Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Juul
#1635831
Falco mankte 12 mei wat na het gooien van een balletje. Ik weet niet of het daardoor kwam, hij heeft iig niets aangegeven tijdens het spelen, maar toen we naar huis liepen zag ik dat ie rechtsvoor mankte. Een paar dagen aangekeken en hij bleef af en toe manken, en het buitenste teentje van de rechtervoet was nogal dik en stond een beetje af.
Dus afspraak gemaakt met DA, foto laten maken. Het was niet gebroken en hij heeft een spuitje moderin erin gehad, en 10 dagen lijnrust. Die zijn nu voorbij, de teen is weer mooi dun, maar staat nog steeds naar buiten toe.  :-\ Hij mankt niet meer, maar heeft ook alleen maar vrij rustig ( zo rustig als mogelijk) aan een 5 meter flex gelopen, en alleen sorteer en volg oefeningetjes gedaan.

Morgen ga ik zowieso met de DA bellen, iemand die iets zinnigs kan zeggen over wat er aan de hand kan zijn? Iets met de pees ofzo? En kan daar iets aan gedaan worden? Ik ben er niet erg gerust op.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1635833
Ja zou kunnen dat er een collateraal bandje is afgescheurd. Wat ook veel voorkomt is een gebroken sesambeentje. Dat kun je vasstellen door de teen te buigen en te strekken terwijl je tegelijk flink hard drukt op het zoolkussen.
Door Juul
#1635840
Dank je Dorothea,
Een gebroken sesambeentje zou op de rongtenfoto te zien moeten zijn, toch? Een afgescheurd bandje ook?
Ik foto's aan het uploaden, maar de comp is hier weer errug traag.

Als het een zo'n bandje is wat is afgescheurd, waar ik zelf dus erg bang voor ben, is daar wat aan te doen, en wat zijn de gevolgen anders?
Door Juul
#1635843
Er is door de DA naar het sesambeentje gekeken, en dat was goed.
Laatst gewijzigd door Juul op vr 06 aug 2010, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1635851
Hij is nu niet meer kreupel toch?
Het sesambeentje van de buitenste teen ziet er wel anders uit dan de andere sesambeentjes op de foto.
Door Juul
#1635855
Lijkt me niet, nagels zijn allemaal aan de lange kant.  :-[ (Maar het is echt een drama om ze te knippen bij hem.) Maar de nagel van het scheve teentje raakt op de foto de grond niet eens.

Het is het rechtse teentje, dus niet de kant met de wolfsklauw (heet dat zo) de rongten foto staat verkeerd om. Die bedoel jij denk ik, ik vond ook al dat die er wat anders uitzag, maar aan die kant geen klachten.

Hij mankt niet meer, nee.
Laatst gewijzigd door Juul op zo 30 mei 2010, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1635865
jalukrifa schreef: Het is het rechtse teentje, dus niet de kant met de wolfsklauw (heet dat zo) de rongten foto staat verkeerd om.
ja die bedoel ik ook  ;)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1635896
jalukrifa schreef: Het rechtse teentje op de rongtenfoto, die vind jij er anders uitzien?
Het lijkt alsof daar een opheldering zit in het sesambeentje, maar of dat van klinische betekenis is? Daarvoor zou ik de patient erbij moeten zien.  ;)
Door Juul
#1635908
Okay, snap ik ;) Nog maar 's kijken. Ik zie daar dus helemaal niks aan. Hoe zie je een breuk eigenlijk, toch als een zwart lijntje?
Gatsie, ik hoop niet dat er geopereerd moer gaan worden, Falco is niet echt een goede revalidatie-patiënt, vrees ik.
Door Juul
#1639831
Kom net bij de da vandaan, hij is er zeker van dat er niks gescheurd is. Pees is wat verrekt. Falco heeft nog een spuitje en een mooi verbandje gekregen om de teen op zijn plaats te houden bij eventuele huppels, en tot en met volgende week echt nog lijnrust en daarna rustig aan. Dus de vakantie met workshops vlakterevieren gaat er iets anders uitzien...............
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door