Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door claudiaB
#1631187
Roxy heeft vorige week met het rennen haar achterpoot bezeerd.
Ze tilt haar linkerachterpoot met regelmaat op, zeker als ze harder gaat lopen.
Loopt ze normaal dan belast ze 'm wel, ze hinkt dan niet. Bij het staan , staat ze een beetje op haar teentjes.
Ik heb de poot helemaal betast en kan geen verdikking of andere afwijkingen vinden.
Ook haar knieschijfje zit goed.
Ik laat haar nu niet rennen, maar ze mag wel zwemmen.
Toch tilde ze haar poot gister meer op na het zwemmen.

Mijn vraag is: als ze haar kruisbanden heeft bezeerd, loopt ze dan toch normaal op haar poot?
Ik zit te overwegen om naar de DA te gaan, maar omdat dat ook veel stress geeft wil ik niet te snel daarheen rennen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1631305
ik denk het niet, als ze haar kruisbanden bezeerd heeft zal ze ook als ze gewoon loopt wat trekken met haar pootje..
heb je haar al traumeel gegeven, anders neem ik het zo effies mee, of enkel arnica?
Gebruikersavatar
Door essie74
#1632805
zit er op haar achterhand, ter hoogte van haar enkel gewricht, of hoe noem je dat bij een hond....

Een verdikking op de knobbel aan de achterkant van het bot?

En staat ze vooral op haar tenen?
Door claudiaB
#1633416
essie74 schreef: zit er op haar achterhand, ter hoogte van haar enkel gewricht, of hoe noem je dat bij een hond....

Een verdikking op de knobbel aan de achterkant van het bot?

En staat ze vooral op haar tenen?
Als ze staat, dan staat ze vooral op haar teenjes.
Verder op de hele poot geen verdikking te voelen.
Rustig lopen doet ze normaal, alleen bij het draven en rennen tilt ze haar pootje op.
Nou weet ik dat kleine hondjes makkelijk op 3 pootjes lopen en dat ze dat vaak doen bij losse knieschijfjes.
Maar bij Roxy zit het knieschijfje op de goede plaats zonder veel speling erop.
Het probleem is ontstaan bij het rennen en spelen en toen heeft ze 1 dag niet op het pootje willen staan.
Dus ik denk zelf aan het verstuiken van banden of pezen ergens in het pootje.
Maar ik ben bang voor haar kniebanden vandaar mijn vraag.
Ze krijgt traumeel en ik hou haar rustig.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1634120
Kjell heeft in zijn jonge jaren gescheurde kruisbanden gehad.
Hij liep alleen na het opstaan 3 stappen mank, daarna was er niets meer aan te zien.
Dus als je hond erg hard is voor zichzelf zouden het toch haar kruisbanden kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Door essie74
#1634438
claudiaB schreef: Als ze staat, dan staat ze vooral op haar teenjes.
Verder op de hele poot geen verdikking te voelen.
Rustig lopen doet ze normaal, alleen bij het draven en rennen tilt ze haar pootje op.
Nou weet ik dat kleine hondjes makkelijk op 3 pootjes lopen en dat ze dat vaak doen bij losse knieschijfjes.
Maar bij Roxy zit het knieschijfje op de goede plaats zonder veel speling erop.
Het probleem is ontstaan bij het rennen en spelen en toen heeft ze 1 dag niet op het pootje willen staan.
Dus ik denk zelf aan het verstuiken van banden of pezen ergens in het pootje.
Maar ik ben bang voor haar kniebanden vandaar mijn vraag.
Ze krijgt traumeel en ik hou haar rustig.
de reden waarom ik het vraag, onze hond doet / deed dit ook, na hele lang zoeken is gebleken dat zijn achillespees afgescheurd is.

zeg eht niet om je bang te maken maar laat eventueel hier op tijd naar kijken!!!

Veel sterkte,

Esther
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door