Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door signmodel
#1634986
hallo,

mijn honden gaan binnenkort over op barf. staan nu 3 weken op kvv ( af en toe kippen nek of pens gehad)en gaan zo goed, deze lading nog opmaken en dan gaan we echt helemaal over.
nu misschien wel een veel gestelde vraag maar kon het niet terug vinden.
hoeveel weegt een karkas van een kip, eend, konijn etc.. en is dit hoofdzakelijk bot of zit hier ook veel vlees bij?

(ik wil gaan bestellen bij richardsversvoeding)

alvast bedankt namens ons.
Door miik
#1635013
Dat is heel lastig om te zeggen, want het ligt er ook aan of er nog wat aan organen inzit en hoeveel vlees eraan zit... Maar zal het proberen...
- kip 200 gr, parelhoen 100-200 gram = zijn redelijk kaal (en ik vind ze daarom minder interessant)
- tamme eend-rugstuk 300 gr (is wel mooi, met redelijk wat vlees)
- konijnen karkas- afhankelijk van hoe groot je konijn is, maar zal ongeveer een kilo zijn

Ik heb in het begin veelste veel karkassen gekocht, wat veel ruimte inneemt en waar je dan nog eens vlees bij moet geven. Je kunt als je gaat beginnen beter hele kippen (kilo per stuk), kippennekken (paar gram per stuk) of rugstukken (50 gram per stuk), eendenekken (150 gram per stuk), eenderugstukken (300 gr per stuk), lams (100 gr per stuk) en runderstrotten (600 gram per stuk), parelhoenvleugels (30 gram per stuk) , patrijsbouten,(?) konijnen bouten, zachte lams/geiteribben, pens of zalmruggen.
Door signmodel
#1635030
super bedankt.  :flowers:
begrijp dat het ongeveer is.
maar ik had echt geen flauw benul. een richtlijn is wel zo handy.
nou gaan we bestellen met deze info (zal je niet slaan  als het wat scheelt hoor!)
groetjes
Door orinake
#1635063
Wel van mijn leverancier :)
Kippennek = 50 - 100gr stuk :) hangt wat van de grootte af.
Kipkarkas = 100 - 200gr stuk, weinig bevleesd maar de honden eten ze super graag
Fazantkarkas = komt hier toe in stukken van ongeveer 200gr, maar wete niet hoeveel het gehele karkas zal wegen. Is wel goed bevleesd.
konijnkarkas = ongeveer 250gr per stuk.
Wilde duif karkas = bestel ik per kilo, ik denk dat zo'n karkasje met moeite 100gr weegt.

Ik bestel alles gewoon per kilo, dan kan ik het zelf verdelen per hond :)
Door wenche
#1636027
orinake schreef: Wel van mijn leverancier :)
Kippennek = 50 - 100gr stuk :) hangt wat van de grootte af.
Kipkarkas = 100 - 200gr stuk, weinig bevleesd maar de honden eten ze super graag
Fazantkarkas = komt hier toe in stukken van ongeveer 200gr, maar wete niet hoeveel het gehele karkas zal wegen. Is wel goed bevleesd.
konijnkarkas = ongeveer 250gr per stuk.
Wilde duif karkas = bestel ik per kilo, ik denk dat zo'n karkasje met moeite 100gr weegt.

Ik bestel alles gewoon per kilo, dan kan ik het zelf verdelen per hond :)
Zo doe ik het ook... Nu heb ik de mazzel dat Pip 500 gram bot krijgt en DeeJay 400... Dan hou ik 100 gram over en dat gaat weer in een zakje de vriezer in, tot het weer een portie van 400/500 gram is...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door