Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Evie
#1633783
Hallo allemaal

Ik heb vanochtend voor het eerst aan onze honden een zalmkop met graat gegeven.
Onze schapendoes van 4 stond me aan te kijken of ik gek was geworden. Hij wist niet goed wat hij er mee moest maar heeft alles opgegeten. Hij had wat moeite met de kop dus die heb ik doorgesneden maar alles at hij mooi rustig op. Daarna had hij blijkbaar veel behoefte aan gras eten. Dit doet hij normaal nooit dus we dachten dat alles er weer uit kwam maar dat toch niet.

Onze berner pup daarentegen viel aan alsof ze in geen dagen meer eten had gehad. De graat ging er helemaal in (moest wel kauwen hoor) en de kop kreeg ze niet stuk. Voordat ik deze in tweeen kon delen heeft ze alles uitgespuugd en daarna wilde ze er niet meer van weten.
Maar wat moet ik hier nu mee? Zelf staan we hier flink te gruwelen vooral mijn man. Die kop doorsnijden vond ik heel naar. Moet ik het gewoon blijven geven of is het beter haar eerst iets van andere vis te geven?
Door Nadia
#1633794
Hoelang barfen je honden al? kan zijn dat het gewoon te zwaar is. Zalm is heel vet. kan daardoor wat verkeerd vallen.
Door Evie
#1633797
Ze zitten nu een week of 3 op lotgering. Daarbij af en toe wat groente of een kipkarkasje. Verder hebben ze nog niet veel gehad. Zou het dan gewoon te vroeg wezen voor haar?
Door orinake
#1633810
Ik zou iets minder vette dingen geven.
Zalmkop is voor mijn ervaren barfers zelfs soms te zwaar om te verteren...
Wat hier wel helpt is de zalmkop ff omspoelen.
Door orinake
#1633820
Goh als je vis wilt geven: zalm en makreel = VET dus mee opletten.
Verder krijgen ze hier sardientjes - pladijs - tarbot - kabeljauw.
Door Nadia
#1633981
Ik zou inderdaad iets rustiger opbouwen.. eens een konijnenkarkas parelhoen karkas als dat allemaal goed gaat.. Dan eens zalm. Of inderdaad wat sardientjes of kabeljouw.  3 weken kvv is nog niet zo lang. Heb je de zalm ook 14 dagen ingevroren gehad'
Door Evie
#1634103
Eh nee ik heb hem niet zolang ingevroren gehad..... Een weekje ongeveer denk ik
Ik wacht nog op een levering maar wanneer die komt.... daar zitten zulk soort dingen in
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door