Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door @nouk
#1634334
Hallo allemaal, ik ben Anouk en ik ben (voor jullie) nieuw hier op het forum. Ik zeg 'voor jullie' want ik lees al zeker een jaar of 2 met enige regelmaat mee en heb al heel veel aan dit forum gehad. Waarvoor mij hartelijke dank! ;D

Ik heb een Labrador, Boris, nu 6,5 met heel veel huidproblemen (in het verleden, hoop ik). Nu we sinds maart begonnen zijn aan Carnibest, Doils visolie, compositum (drainage) en diverse smeerseltjes, PuurPollen en vooral veel Betadineshampoo, kan ik eindelijk zeggen dat het goed gaat! Jippie! Maar één klacht blijft. Diaree, echt waterdun, na een tijdje gelopen te hebben. Eerst zijn het gewoon keutels (wat een geweldige mooie, vaste, kleine sinds hij rauw eet  ;)) maar na een uurtje ofzo lopen komt daar dan toch meestal een plasje spuitpoep (ja, sorry, maar ik kan het niet anders omschrijven dan wat het is...) achteraan.

Weet iemand misschien waar dit door komt?
Door @nouk
#1634649
Bedankt voor jullie reacties. Het zal idd een soort van inspannings-diarree zijn, denk ik ja. Het zal verder dan wel niks met voer te maken hebben, he? Ik hoor wel vaak ook zijn maag klotsen tijdens het fietsen, ook na een tijdje. (En nee, ik laat hem niet eerst eten/drinken voordat ik ga fietsen. Daar zit meer dan 3 uur tussen). Ik dacht eerst dat het mijn fietstassen waren, maar dat heb ik uitgesloten. Toen nog even gedacht dat hij misschien last had van klots-ballen  ::) maar ik denk nu toch zijn maag/darmen. Past wel bij het inspanningsdiarree verhaal, toch?

Hoe dan ook bedankt.
Laatst gewijzigd door @nouk op vr 28 mei 2010, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1634703
Ik zou toch proberen om het constanter te krijgen in zijn ontlasting.
Misschien graanvrij voeren (carnibest zit rijst in, toch?) en/of bv eens rund weg laten.

En probiotica toevoegen zodat zijn darmflora optimaal zal zijn.
Door inni
#1634759
Visolie geeft bij Berre diarree.

Bij Berre was 't vroeger ook zo dat hij een diarree aanvalletje kreeg als hij zich opwond, als pup was dat zelfs bij 't wandelen later nog als hij schrok van iets of gewoon bang was van bv een overkomend vliegtuig (met veel lawaai) of onweer. Zelf als we van de trimster kwamen was hij steevast aan de diarree. ;)
Door Esther Q
#1634770
Probeer eens op een lege maag te lopen en na rusten pas te voeren. Met lege maag bedoel ik dan minstens 12 uur eerder laatste portie. Wel drinken geven voor vertrek en goed uitlaten eerst. En let eens op stress (hoeft niet negatief te zijn, kan ook gewoon opwinding zijn). Ik weet niet wat je precies doet, maar misschien een paar stappen terug, zodat het stress-level lager wordt. En als het dan beter gaat vandaar weer rustig opbouwen.
Door @nouk
#1634857
yuki11 schreef: Ik zou toch proberen om het constanter te krijgen in zijn ontlasting.
Misschien graanvrij voeren (carnibest zit rijst in, toch?) en/of bv eens rund weg laten.

En probiotica toevoegen zodat zijn darmflora optimaal zal zijn.

Ja, dat ben ik met je eens en dat zou ik wel kunnen doen, maar daar is het "probleem" niet groot genoeg voor, in die zin dat het eigenlijk geen probleem is wat accuut verholpen moet worden, alhoewel ik wel graag zou willen dat indien het een verstoring zou zijn en niet iets "wat nou eenmaal bij deze hond hoort", het zou ophouden te bestaan. Phoe, wat een zin... Maar hij doet het verder zo goed op Carnibest, in 2 maanden tijd heb ik een totaal andere hond gekregen (eerlijk waar, ik schaamde me om met hem de straat op te moeten) dat ik eigenlijk niet wil veranderen van voer nu. Maar ik hou het zeker in mijn achterhoofd, bedankt.

Probiotica als in Mifloran? Ik geef nu Simicur Dermacur. Dat is volgens mij ook een probiotica, toch?
Wijziging: Ik zie het al, ik haal probiotica en drainagekuur door elkaar, geloof ik?
Laatst gewijzigd door @nouk op za 29 mei 2010, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door @nouk
#1634859
[quote="inni"]
Visolie geeft bij Berre diarree.

Ik weet niet hoe ik in 1 reactie meerdere quotes kan antwoorden, dus dan maar even zo, sorry als het niet goed is. Maar wat ik merkte bij Boris is dat ik de visolie heel langzaam moest opbouwen omdat hij anders ook diaree kreeg, dat staat overigens ook in mijn bijsluiter. Nu krijgt hij best een hoge dosis, zonder klachten, en zijn vacht is om door een ringetje te halen. Nou ja, bijna dan...  ;)
Door inni
#1634987
anouk1970 schreef:
De visolie zal dan blijkbaar niet de boosdoener zijn, misschien 's proberen om na 3 kwartier wat te rusten en hem eventueel wat te laten drinken.

't Zal zoeken worden naar de oorzaak. Veel succes  ;)
















v
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door