Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1636138
misschien is een eliminatiedieet ook een goed plan?

Hier trouwens twee honden die zich stukbijten van smuldier. Daar zit best veel graan in. Op andere kvv doen ze het beter, maar als ik wil dat ze zich helemaal niet krabben moet ik zelf samenstellen.
#1636305
de hond geen voer meer geven waar graan/gluten in zit.
veel kluifspul uit de dsz is gewoon giftig voor een (allergische) hond.
tip: een consult bij een natuurlijke Da.
wonden kan je verzorgen met bijv. calendula zalf of rescue.
ik geloof absoluut niet in een behandeling van een reguliere Da.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op zo 30 mei 2010, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
#1636400
Die gedroogde pens heb ik voor het eerst gekocht en daarvan heeft ze voor het eerst in haar leventje afgelopen
week 3 stuks gekregen verdeeld over een week,ik zal het niet meer geven.
Het waren van die grote stukken gedroogde pens,ik hoop dat ,dat de boosdoener is,ik dacht gedroogde pens is een
natuurprodukt :-\
Laatst gewijzigd door moniqueo op wo 29 jun 2011, 02:04, 1 keer totaal gewijzigd.
#1636723
Ik kan me bijna niet voorstellen dat het van de gedroogde pensstaafjes is, als ze wel gewoon goed tegen verse pens kan  :-\
Heb je niet op een andere plaats gewandeld of zo? Of bijvoorbeeld in de velden waar ze de gewassen bespoten hebben?

Kjell had vorige week namelijk ook ineens een heel heftige reactie op zijn buik (rood, pus, korsten, jeuk enz.).
Tijdens ons weekendje weg had mijn moeder 2x per dag met hem gewandeld op een plaats waar ik ook altijd veel liep.
Tussen de aardappelvelden... en die bleken dus in dat weekend bespoten te zijn.
Hij gaat trouwens het veld zelf niet op, maar loopt wel in de bermen die dus ook beneveld zijn met die troep.

Kjell reageert ook behoorlijk heftig op vlooien en tekendruppels enz. (daarom gebruik ik dat niet meer) en nu dus wel heel heftig op dat aardappelgoedje. (Waarschijnlijk hebben ze gespoten tegen de Collorado kever of zo.)
Ik ga daar nu voorlopig niet wandelen en het geneest gelukkig al weer goed.

Ik wist trouwens zeker dat het niet aan zijn eten lag omdat ik een eliminatiedieet heb gevolgd met hem en er waren geen nieuwe dingen toegevoegd,
en als hij op iets in de voeding reageert dan krijgt hij de eerste reactie aan zijn kin/lippen en die waren nu gewoon in orde.
#1637178
hier ook eentje met jeuk omdat hij altijd als een idioot door het hoge gras sjeest.. daar zitten nu veel aren en pollen enzo in.. heeft ie het alleen aan de onderkant )poten, borst, buik?) of verder ook??

hier is hoog gras race-verbod ingesteld en ik smeer nu calendula-creme en het lijkt wel wat te werken..
#1637179
Tossi schreef: Zo,dat is lekker dichtbij,ik woon in terneuzen,10 km van Axel vandaan,ze verkopen er zelfs CB. Heel erg bedankt voor de tip. :)

Hanneke@ik heb vandaag gevraagd aan de waterschap of er gespoten is,onkruidverdelger maar dat is 2 weken geleden en daar lopen ze iedere dag,
dat zal het dan wel niet zijn,hoop ik,lijkt me te lang geleden.
Ik woon zelf in Zelzate dus dat was wat ik voor mezelf ook als dichtbij had gevonden in een zoektocht naar voeding ;)  Mocht je gaan ben ik altijd benieuwd naar je ervaringen  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door