Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1634805
Sita gaat nu echt als een speer op haar nieuwe glucosaminepillen, ik zit te denken om ze ook aan Indy te gaan geven. Zou dat zin hebben? Ik heb geen idee of er een preventieve werking van uit gaat, maar het lijkt me in ieder geval niet schadelijk.
#1634887
Ik gaf het wel aan Mike vanaf zijn 6e omdat hij als jonge hond aan beide voorpoten geopereerd was.
Maar ik zou het nu bijvoorbeeld niet aan Charlie zo gaan geven.

Welke pillen zijn dit als ik vragen mag?
Zag namelijk ook van puur natuur gluco/chondro met duivelsklauw en nog wat andere dingen, daar ben ik ook wel erg nieuwsgierig naar.
#1634937
henneke schreef: het is niet iets waarvan ik zeg lekker geven vanaf jong maar Indy heeft natuurlijk ook wel wat klachten aan zijn bewegingsapparaat ik zou het aan hem geven hoor .
een tijdje geleden was ie inderdaad ook wel erg vrolijk na een injectie rimadyl.  :-\
Oke hup, Indy ook aan de wonderpillen van Sita.
#1634943
*Dorothea* schreef: een tijdje geleden was ie inderdaad ook wel erg vrolijk na een injectie rimadyl.  :-\
Oke hup, Indy ook aan de wonderpillen van Sita.
ben benieuwd hoe het werkt en wie weet kan ik dat bij Bo ook nog eens uitproberen ipv pijnstilling  ;)
#1635539
Didot krijgt ze sinds zijn operatie aan zijn sesam beentje ook. Puur ter voorkoming van.
Tot nu toe gaat het perfect, geen spoor van artrose en dat terwijl de meeste wedstrijdhonden bij 5 jaar al wat schade heben aan de kleine gewrichten.
Nox krijgt al jaren voor haar LSI, gaat ook best goed met haar.
#1635785
ben ik een beetje miereneukerig als ik de topictitel dan niet geheel vind kloppen?  :-[
Je wilt het aan Indy geven omdat hij wat last van bewegingsgestel heeft, toch?
Dan is hij toch eigenlijk niet gezond, ookal is het een minimale belasting van zijn gezondheid? :sofa:

Ik dacht namelijk bij topictitel te lezen dat het om een jonge stuiterballende hond zou gaan, zeg maar een hypothetisch gestelde vraag zou zijn.
Bij Indy zou ik alleen maar zeggen, doen en kijken wat het opleverd, misschien wel goed. 
#1635808
Jol, als je mij zou vragen: moet ik gluco + chondro aan een jonge gezonde hond geven, preventief? Zeg ik nee. Er is gewoon te weinig/geen onderzoek gedaan naar gluco/chondro bij opgroeiende. Jonge(re) lichamen maken glucosamine zelf aan. En dus heeft de jonge gezonde hond gewoon geen behoefte aan gluco. En verder het is mij volstrekt onduidelijk of het toevoegen van glucosamine aan een jonge (of zelfs in de groei zijnde) hond onschadelijk is of niet. Kijk maar naar het vitamine C verhaal. Vitamine C was het beloofde middel tegen HD. Afijn, wat gebeurde er? Geef je de hond vitamine C supplementen, blijkt zijn lichaam te stoppen met de eigen aanmaak van vitamine C. Iets waar je dus niet op zit te wachten. Chondroitine hoef je aan een hond die verse rauwe vleesbotten eet in mijn ogen niet te geven. Daar zit zal chondroitine in.
#1635837
Jolly schreef: ben ik een beetje miereneukerig als ik de topictitel dan niet geheel vind kloppen?  :-[
Je wilt het aan Indy geven omdat hij wat last van bewegingsgestel heeft, toch?
Nou ja, momenteel is er dus niks aan de hand met hem, hij heeft geen artrose. Twee jaar geleden heeft hij wel erge rugklachten gehad. Ik ben geloof ik niet helemaal duidelijk, maar ik vraag me af of het dus preventief zou werken tegen artrose. Hij wordt 7 in augustus.
Ik hoorde laatst dat Ronald Mouwen (een dierenarts die veel doet met sporthonden) al zijn honden op de Hills JD heeft staan. Nu ga ik natuurlijk geen brok voeren, maar kan natuurlijk wel gaan supplementeren.
#1635841
Ik zou het zelf niet zo maar geven. Eigenlijk om dezelfde redenen die Lizzy aangeeft. Het is een middel en er zijn geen onschadelijke middelen. Of hoe ik het meer bedoel, een lichaam dat in balans is, raakt uitbalans als je er zelf iets instopt dat het niet nodig heeft. Als jouw hond last heeft van de gewrichten, dan zou je het kunnen proberen. Maar weet je zeker dat die last heeft van de gewrichten? Ik bedoel dat hij vrolijker/beter beweegt na een rymadil injectie kan zo zijn, maar is dat omdat hij last heeft van gewrichten en die niet meer voelt, of heeft hij last van pezen/spieren en had hij daar nu minder last van, in welk geval gluco/chondro niets oplost maar wel de botten/kraakbeen uit balans kan helpen.
#1635857
*Dorothea* schreef: Nou ja, momenteel is er dus niks aan de hand met hem, hij heeft geen artrose. Twee jaar geleden heeft hij wel erge rugklachten gehad. Ik ben geloof ik niet helemaal duidelijk, maar ik vraag me af of het dus preventief zou werken tegen artrose. Hij wordt 7 in augustus.
Ik hoorde laatst dat Ronald Mouwen (een dierenarts die veel doet met sporthonden) al zijn honden op de Hills JD heeft staan. Nu ga ik natuurlijk geen brok voeren, maar kan natuurlijk wel gaan supplementeren.
\

Deze da is dus brok georiënteerd? We beginnen steeds meer overtuigd te raken dat je brokhonden en rauw gevoerde honden appels met peren vergelijken is.
Erwin en ik zitten serieus te overwegen om bloedonderzoek te gaan doen tussen deze twee groepen honden. zit alleen enorm tegen de kosten aan te hikken  :-\ dus ga ik maar eens op onderzoek uit hoe we daarin geholpen kunnen worden in het land der subsidies .
Willen we goed diergeneeskunde kunnen uitvoeren moet je o.a. wel van goede waardes kunnen uitgaan.
Sporthonden kan je heel goed begeleiden op een natuurlijker manier dan de J/D brok  :-X

Glucosamine en chondroitine kan zeker overgesupplementeerd worden ;)
#1636232
Ik geloof niet dat ik 't aan 'n gezonde jonge hond uit voorzorg ga geven, maar wat er over te vinden is,
word 't dus wel als voorzorg gegeven aan oudere honden.

What Glucosamine Does
As a natural dog food supplement, glucosamine can soothe the symptoms of arthritis and hip dysplasia in dogs.
Glucosamine supplements work to restore and regenerate your dog's damaged joints.
They also have anti-inflammatory properties.
Glucosamine for dogs can be used as a preventative measure in elderly dogs who are at high risk for arthritis.
http://www.vetinfo.com/effects-glucosamine-dogs.html
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
The products can be used both to help prevent osteoarthritis in pets, and to treat the symptoms. Many large breed dogs are especially prone to hip trouble, including hip dysplasia and osteoarthritis. The use of dog supplements that include glucosamine and chondroitin can help prevent these and other joint problems in both large and small breed dogs and in cats as well. They are also used to support the joint health of us mere humans, and are commonly found in multivitamin form!
http://www.articlesbase.com/pets-articl ... 57826.html
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door