Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#1635036
Ons 14.5 jarig teckelteefje heeft een "knikje" tussen opperarm en schouder. Dit is al jaren geleden bij D. Aharon vastgesteld. En idd soms loopt ze linksvoor moeilijk. Vooral als ze in bevroren grond loopt te graven heeft ze daar last van. Maar nu vanmorgen liep ze toch ook weer mank. Kan ik haar groenlipmossel geven? Ze krijgt al visolie en glucosemine. Die groenlipmossel heb ik in huis gehaald omdat ik ergens gelezen had dat het een pijnstiller is voor artroseproblemen. En hoeveel moet een teckel van 7.5 kilo dan? Alvast bedankt voor jullie reacties, Ingrid
Door Lizzy
#1635039
Je kunt de helft van de mensen dosering kun je wel geven. Je kunt het proberen maar hier werkte het nooit goed genoeg. Ik weet niet wat voor glucosamine je geeft, maar daar zit ook erg veel verschil in, in welke je geeft en het resultaat.
Door Lizzy
#1635127
Mjah. Mag ik eerlijk zeggen? Dat doet hier echt drie keer niks. Ik heb zelf erg goede ervaring met Corta RX. En Dorothea heeft zeer goede ervaring met synoquin.
Door Lil
#1635784
groene os is veeeeeeeel te laag gedoseerd.
Hier krijgen ze een hoog gedoseerd mensenproduct, namenlijk atrimove. Mijn dierenarts geeft in zijn eigen mengsel ook die hoge doseringen aan de hond, maar die is me in verhouding te duur. Volgens de orthomoluculair deskundige is glucosamine niet echt gewichtsafhankelijk, waardoor veel mensen hun dieren te weinig geven. Atrimove is 1500 glucosamine en 1000 chondriontine en dan nog msm en vitamine c. Ik ben toen moeten beginnen met 2 maal daags 1 schep (dat is dubbele mensendosering) en toen afgebouwd na 2 maal daags een halve schep en nu staat hij sinds jaar en dag op 1 maal daags een halve schep.

Groene lipmossel krijgen ze hier ook de laagste mensendosering 300 mg. Het doet hier wel heel veel, omdat het de ontstekingen tegen gaat. Zo lijkt het niets te doen, maar toen ik er een half jaar mee gestopt was, kwamen de ontstekingen in het gewricht weer terug. Nu blijf ik de groene lipmossel maar trouw geven.
Door vagebond
#1636075
Ik zie dat synoquin uit Engeland moet komen, ga daar nu dan achteraan. Mss een stomme vraag, maar heeft het voor nu dan zin om haar dubbele hoeveelheid gluco van de groene os te geven? Shit ik heb nog een hele bus staan, denk dat ik die dan maar op marktplaats gooi of zo. Gr. Ingrid
Door Lil
#1636130
vagebond schreef: Ik zie dat synoquin uit Engeland moet komen, ga daar nu dan achteraan. Mss een stomme vraag, maar heeft het voor nu dan zin om haar dubbele hoeveelheid gluco van de groene os te geven? Shit ik heb nog een hele bus staan, denk dat ik die dan maar op marktplaats gooi of zo. Gr. Ingrid
grote kans dat het niet gaat werken dubbele portie, ze kunnen ervan aan de slinger raken. Ik zou het inderdaad op mp gooien.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door