Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door danja
#163510
Waarom moet je bij barfen nog vitamines toevoegen???
Zit in eigen samenstelling dan niet genoeg vitamines.?
Wat is de missing link?? en waar kan je het krijgen??
Al het vlees geef je rauw ook de kippenfilet?
Een hoop vragen hopelijk hebben jullie antwoorden voor mij.

Groetjes Anneke
Door 202spots
#163527
Hi anneke,welkom op BP!
Dit zit er in missing link:

Ingredients:
Flax Seed, Blackstrap Molasses, Rice Bran, Primary Dried Yeast, Sunflower Seed, Freeze Dried Liver, Dehydrated Alfalfa, Dried Carrot, Freeze Dried Bone, Dried Fish Meal, Freeze Dried Oyster, Sprouted Green Barley, Dried Kelp, Lecithin, Garlic and Yucca Schidigera Extract.
~~~~~
Lees vooral in dikke letters ;)
waneer je zelf samenstelt dan heb je weinig of geen extra vitamines toe te voegen,het is wel belangrijk dat je de verschillen olies en omega toevoegd.
in de vorm van vis of zalmolie capsules,borage of lijnzaad olie e.d

Missing Link is niet alleen duur,het is met 'n rauw diet niet nodig om toe te voegen,je kan veel van deze ingiedienten trouwens ook in verse vorm geven.
~~~~~~~~
In nature, animals consume foods that are whole, raw and fresh, while domestic animals generally have a diet of processed foods only. The Missing Link was developed to target the nutritional gap between what nature provides and what is available in commercial foods. Formulated with all-natural, human-edible-quality whole foods and food concentrates, The Missing Link reintroduces unprocessed, nutrient-rich foods into your animal's diet.
The Missing Link is a dry granular powder, nitrogen flushed and vacuum-packed for freshness to protect its precious nutrients.
~~~~~~~~~~~~

Ja al het vlees word rauw gegeven,liefs vlees wat nog aan 't bot vast zit,want botten moeten OOK rauw gegeven.
Kip word dus OOK rauw gegeven,maar 'n kipfiletje heeft geen bot,dus je hond heeft meer aan 'n 'n halve kip,nekken,vkleugels en poten dan 'n filet.

Heb je al wat in de bieb gelezen?
Eerst het botten artikel lezen,en dan misschien bij de menus kijken wat we zoal voeren?
En als je vragen hebt dan horen we 't wel?
Door Lizzy
#163612
Persoonlijk probeer ik eigenlijk alles in z'n natuurlijke vorm te geven. Dus, tarwekiemolie voor de vitamine E. Groente en fruit voor vitamine C (en meer). Vlees en orgaanvlees voor o.a. vitamine B, levertraanolie (heel weinig) voor vitamine A en D, verse alfalfa en zeewier voor foliumzuur, jodium etc. etc. Verse knoflook, gember, andere kruiden. Enzovoorts. Dus als je goed en afwisselend samenstelt, dan zie ik nauwelijks reden tot het geven van voedingssupplementen en dus ook missling link (waar ik eigenlijk uberhaubt niet echt wat in zie). Het enige dat ik wel eens in capsules geef is visolie voor de omega 3 vetzuren. Dit omdat gevogelte veel omega 6 vetzuren maar nauwelijks omega 3 vetzuren bevat.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 09 sep 2004, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danja
#164022
Ik geef Danja & Benji s'morgens en sávonds Energique, maar het lijkt me leuk en smakkelijk voor de hondjes om een paar avonden in de week barf eten te geven.

Groetjes Anneke en bedankt voor de antwoorden. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door