maar de rest moet er toch via de natuurlijke weg uitkomen volgens hem. Zolang ze niet gaat overgeven, komt het volgens hem wel goed. Grind is niet gezien op de foto's, volgens mij.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1636988
gelukkig geen grind...
heb nm de ervaring dat als ontlasting er al een poosje inzit het er vaker van boven uitkomt als van onderen...
zou het wel goed in de gaten houden want gaat de hond het overgeven.......daar worden beide partijen niet vrolijk van..
hoop iig dat dit niet gebeurd!!
lekker pens geven!
Door *Natasja*
#1636993
vanaalst schreef: gelukkig geen grind...
heb nm de ervaring dat als ontlasting er al een poosje inzit het er vaker van boven uitkomt als van onderen...
zou het wel goed in de gaten houden want gaat de hond het overgeven.......daar worden beide partijen niet vrolijk van..
hoop iig dat dit niet gebeurd!!
lekker pens geven!
Ik heb haar gezegd dat zodra de hond overgeeft, ze acuut naar de DA moet gaan, welk tijdstip van de dag het ook is.
Door *Natasja*
#1636996
vanaalst schreef: id!
en als ze uit haar bekkie naar ontlasting gaat ruiken!
Ow, da's ook een goeie ja. Die ga ik vanavond nog tegen haar zeggen. Vraag over het klisma heb ik inmiddels aan haar gesteld via sms.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1637000
anders moet ze het eens overleggen met de da, als de hond zich al een poos niet goed voelt is het vaak met een klysma snel op te lossen, een opluchting zeg maar!
Door Lizzy
#1637001
*Natasja* schreef: Ow, da's ook een goeie ja. Die ga ik vanavond nog tegen haar zeggen. Vraag over het klisma heb ik inmiddels aan haar gesteld via sms.
Ja, ik zou dat niet op eigen houtje geven maar misschien dat ze haar DA even kan vragen of het een idee is!
Door *Natasja*
#1637002
Hond heeft vanmorgen bij de DA een klisma gehad, hoor ik net. Maar ik weet niet hoever ze dan de ontlasting er uit kunnen halen, niet tot aan de maag, denk ik?
Door Lizzy
#1637004
*Natasja* schreef: Hond heeft vanmorgen bij de DA een klisma gehad, hoor ik net. Maar ik weet niet hoever ze dan de ontlasting er uit kunnen halen, niet tot aan de maag, denk ik?
OK, prima.
Nee, niet tot aan de maag, daarvoor is de darm te lang.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door