Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Souris
#1633176
Ik gebruik voor de grote hond scalibor en ben ik erg tevreden over aangezien die ook regelmatig mee gaat op vakantie ed.
De kleine hond ook begonnen met scalibor maar volgens mij heeft hij een soort contact allergie dus die weer af en vandaag hiephoi de eerste teek met een vette reactie.... ik weet dus even niet wat ik nu moet dus ik lees met je mee hier!
Door Hertog
#1633436
Ik heb me even ingelezen.
Ooit meen ik iets gelezen te hebben over tea trea olie als homeopatisch middel. Weet iemand daar meer over?
Door lightning
#1633545
hier werkt het ook niet echt. ik geef wel knoflook en gebruik silverlinde spray voordat ik het bos in ga. en ik vind de teken meevallen die ik in een jaar heb (nou ja de honden dan). een teek of 3 a 4 per jaar. misschien toeval maar te doen
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1633555
ik merk die krengen vaak zo laat op, gisteren lag er zo'n giga ding op de grond :-[
en daar baal ik dan weer van..
Door lightning
#1633650
vanaalst schreef: ik merk die krengen vaak zo laat op, gisteren lag er zo'n giga ding op de grond :-[
en daar baal ik dan weer van..
ja dat heb ik ook wel eens. maar dit jaar heb ik nog geen teken gezien eigenlijk. is het niet nog te koud voor die krengen?
Door lightning
#1633674
aha ok. dan loop ik gunstiger dan jou hihih grapje hoor. maar jakkie vind het vieze beesten en wat ze meebrengen jak
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1633686
en het gekke is, de jongens worden iedere van onder tot boven zowat aangehaald, en mee gekroelt ed en nog merk je die teken dat eigenlijk te laat op :(
Door sandrra
#1633743
Hier nog nooit teken op de meiden gehad. ( afkloppen)
Die smerige beesten weten zich echt goed te verstoppen tussen teentjes en in oortjes en zo  >:(
Door Ons Elftal
#1633779
Ik hoorde dat het zou helpen als je een paar druppeltjes geraniumolie op de hond smeert. Schijnt wel ontzettend te stinken.
Ik heb vandaag maar weer Practic besteld, dat heeft bij mijn honden vorig jaar goed geholpen.
Door bloemetje
#1633808
Ik gebruik Pulvex. Werkt super, geen teek meer te zien. Helaas krijgen ze er wel een vieze vlek van in hun nek.
Ik hoop binnenkort Advantix te krijgen van mijn nichtje uit Spanje. Ben benieuwd of dat beter werkt.
Door boots16
#1634878
ik gebruik hier nog altijd frontline spray
werkt nog goed ook tegen vlooien tenminste ze hebben al een paar jaar geen vlooien meer gehad
ik spuit het gewoon op de honden om de twee mnd
in de dierenzaak zeiden ze dat het niet goed was
maar ja we zien wel weer gebruik het al zoveel jaar en nog nooit vlooien/teken gehad :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door