Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Gijsbert
#1634448
Mijn Maltezer heeft aan haar beide hoektanden flink tandsteen. De dierenarts die ons adviseerde weet dit eraan dat ze weinig te knagen/kauwen had, ( enkel haar bullepees) en geen brokken.

Hoe denken jullie hierover?
Door Too
#1634469
Wat voeren jullie haar...
Sommige honden [en mensen] ontwikkelen eerder tandsteen dan anderen, barf hapjes kunnen wel helpen
regelmatig een penslap, karkasje ed helpen wel om tandjes schoon te maken maar ook barfhonden hebben soms wat tandsteen
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1634526
ga haar eens wat kippenekken en karkassen geven.....
krabbel het effies weg en dan wat beters te knagen geven, een penslap werkt ook super!
Door Anne in Zweden
#1634538
Bij mijn honden is het tandsteen op de kiezen zo goed als verdwenen sinds ze barfen (maand of tien nu), maar de hoektanden zijn nog niet zo mooi schoon; helpt pens daar echt tegen? Maar dat schuurt de tanden toch niet? Bij bot kan ik me voorstellen dat het het vuil afkrabt, maar pens?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1634679
Als tandsteen van brokken "kauwen" zou verdwijnen dan zouden er geen dentaflutsticks bestaan. Met regelmaat een lekekr vleesbot om op te knagen en als dat niet afdoende helpt dan af en toe er met een krabbertje langslopen. Helaas blijven niet alle gebitten brandschoon op kvv en/of barf. Stukje aanleg speelt dan ook mee.
Door Anne in Zweden
#1635944
[quote="vanaalst"]
ga haar eens wat kippenekken en karkassen geven.....
krabbel het effies weg en dan wat beters te knagen geven, een penslap werkt ook super!
[/quote]

Hoe doet een mens zoiets? Met hondentandenborstel en -tandpasta? Met je nagel? Schuursponsje, schuurpapier, schuurmachine? Of moet dat echt door de da worden gedaan?

Ik zou graag die laatste rand bruin spul aan de hoektanden bij mijn twee oudsten willen verwijderen, maar dan natuurlijk wel op verantwoorde wijze...
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1635949
;D ;D
je heb van die speciale tandenkrabbertjes, bij de da of dsz te kopen..
zimba van mij heeft er ook last van, die geef ik een poosje plague off en dan haal je het zo weg..
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1635966
Dit is een voorbeeld van zo'n krabbertje:

http://www.plaza33.com/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=16699

Ik heb bij Kjell eens een aardappelschilmesje gebruikt voor een bruin tandsteenplekje op zijn hoektanden, dat ging ook heel goed.
Hij bleef keurig stil staan, maar als je een hond hebt die gaat staan friemelen dan zou ik zeker voor een krabbertje gaan.

De rest van zijn kiezen zijn schoon gebarft  8)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1635967
[quote="Anne in Duitsland"]
Hoe doet een mens zoiets? Met hondentandenborstel en -tandpasta? Met je nagel? Schuursponsje, schuurpapier, schuurmachine? Of moet dat echt door de da worden gedaan?

Ik zou graag die laatste rand bruin spul aan de hoektanden bij mijn twee oudsten willen verwijderen, maar dan natuurlijk wel op verantwoorde wijze...
[/quote]

Krabbertje...

http://www.plaza33.com/shop/images/tand ... leugel.jpg

MIjn honden zijn gewend dat er aan ze gefreumeld wordt, dus bij hun is het gewoon plat op tafel, lip omhoog en randjes wegpoetsen.
Door Anne in Zweden
#1635983
Dank! Ik ga meteen zo´n ding bestellen!

Ben benieuwd hoe de reuen reageren wanneer ik doktertje met ze ga spelen. Ze vinden het op zich niet erg als ik aan hun lippen en oren en tenen rondfrutsel, maar zo´n krabbertje op hun tanden is toch weer iets nieuws. En zelf ben ik ook een best sociaal aangepast mens, maar als ik zelf bij de tandarts plat-op-tafel-lip-omhoog moet, ga ik ook automatisch spartelen. We zullen dus zien!

Nogmaals dank!
Door Netty
#1636017
was  het ook niet om het met een wattestaafje met Gin aan te tippen, daar werd het tandsteen zachter door en kon het makkelijker verwijderd worden
Door Anne in Zweden
#1636036
[quote="Netty"]
was  het ook niet om het met een wattestaafje met Gin aan te tippen, daar werd het tandsteen zachter door en kon het makkelijker verwijderd worden
[/quote]

GIN! Dát gaat gezellig worden!!! ;D
Gebruikersavatar
Door porza
#1636527
sommige kant klaar maaltijden
hebben nog steeds granen .
dat kan dus ook de oorzaak zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door