Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door M@rina
#1635146
Een kennisje van me is ook aan het bij barfen, ze geeft KVV en haar hond krijgt erbij kippennekjes, zalmkop en andere lekkernjien.
Gisteren had haar hond moeite met poepen en bij nader onderzoek van de drol zat er onverteerd bot van een kippennek in. Hij krijgt geen andere botten dan kippennekken.

Enig idee wat ze kan doen om het bot beter te laten verteren?
Door Lizzy
#1635166
Waarschijnlijk moet het hondje gewoon wat meer wennen of had het een slechte verteerdag gisteren. Dat is helemaal geen drama. Gewoon lekker zo rustig doorgaan.
Door M@rina
#1635198
Hij kauwt heel netjes. In het begin sloeg ze er ff lekker met een hamer op maar hij eet zorustig dat dit echt niet nodig is. Laten we het maar op een slechte verteerdag houden...
Door Greece
#1635237
babbel schreef: Een kennisje van me is ook aan het bij barfen, ze geeft KVV en haar hond krijgt erbij kippennekjes, zalmkop en andere lekkernjien.
Gisteren had haar hond moeite met poepen en bij nader onderzoek van de drol zat er onverteerd bot van een kippennek in. Hij krijgt geen andere botten dan kippennekken. Enig idee wat ze kan doen om het bot beter te laten verteren?
Hmmm, dit klopt niet. Zalmkop is ook vleesbot en is niet bedoelt als beginnersbot.
Door Lizzy
#1635714
Rosalie schreef: Hmmm, dit klopt niet. Zalmkop is ook vleesbot en is niet bedoelt als beginnersbot.
Ach, het is net wie je het vraag. Ik vind zalmkop helemaal niet hard en voer het aan 8 weken oude pups. De meeste honden verteren zalmkop echt probleemloos. Mijn brokkenbuurhond schuift zelfs zonder problemen een zalmkop naar binnen. Misschien dat wij truowens niet van die hele grote koppen hebben hoor en die zachter zijn dan enorme joekels! Maar de onverteerde stukjes bot zijn denk ik wel van kippennek. Als je poep gaat analyseren, dan denk ik dat een goed deel van ons echt wel eens stukjes bot in de ontlasting kan vinden. Bij de ene hond zie je het ook vaker dan de andere. En om je een ander stom voorbeeld te geven: Biscuit had stukjes bot in haar ontlasting toen ik haar ontwormt had (spijt!!!). Ja, op zo'n dag verteren ze bot blijkbaar ook veel minder goed. Maar goed, ik denk dat als je barfdrollen gaat open peuren, je vaker botstukjes tegen komt. Dat is ook helemaal het idee van ontlasting "wegkieperen wat niet verteerd wordt, harde stukjes goed verpakt".
Door M@rina
#1636190
Rosalie schreef: Hmmm, dit klopt niet. Zalmkop is ook vleesbot en is niet bedoelt als beginnersbot.
Ik bedoel te zeggen dat hij geen andere "vlees botten krijgt", geen geitenribben o.i.d  en zeker geen dragende botten, en met name vanwege dit laatste had ik er bij gezet dat hij geen andere botten dan de kippennekken eett. Hij krijgt ook weleens een sardientje.
Door mysmoothcollies
#1636324
Hoi, is het niet gewoon zo dat, doordat de betreffende hond KVV krijgt en daarbij wat barfdingen dat, de bot verhouding enigsinds uit balans is/kan zijn?? Dat gebeurd bij mijn honden ook wel eens na ee KVV dag. Niet echt iets om je zorgen over te maken. Kan wel lastig zijn voor de hond omdat het ontlasten moeilijker gaat.
Door M@rina
#1636500
Dat kan ik nog wel navragen. Ik houd daar zelf wel rekening mee.

Die twee van mij krijgen slappere ontlasting als ik carnibest kip geef of smuldier penscompleet. Daar doe ik dan een kippennekje bij zodat hun ontlasting weer wat harder wordt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door