Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1633767
Hoi allemaal,

Ik kan vandaag een bestelling plaatsen bij Lupa. Over 2,5 week komt mijn pup (dan 8 weken oud) en die wil ik KVV gaan voeren. Nu zou ik haar graag ook wat barf producten geven om te kluiven.

Maar welke producten zijn geschikt voor een pup behalve kippennekken??

Alvast bedankt!!
#1633781
eenden nek
kippen , parelhoen , kwartel, konijn karkas
strotjes
verschillende soorten spiervlees
pens (orgaan)
kippen of eendenpootjes als snack (rauw of gedroogd )
is veel meer , misschien dat andere het aanvullen ;)


het gaat er dus om licht verteerbare en makkelijk te knippen botten , na een aantal weken op wat hardere botten

loop ff t lijstje van lupa langs en je hebt zo een volle vriezer :biggrin2: ;D
#1635172
De bestelling is er dus door, en het is geworden naast de KVV:
Runderhart blokken, Runderstrot, Runderpens, Kippennekken, Kippenkarkas, Kippenhartjes, Lamspens, Eendennekken.

Sprak gister met de fokster, en blijkt dat die ook KVV/Barf geeft!! Helemaal blij, was al bang dat de pup afgespeend werd met brokken, maar daar ook geen brok in huis :D

Nu nog een paar laatste vraagjes waarvan ik hoop dat jullie me ermee kunnen helpen. Kan er wel een apart topic voor openen, maar deze staat nog zo mooi bovenaan dat ik denk dat dit ook wel moet lukken.

1. Een ei hoort erbij. 1 p.w. p.5kg. hond? Gelijk ongekookt met schil?

2. Begin met 8% van het lichaamsgewicht. Dit elke week bijstellen?

3. De barf spulletjes die ik erbij geef, als snoepjes zien of gewichten er vanaf trekken?

4. Hoeveel knoflook en yoghurt zou ik geven?

Alvast heel erg bedankt!!!!!!!
#1637968
[quote="WendyE"]
De bestelling is er dus door, en het is geworden naast de KVV:
Runderhart blokken, Runderstrot, Runderpens, Kippennekken, Kippenkarkas, Kippenhartjes, Lamspens, Eendennekken.

Sprak gister met de fokster, en blijkt dat die ook KVV/Barf geeft!! Helemaal blij, was al bang dat de pup afgespeend werd met brokken, maar daar ook geen brok in huis :D

Nu nog een paar laatste vraagjes waarvan ik hoop dat jullie me ermee kunnen helpen. Kan er wel een apart topic voor openen, maar deze staat nog zo mooi bovenaan dat ik denk dat dit ook wel moet lukken.

1. Een ei hoort erbij. 1 p.w. p.5kg. hond? Gelijk ongekookt met schil?

Yep!

2. Begin met 8% van het lichaamsgewicht. Dit elke week bijstellen?

Zou ik doen!

3. De barf spulletjes die ik erbij geef, als snoepjes zien of gewichten er vanaf trekken?

Gewicht aftrekken als het veel is. Als je 50% barf en 50% kvv gaat geven moet je ook zeker het menu uitrekenen

4. Hoeveel knoflook en yoghurt zou ik geven?

Zoek knoflook even op in de barfbieb bij de groentelijst, daar mag je niet zoveel van geven. Yoghurt moet je zelf weten. Zo af en toe een klein plonsje mag, maar is absoluut niet noodzakelijk

Alvast heel erg bedankt!!!!!!!
[/quote]
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door