Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1636029
Omdat Yuki zoveel beter liep, toen hij Prednison kreeg (in de behandeling tegen kanker) denk ik dat het fijn voor hem zal zijn als hij continu iets krijgt tegen ontstekingsverschijnselen (artritis).
Wat zou ik hem dan het beste kunnen geven??  :-\
Door Lizzy
#1636035
Bedoel je natuurlijke ontstekingsremmers?

Degene die ik ken:

Geelwortel
Berk
Zoethout
MSM

Je wil hem niet op een oh dosis pred zetten?
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1636039
Lizzy schreef: Bedoel je natuurlijke ontstekingsremmers?

Degene die ik ken:

Geelwortel
Berk
Zoethout
MSM

Je wil hem niet op een oh dosis pred zetten?
Het liefst natuurlijk natuurlijk  ;), maar als dat niet afdoende is, dan schuw ik een onderhoudsdosering Pred. ook niet. (enig idee hoeveel een onderhoudsdosering voor een hond van 40 kg is?).
Maar een nadeel van prednison zal zijn dat de bespiering (nog verder) afneemt, en uiteindelijk zal dat ook niet gunstig zijn voor zijn mobiliteit.
Daarbij krijgt hij nu natuurlijk nog chemo, dus dan wordt het allemaal wel erg veel voor zijn arme lijfje  :(
Mijn keuze zal dan misschien zijn om verder te gaan op alleen prednison en de chemo's te laten voor wat het is nu.
Door Lil
#1636135
aiai dat is vervelend zo'n keuze te moeten maken  :-\

Ik hoop dat het natuurlijk helpt. Zal als ik straks thuis ben eens kijken of ik nog ergens een pot msm 1000 mg heb staan, dan mag je die hebben  ;)
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1636155
Lil schreef: aiai dat is vervelend zo'n keuze te moeten maken  :-\

Ik hoop dat het natuurlijk helpt. Zal als ik straks thuis ben eens kijken of ik nog ergens een pot msm 1000 mg heb staan, dan mag je die hebben  ;)
Ow, dat vind ik lieeeeff!!  :-[
(ik zal eens kijken of hij met de Corta RX ook al msm binnen krijgt... :-\)
Door @nouk
#1636688
Prednison... krijg ik een beetje de kriebels van als ik dat lees  :-[, maar jij zelf waarschijnlijk ook.
Een standaardonderhoudsdosering is denk ik niet zo een-twee-drie te geven. Mijn eerste da vond 20 mg (Prednoral) een mooie onderhoudsdosering voor Boris' huidklachten, terwijl de da waar ik later heen ging voor een 2e opinie dat een dosering voor een terminale hond vond  :-\ (wat hij dus zeker niet was/is). (Boris is nu overigens geheel vrij van de Pred, maar hij had dan ook heel andere klachten dan jouw hond. Uiteindelijk bleek dat hij het helemaal niet nodig had; goed voer, dat wel! Het heeft hem bijna de kop gekost...)

Ik wens je veel wijsheid toe met deze moeilijke keuze.
Door Mevroi Kruim
#1636696
Aan de andere kant heeft ooit mijn toenmalige DH jarenlang prednison geslikt vanwege vlooienallergie (dit is ruim voor de uitvinding van de handige druppels in de nek) en die had nooit ergens last van. De techniek was 1x een boosterdosis en daarna een minimale onderhoudsdosis (en na meer dan 30 jaar weet ik echt niet meer hoeveel dat was). Na een jaar of 7 kwam de Tiguvon op de markt en kon ze van de pred af, dat ging ook probleemloos en ze is uiteindelijk 13 geworden.

Ik zou denken, als Yuki er baat bij heeft en het maakt de laatste periode van z'n leven plezieriger, wat let je. FF heel cru maar hij gaat geen 10 jaar meer leven en wsch ook geen 5 jaar meer, als het de kwaliteit van zijn resterende leven verhoogt dan is dat toch het belangrijkste.
Door @nouk
#1636830
Heb je al eens naar Doils Joint (visolie) gekeken? Ik gebruik zelf de variant voor huidproblemen en ben daar zéér tevreden over. Nou ja, Boris dus... (Overigens gebruik ik het zelf ook, maar dan niet voor honden... :P)
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1637829
anouk1970 schreef: Heb je al eens naar Doils Joint (visolie) gekeken? Ik gebruik zelf de variant voor huidproblemen en ben daar zéér tevreden over. Nou ja, Boris dus... (Overigens gebruik ik het zelf ook, maar dan niet voor honden... :P)
Yuki krijgt eigenlijk al heel lang visolie, maar ben wel geswitcht van Doils naar een andere. Misschien maar weer eens terug op de Doils...thanxx!!  ;)
Door Sella
#1637850
Ik gaf 10 mg om de dag voor 35 kg.
Maar had ik msm gekend toen had ik dat eerst geprobeerd want dat werkt voor mij heel goed ik kan er een opiaat mee vervangen.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1637852
Sella schreef: Ik gaf 10 mg om de dag voor 35 kg.
Maar had ik msm gekend toen had ik dat eerst geprobeerd want dat werkt voor mij heel goed ik kan er een opiaat mee vervangen.
Is dat niet erg, om t om de dag te geven??
Ik dacht dat het de aanmaak van lichaamseigen cortico stil legt, en dan lijkt me die schommeling niet gunstig??
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1637853
Sella schreef: Ik gaf 10 mg om de dag voor 35 kg.
Maar had ik msm gekend toen had ik dat eerst geprobeerd want dat werkt voor mij heel goed ik kan er een opiaat mee vervangen.
Welke MSM geef jij, Sella??
Door Sella
#1637862
Ik bestel msm poeder bij iherb en doe het in capsules.

En om de dag is gebruikelijk als onderhoud na eerst 5 dagen 30 mg.
Doen ze humaan ook voor diverse klachten.
Door Sella
#1637889
Dat er geen vulstoffen inzitten.
Die van de groene os is ook goed.
Alleen ik ben de helft kwijt in Amerika vandaar dat ik het daar vandaan haal.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door