Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Celicaatje
#1636147
Dagelijks ben ik bezig om teken te verwijderen bij mijn dieren.
Ik lees hier veel diverse mogelijkheden om ze te vrijwaren hiervan.
Ook ik heb van alles gebruikt maar ik woon behoorlijk bosrijk en het schijnt allemaal niet afdoende te zijn.
Het lijkt de laatste jaren absoluut erger te worden en ik heb eigenlijk nog geen middel kunnen ontdekken die me garanderen dat ze teekvrij zullen zijn.
En inderdaad de gifzooi die er bij komt kijken maakt me niet gelukkig.
Maar ja die klote teken. Soms zitten ze er zo onder dat het lijkt alsof ze in een compleet nest zijn gedoken buiten.

Eigenlijk ben ik wel op zoek naar een echt goed middel.....

Inge
Door Muisje
#1636154
Ik heb voor Jack de scaliborband. Naar mijn idee Is zodra ze het bloed binnen krijgen
ze gelijk los laten en weer van hem afvallen. Heb hier nergens last van... Jack loopt 3x perweek
met de uitlaatservice mee en eigenlijk heeft hij nog nooit een teek gehad.
Door smurfie
#1636409
Hallo,
Ik ben ook wel lid, maar meestal sta ik op leesmodus om te leren  :)
Hier bij ons is het al even erg met de teken, bij mijn chihuahua heb ik er ook al een stuk of 6 moeten uithalen, nu ja ik zit ook dagelijks met hem in het bos, kam hem na de wandeling en tast hem nog eens goed af,ik heb ook al de natuurlijke middelen gebruikt en nu.... met veel tegengoesting toch maar de pipet gebruikt(advantix) maar ik veronderstel dat er op dit moment niet echt iets afdoende bestaat, misschien is de ene hond er meer vatbaar voor dan de andere, mijn vorige jack russell's hadden er minder last van(was mijn indruk)
grtn
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door