Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1633726
Hoi allemaal!

Heb een vraagje met betrekking tot de Airedale Terriër, castraat, 7,5 jaar, van mijn moeder. Hij wil alles wat hij te eten krijgt zo snel mogelijk naar binnen werken. Hij krijgt als hoofdvoer KVV, maar we willen graag voor hem af en toe een vleesbot aan hem geven.
We hebben hem af en toe een kippennek gegeven, maar die wil hij in 1 keer doorslikken, stikt er bijna in, gaat half overgeven, kauwt er 1 keer op en probeert het weer door te slikken. Geen fijn gezicht!
Hetzelfde met een stuk gedroogde long. Alles moet er in 1 keer in wat hem betreft.

Weten jullie een vleesbot wat we hem zonder gevaar kunnen geven? Of is dit gewoon een hond waar we dit beter niet kunnen doen??

Alvast bedankt!!

Groetjes Wendy!
#1633773
Eendkarkas, Parelhoenkarkas.
Hele kip.

Dat zijn allemaal grotere stukken, maar met niet al te hard bot.

Off Topic, on PB
Voor je pupsel kun je dit ook gaan geven. Eerst even leren verteren met kippennek, eendennek. Maar bovenstaande is ook allemaal zacht bot.
Ik bestel bij Lupa altijd konijnenrug of karkas. Deze zijn erg mooi. Ook paardenvlees besteld ik, meestal de grootverpakking, maar ook wel de gemalen, zodat de medicatie van Djilly er doorheen kan.
Long om te drogen.
Kipkarkas van de weekaanbieding zijn ook mooi.
#1633811
WendyE schreef: Oké, en konijnkarkassen zijn groot genoeg dat hij die niet in een keer door wil/kan slikken? En wat kan anders nog?
Ze zijn vrij groot ja.
Maar als je dit de eerste keer geeft ff bij blijven en vast houden.
Uiteindelijk zal hij wel leren dat als hij rustig eet hij ook alles krijgt en er meer van kan genieten :)
#1633817
Voor een pup zoiets in huis halen?
Runderkopvlees lappen
Runderhart blokken
Runderstrot
Runderpens
Runder luchtpijp
Kippennekken
Hazenrug karkas
Kippenkarkas
Kippenhartjes
Lamspens
Eendennekken
Parelhoen karkas
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door