Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Best
#1636856
Waarom moet je ook vis voeren in de natuur eten wolven toch ook geen vis?
Door Lizzy
#1636969
Welkom Best. Je mag jezelf in dit bericht even voorstellen ;)

Ja, die heb ik inderdaad geplaatst, die foto's. Ze zeggen een hoop, lijkt me.

Komt dan ook nog eens bij dat een wolven menu niet te vergelijken is met een huishondenmenu. Wolven eten wild vlees. Dat rijk is aan omega 3 vetzuren. Huishonden eten veel bio-industrie-vlees. Dat rijk is aan omega 6 vetzuren. De balans tussen omega 3 en omega 6 verzuren is vaak ver te zoeken. Zeker als je ook geen groenten geeft (dat eet een wolf immers ook niet, toch ::)), geen wild vlees en geen algen. Vette vis is dan eigenlijk een must. Of je moet visolie geven, dat kan ook.
Door Best
#1637030
Even voorstellen,

Wij BErt en STefanie hebben een Engelse Cocker spaniel van anderhalf, en het voeren van vers vlees blijft kriebelen, mijn eerste hond kreeg pens en hart onze eerste en mijn 2de hond een St Bernard is 12 jaar geworden met het eten van pens.
Doen onze Dalmaat kwam riep de dierenarts geef compleet voer brokken dus, het is ons nooit echt goed bevallen het is alleen maar makkelijk.
Met de komst van onze spaniel kwam de discussie weer op gang, en hij kreeg tot voor kort half kvv en half geperste brokken, ik had begrepen dat dat al beter is als die opgeblazen brokken.
Helemaal vers is niet echt handig als je op reis bent, dus daar moet nog een oplossing voor gevonden worden.
Verder vraag je je af hoe je in moet kopen als je relatief weinig gebruikt per dag, en wij wonen in een gebied waar geen Islamitische slagers zijn.
Dat is het ongeveer
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1637055
hallo bert en stefanie , welkom op barfplaats  :)
uit welk gedeelte van nederland ( of misschien buitenland :biggrin2:) komen jullie?
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1637111
Welkom op Barfplaats  :)

Als je kijkt bij "verzamelplaats" dan staan daar oproepjes van mensen die graag samen met andere mensen uit de regio willen bestellen.
Je mag daar altijd reageren of zelf een oproep plaatsen.
Als je met meerdere mensen tegelijk besteld dan kan je e.e.a. toch aan huis laten leveren door de diverse barfleveranciers en hoeft je geen grote hoeveelheden in je eigen vriezer te proppen.

En hier http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,70825.0.html staan ook allemaal adressen in heel het land waar je barfspulletjes kan kopen.

Succes en als je vragen hebt, stellen hoor!
Door Best
#1637313
Hoe doen andere mensen dat met kleine honden?
Een cocker van 12,5 kg eet toch niet echt veel.
Door Best
#1637323
Bij ons in de polder staat ook alleen de polier in Emmeloord op de lijst, dus dat wordt verder zoeken!
Misschien de markt.
Zijn er verde mensen met ervaring met kleine honden?
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1637333
Best schreef: Hoe doen andere mensen dat met kleine honden?
Je kunt ook eens een kijkje nemen in de kattenhoek, daar staan veel tips over het voeren van kleinere porties  :)
Door Too
#1637360
Welkom!!

Als je eenmaal je netwerkje in kaart hebt is t helemaal niet zo ingewikkeld meer hoor

Het allerhandigste [vind ik] zijn de gezamelijke bestellingen bij diverse barfleveranciers, er staan regelmatig oproepjes [ook voor de NOP] in de verzamelplaats.
Je hoeft dan geen enorme hoeveelheden te bestellen om toch aan t minimumbestelbedrag te komen, bovendien heb je dan vaak behoorlijk ruime keus.

Verder is voor mij de markt -visboer en poelier- een prima bron, met 2 katten heb ik ook geen behoefte aan 10kilo van t een of ander ;)
Voor [lams]orgaan is de islamitische slager ook een prima adres
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1637628
Best schreef: Hoe doen andere mensen dat met kleine honden?
Een cocker van 12,5 kg eet toch niet echt veel.
ach valt wel mee hoor ;) hier eten ze 150 en 180 gram per dag  :biggrin2: :biggrin2:  (helaas blijven mn vriezers te klein ;D )
overigens zijn er ook een paar barfende chiwawas  ( of honden van dit gewicht :) )
Gebruikersavatar
Door nova
#1637634
Best schreef: Hoe doen andere mensen dat met kleine honden?
Een cocker van 12,5 kg eet toch niet echt veel.
Nou ja, als dat jouw probleem is, dan heb ik de oplossing.
Je neemt er een sint-bernardhond bij, of 5 andere cockers., dan is het gewichtprobleem opgelost en zit je meteen aan grotere hoeveelheden  barf per dag...... :biggrin2: :biggrin2:  En mocht  je nu bang bent dat jouw vriezer vol blijft, zo kun je dan  ongerust zijn omdat de vriezer leeg dreigt te raken :biggrin2:

Er zijn internet bedrijven die bezorgen  aan huis, ook minder grote hoeveelheden .En meestal zijn hun producten per kilo verpakt. Honden kunnen er goed tegen. als vlees weer diepgevroren wordt, nadat het ontdooit is geweest. Hier vinden ze het overheerlijk als het al een beetje ruikt, voor mn honden niks liever dan rijp vlees  :)
EEn hond van 12,5 kilo eet ong. 250 gr/dag alss ik goed zit. Dus een kilo barf een beetje laten dooien en in porties  verdelen en verpakken en daarna weer in de vriezer. makkelijker kan niet  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door