Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Senna99
#1634168
Ik barf nu zo'n vier en een halve maand met Raiko en wil wat meer afwisseling in het botwerk gaan geven.
Daarom wil ik wat nieuw botwerk gaan bestellen bij herby. Ik heb alleen geen idee wat ik dan qua hardheid e.d. kan verwachten van de verschillende botten.
Wil iemand met me mee denken wat ik beter wel of niet kan geven?
Tot nu toe heeft Raiko qua vleesbot gehad:
Eendennekken, eendenrug, eendkarkas, kippennekken, kippenrug, kipkarkas, kippenvleugels, kwartelkarkas, parelhoenkarkas, konijnenkarkas, zalmlijf.

Dit kwam ik qua nieuw botwerk tegen:

-Geitenvlees met botten en ribben
-Haaskarkas
-Haasbout met veel vlees
-Hertenbot
-Hertenribben
-Hertennekken
-Lamsbout
-Lamsribben met vlees
-Patrijsbout
-Runder ribben
-Wilde gans karkas
-Zalmkop

Wat zouden jullie zelf wel of juist niet geven?

PS trouwens voor de mensen die al eerder bij herby besteld hebben. Als er bij een product niet bij staat dat het per kilo gaat, gaat het dan per stuk? Ik vind het er allemaal wat onduidelijk staan.. :-\
Laatst gewijzigd door Senna99 op vr 28 mei 2010, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#1634221
Wat ik iig niet zou geven zijn poten van lam, schaap, geit. Dus lamsbout is leuk maar dan wel het bot er uit halen, is knoerhart. Pootbotten van geit idem, hertenbot ook als dat poot is. Runderribben zijn moordenaars, niet aan beginnen.
Hertenribben en geitenribben ff proberen met je snoeischaar, als je ze kunt knippen of ze zijn enigszins buigzaam kun je ze wel proberen. Nooit enkele ribben geven, altijd een zootje aan elkaar (ruggegraat). Het is gevorderdenbot dus je moet goed kijken wat en hoe hij het doet. Hertennek kan, is meestal niet erg hard.
Haaskarkas en haasbout zijn goed te doen, patrijs is zelfs voor katten geschikt, zalmkop kan pup Logi ook goed wegknagen, wilde gans, dikke kans dattie het niet lust.
Door miik
#1634692
Je hebt al een heel duidelijk antwoord gehad, maar wat je zou kunnen geven:
- alles van haas, konijn, kip, parelhoen, patrijs, fazant, duif, kwartel, zalmkoppen en panharing
- lamsnekken of zachte lams/geite ribben (maar wel zachte vragen want soms zijn ze erg hard)

Van hert zijn de botten vaak erg hard, de nekken zijn dan nog het beste te doen, de ribben soms.... maar de andere botten zou ik niet aan beginnen.
Net als runderribben, kun je ook beter niet doen

Wilde gans vinden veel honden vaak niet zo lekker, is soms ook vrij hard, maar omdat het relatie dunne botjes zijn krijgen ze het bij toch goed weg, maar ik zou dat "nog even uitstellen".
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1634711
Mijn ervaringen met de producten van herby:

-Geitenvlees met botten en ribben (heb ik zelf nooit gehad, maar ik gok dat de kans groot is dat dit behoorlijk harde botten zijn)
-Haaskarkas (kan prima)
-Haasbout met veel vlees (kan prima)
-Hertenbot (je weet niet wat voor soort bot dit is, maar kans is groot dat het te hard is)
-Hertenribben (die ik had een half jaar geleden waren enorm hard, maar miss kun je vragen om zachte)
-Hertennekken (hier 2 verschillende soorten gehad, ene mooi zacht en de ander knetterhard)
-Lamsbout (te hard, is een dragend deel)
-Lamsribben met vlees (alleen als je zachte ribben kan krijgen, die ik had waren niet zacht ookal had ik ernaar gevraagd)
-Patrijsbout (kan prima)
-Runder ribben (geen geschikt materiaal)
-Wilde gans karkas (kan wel, wel even testen op hardheid)
-Zalmkop (kan prima)
Door tiny
#1634734
Waar ze ook heerlijk op kunnen knagen is Runderstrot. Is wel geen bot maar ze zijn wel ff zoet.
hertenbotten heb ik ook gehad van Herby maar is inderdaad knetterhard. Geit geef k niet, vlees vind ik ze vet en bot te hard.
Hier krijgen ze ook konijnenkoppen en haaskarkassen. lamsribben van Herby zijn ook erg goed.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door